Ali4 daj znać czy wymiana drążka pomogła. Zacznę od wyważenia kół, jak nie pomoże jadę na szarpaki lub po prostu wymienię komplet drążek i końcówkę. BTW mam jeszcze jeden problem ale to na osobny wątek - coś zaczęło terkotać, jakby spod kokpitu ale ewidentnie to od kół bo terkot i jego częstotliwość jest związana z prędkością.
Ja zabrałem swoją cromkę na szarpaki i okazało się, że jednak ma delikatne luzy na drążkach kierowniczych. Więc trzeba kupić nowe drążki, od razu końcówki i pewnie manszety (dla zainteresowanych drążki TRW JAR958 a końcówki TRW JTE 1009, JTE 1010) plus geometria. Postaram się w przyszłym tygodniu wymienić, dam znać, czy drgania kierownicy ustały.
Z tego co patrzyłem w zestawie TRW JAR958 są manszety i opaski.
Panowie, głupie pytanie ale może to jest mój trop bo przyznam, że tych drgań do tej pory nie miałem ale ostatnio zdejmowałem przednie koło i założyłem je niezważając na pozycję względem piasty - czy to ma znaczenie? Na zdrowy rozum nie no wyważa się koło na wyważarce a nie na aucie ale gdzieś na forum vectry przeczytałem że może mieć to związek z wyważeniem. Nie brałbym tego serio gdyby nie to, że jeszcze 2 tygodnie temu nic nie drgało acw między czasie zdejmowałem nadkole i tym samym zdejmowałem koło.
W kilku opracowaniach typu "Sam Naprawiam" czytałem, że zdejmując koło należy zaznaczyć jego położenie żeby później tak samo zamontować. Nigdy na to nie zważałem i montuje tak jak wpadnie koło w rękę. Ale może wg wiedzy tajemnej coś w tym jest.
Znajomy ostatnio walczył z takimi drganiami w Octavii i wymienił w sumie 3 kpl. tarcz+klocki. Zawsze przez kilka tys. po wymianie było dobrze, ale problem powracał, aż w końcu ktoś kumaty powiedział mu, że należy u niego zregenerować zaciski hamulcowe, bo przez ich uszkodzenie klocek nierównomiernie dochodzi do tarczy, przez co tarcze się "wichrują". Niestety nie znam dalszego rozwoju wydarzeń i nie jestem w stanie potwierdzić diagnozy.
EDIT: doczytałem teraz wcześniejsze posty o wyważaniu kół i dodam od siebie, że nie każdy warsztat ma dobrze skalibrowany sprzęt i też miałem drgania podczas jazdy z V=110km/h prawie cały sezon (zaraz po założeniu nowych opon), po czym ponowne wyważenie w innym warsztacie załatwiło temat.
Ostatnio edytowane przez martinez ; 10-08-2016 o 23:51
Sprawdź czy ci się tarcze nie grzeją
U mnie po wymianie drazkow jakby drgania przy ok 130 km/h nie ma, ale dopiero jak zrobie dluzsza trase to bede pewny na 100 procent
Miałem taką samą sytuację, że w końcowej fazie hamowania hamulce zachowywały się jak na mimośrodzie. Takie zjawisko nie było wyczuwalne podczas hamowania na dużej prędkości (większa siła docisku klocków do tarcz). Tarcze były idealne i klocki też. Udałem się do mechanika i zapytałem go o radę czy wymieniać tarcze i klocki. Odpowiedział, że spotykał się już z taką sytuacją, że po jakimś okresie użytkowania (starcie się powierzchni tarcz) tarcze mają niejednorodną powierzchnię i może występować takie zjawisko. Stwierdziłem, że hamulce to nie błaha sprawa i wymieniłem cały kpl. tarcz i klocków. Sprawa została załatwiona.
Może to jakaś przypadłość tarcz TRW bo te chyba idą na pierwszy montaż, chociaż w innych autach na TRW się nie zawiodłem. Pytanie zatem jak wymieniać to na TRW czy ATE?
TRW i ATE to dość zbliżone "ligowo" tarcze. Jednak skłaniałbym się ku ATE. Jednak warto stare, jeśli są w b.dobrej kondycji dać do przetoczenia.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Witam kolegów w końcu znalazł się czas na wymianę gałek kierowniczych + pełna geometria kół przednich i tylnich o dziwo śruby na wachaczach tylnich popuściły (bez urwania) fotka po ustawieniu Pomiary po pełnej geometrii przód + tył.jpg i powiem szczerze problem drgania kierownicy ustał. przy prędkości 150km testowane.w moim przypadku problem się rozwiązał jak ktoś jest z woj. Śląskiego to polecam tego p.Wiesława zna się na rzeczy i profesjonalnie podchodzi do sprawy
Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 27-08-2016 o 23:20
Koła wyważone, jedna felga troche krzywa-bedzie poprawiona ale dało radę wyważyć. Drgań podczas jazdy w zasadzie nie ma ale za to przy hamowaniu z dużej prędkości (tak ze 120kmh do 70kmh) drgania są bardzo duże i do tego jakby stuki. Wydaje mi się, że pedał hamulca nie drga, raczej drgania idą na kierownice. Skłaniam się w kierunku drążków a następnie samych tarcz. Czy słusznie myślę? To chyba nie jest kwestia wyważenia skoro bez hamowania auto juz nie drga w okolicach 120-130kmh.