Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 103
Like Tree18lubi to!

Temat: FIAT CROMA DYNAMIC 1.9 JTD 150 KM by Zawaś  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010

    FIAT CROMA DYNAMIC 1.9 JTD 150 KM by Zawaś

    Od wczoraj następcą STILO stała się CROMA.
    Kilka informacji na początek wątku:
    I rejestracja 30.11.2010 w Italii. W kraju od 15.03.2021.
    Przebieg 271 tyś
    Skrzynia automatyczna.

    https://photos.google.com/share/AF1Q...NzMy1OTGtLS2xB

    Mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią. Po drodze powrotnej po zakupie wygląda na to że jakoś się da z tym żyć
    Ostatnio edytowane przez Zawaś ; 13-12-2021 o 01:14
    el_homer lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Życzę bezawaryjnej jazdy
    Moja Cromka też jest z Włoch i jak w Twoim przypadku pierwsze auto z automatem, osobiście jestem bardzo zadowolony.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    No w końcu. Gratuluję.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Życzę bezawaryjnej jazdy
    Moja Cromka też jest z Włoch i jak w Twoim przypadku pierwsze auto z automatem, osobiście jestem bardzo zadowolony.
    Dzięki. Podwozie zdrowe jak z Italii a robiłeś już jakąś konserwację żeby utrzymać ten stan rzeczy? U mnie też jest bez rdzy ale w naszym klimacie po zimach i soli może coś się zacząć dziać.
    Droga powrotna była przyjemna jak na naukę jazdy automatem co widać na zdjęciu gdzie są statystyki trasy.



    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    No w końcu. Gratuluję.
    Dzięki. Łatwo nie było i przygód było sporo. Czas pokaże co będzie dalej. Na tle pozostałych aut jakie oglądałem a brałem wiadomo dwa modele pod uwagę czyli AR 159 SW i CROME ten egzemplarz jest najbardziej zadbany i doinwestowany.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Zawaś Zobacz post
    Podwozie zdrowe jak z Italii a robiłeś już jakąś konserwację żeby utrzymać ten stan rzeczy?
    Żadnej konserwacji nie robiłem, Cromka sprowadzona w 2014 i jak na razie zero rdzy. Mam ją już 7 rok i na razie nie zamierzam zmienić. Trochę martwi mnie DPF gdyż przy analizie spalin przekracza lekko normy, powodem tego są usunięte klapy wirowe i zaślepiony EGR. DPF wypala się średnio co 700 kil. Zawsze zapisuje sobie ostatni dystans od wypalania, choć komputer pokazuje średnią 800 kil.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Żadnej konserwacji nie robiłem, Cromka sprowadzona w 2014 i jak na razie zero rdzy. Mam ją już 7 rok i na razie nie zamierzam zmienić. Trochę martwi mnie DPF gdyż przy analizie spalin przekracza lekko normy, powodem tego są usunięte klapy wirowe i zaślepiony EGR. DPF wypala się średnio co 700 kil. Zawsze zapisuje sobie ostatni dystans od wypalania, choć komputer pokazuje średnią 800 kil.
    Pewnie cos i tak wpuszczę w profile dla pewności.
    U mnie tez klapy są usunięte a EGR ma 2 miesiące. DPF był czyszczony w marcu tego roku. Jak to jest z tym wypalaniem DPFa, bo z tego co wiem to żadna kontrolka się nie zapala ze wypalanie akurat jest w trakcie. A nie chciałbym go wtedy gasić. Jest to moje pierwsze auto z DPFem.
    Jak tego pilnować? Gdzie sprawdzę co ile się wypala?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Ustaw sobie komputer na aktualne spalanie w czasie jazdy, jak zdejmiesz nogę z gazu to od razu wyświetla się 2. Podczas wypalania DPF komputer pokazuje stopniowe spalanie np. 8.6 , 5,4 3,5 a dopiero po chwili 2. Nie działa to kiedy jedziesz poniżej 50 kil na godzinę. Druga sprawa tłumik wydaje taki basowy dźwięk.
    Na forum jest wiele wątków na ten temat.
    Capsel lubi to.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Zobaczysz też podniesione lekko obroty na biegu jałowym. A przy ruszaniu jednak zdarza się biała chmurka. W sumie to ja dość często mam włączony Torque i jeden ze wskaźników to obroty. Podczas wypalania DPF obroty na postoju są zbliżone do 900 (choć obrotomierz tego nie wskazuje), a gdy się nie wypala w okolicy 850 RPM jest. Po tym można poznać 100% wypalanie DPFa.
    bob96 lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Aż dziwne że nie przewidziano żadnej informacji o aktualnym wypalaniu...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    640
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    To nie tylko we Fiacie tak jest. W Peugeocie czy Cytrynie jest podobnie.
    Kombinują tam ludzie z diodą przy lusterku kierowcy, bo podczas wypalania DPF włącza się ogrzewanie lusterek (po co?).

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Kombinują tam ludzie z diodą przy lusterku kierowcy, bo podczas wypalania DPF włącza się ogrzewanie lusterek
    To się da zrobić w Cromce 120 KM , w wersji 150 to nie działa
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Zawaś Zobacz post
    Aż dziwne że nie przewidziano żadnej informacji o aktualnym wypalaniu...
    Pojeździsz trochę Cromą to dojdziesz do wniosku, że taka informacja nie jest potrzebna. Usłyszysz i wyczujesz wypalanie DPFa. W Alfach chłopaki coś tam kombinowali i informacja pojawia się na zegarach, ale dość skomplikowane to było z tego co pamiętam.
    Dobra, tam. Chwal się lepiej jak się czujesz za kierownicą Cromy, jak wrażenia z pierwszej trasy?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Pojeździsz trochę Cromą to dojdziesz do wniosku, że taka informacja nie jest potrzebna. Usłyszysz i wyczujesz wypalanie DPFa. W Alfach chłopaki coś tam kombinowali i informacja pojawia się na zegarach, ale dość skomplikowane to było z tego co pamiętam.
    Dobra, tam. Chwal się lepiej jak się czujesz za kierownicą Cromy, jak wrażenia z pierwszej trasy?

    Czyli wygląda na to jak by producent nie chciał aby klient miał jasny przekaz o wypalaniu się filtra przez co szybciej się on niszczy i konieczna jest wymiana.
    Komfort i przestrzeń wewnątrz sprawiła że te 450 km drogi powrotnej zleciało nawet szybko i to z dwoma małymi postojami. Na autostradzie do 170 momentami na prostej sobie depnąłem i w środku było w miarę cicho. Hamulce pozytywnie na + w odniesieniu do czterotłoczkowego Brembo jakie miałem w Stilo. Zakrętów jeszcze nie zdążyłem jakoś sobie potestować ale wiem że to nie będzie to samo co na LESJOFORSACH -30 w Stilo. Nawet chwytając za relingi auto buja się niczym ponton Nagłośnienie gra przyjemnie, być może coś tam jest ponad serię albo serią w dobrych parametrach.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Mnie hamulce też zaskoczyły, zwłaszcza że przesiadłem się do Cromy z Marei, a Maryśka ma bębny z tyłu. W Cromie na ostrym hamowaniu byłem zaskoczony, że tak ciężkie w porównaniu z Mareą auto, jest w stanie tak hamować. Moim zdaniem to ogólnie plus Cromy.
    Na temat zawieszenia mamy zupełnie inne zdania jednak, co już wiemy obaj, więc nie będę dalej ciągnął tematu.

    Zastanawia mnie jeszcze spalanie u Ciebie, jak pójdzie w ruch miejski, ale to wyjdzie w praniu pewnie. U mnie w Łodzi jest koszmar korkowy, więc i spalanie koszmarne. Poza tym trafiłem ostatnio na jakieś lewe paliwo i trochę kaszana wyszła. Zgłosiłem już stację do kontroli, ale zanim przyjadą to trochę czasu minie i pewnie już będzie ok.
    Wokół DPFa to gadka może być długa. Dla mnie też to dziwne było, że brak czegokolwiek, no ale trzeba brać z dobrodziejstwem inwentarza. Początkowo miałem kupować ICara, ale z racji że trochę mi zeszło z innymi rzeczami np. wymiana radia z navi na zwykłe 1din i głośników na lepsze, to nauczyłem się z tym żyć i poznawać wypalanie po innych objawach jak wyżej napisałem.
    A przy okazji, jesli zamierzasz używać jakiegoś fejsa na bluetootha to polecam kupić przedłużkę do gniazda, bo cholernie ciężko wyjąć z gniazda te duperelki (gniazdo jest tak głęboko i jest tam tak mało miejsca, że bez przedłużki ciężko nie niszcząc). Pamiętaj tylko, że wyjście kabla z tej przedłużki musi być proste, nie kątowe. Kątowego nie włożysz.

    Taki np. się nie nadaje https://allegro.pl/oferta/przedluzac...e-253756b49120

    A taki pasuje idealnie https://allegro.pl/oferta/przedluzac...d2-10664950847

    Nie reklamuję, tylko wskazuję różnicę. Ja zresztą i tak kupiłem zupełnie inny i do tego z Ali o taki https://pl.aliexpress.com/item/10050...04dae0250b9c-9 bo pasowała mi jego długość, no i wtedy gdy go kupowałem na allegro były same kątowe.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Gratuluje Koledze @ Zawaś zakupu i życzę udanej i bezproblemowej eksploatacji. Dodam kilka swoich uwag:
    1. nasze Cromki (jak i inne "nowożytne Fiaty" od Stilo począwszy) są raczej genetycznie odporne na rudą i nie ma konieczności dodatkowego zabezpieczenia co nie znaczy, że nie można tego zrobić
    2. co do DPFa nie jest tak do końca, że nie ma sygnalizacji. Zgodnie z instrukcją w przypadku zatkania filtra wyskakuje komunikat opis na wyświetlaczu i zapala się żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Jeśli wszystko jest OK to nie ma sygnalizacji. Nasze DPFy sa raczej odporne i jeśli wszystko w samochodzie jest OK to wypalanie jest raczej niezauważalne. Tak jak pisali koledzy wzrasta spalanie chwilowe, uruchamia się wentylator i trochę inaczej pracuje silnik ale to jest do wyczucia z biegiem czasu. Ja stosuję regularnie dodatek LM do DPF, szczególnie w jeździe miejskiej. Reasumując dodatkowa kontrolka informująca o aktualnym wypalaniu DPFa, moim zdaniem nie jest do niczego potrzebna.
    3. przedłużka do gniazda OBD jest wygodną sprawą bo można bez zbędnych ceregieli podpiąć się interfejsem. Ale ja zdecydowanie polecam MESa na USB a nie na Bluetooth.


 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 2009 1.9 120 dynamic webasto
    Napisany przez pawel.shell na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2019, 19:51
  2. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 01-03-2014, 21:40
  3. Fiat Idea Dynamic
    Napisany przez ARTE na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-07-2010, 14:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446fiat-croma-dynamic-1-9-jtd-150-km-zawas-49691

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl