Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2005

    Drgania kierownicy przy większych prędkościach

    Witam, jak w temacie pojawił się problem z drganiami kierownicy podczas większych prędkości. Auto było jakiś czas temu na naprawach u mechanika, gdzie powymieniane miało kupę części w zawiasie tylnym, z przodu natomiast wymieniono tylko łączniki stabilizatora bo reszta jest ponoć zwarta i szarpaki nic nie wykazały. Powiedziano mi również, że mam się przygotować na wymianę łożysk mcphersonów z przodu bo za niedługo będą kwalifikowały się do wymiany. Pytanie brzmi, czy owe łożyska mogą mieć wpływ na drgania kieratu? Koła (przy zakładaniu opon letnich) sprawdzone i są ok, tarcze chyba też, bo drgania są niezależne od hamowania. No i nie chce mi się wierzyć, żeby luzy już miała przekładnia kierownicza, bo chyba 160 kkm to trochę za mało na takie usterki. Przerabiał ktoś coś podobnego? Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    34
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Skontroluj stan przegubów wewnętrznych półosi napędowych. Możesz to zrobić samemu, włażać pod samochód i sprawdzając czy nie ma luzów. Minimalne mogą być, ale jak już wyraźnie Ci stukają to są do wymiany i to one powodują drgania. Przechodziłem przez to niedawno i wymieniałem przegub wewnętrzny lewy. Pomogło.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Przeguby przegubami, ale ja bym zaczął od najprostszego -pojechał do porządnego gumiarza i zrobił wyważenie. To że było ok na wiosnę nie znaczy że jest ok teraz (wystarczy że odpadł ciężarek albo jedno niefortunne hamowanie coś zmieniło w układzie mas). Najlepiej tam gdzie robią tzw optymalizację - czyli ustawiają odpowiednio oponę względem felgi by wyelimonować nieco ciężarów, a nie tylko doklejają kolejne jak winogrona..

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    54
    Postów
    510
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Z tą optymalizacją to mogą być duże problemy widząc jak pracują i jaką wiedzę mają wulkanizatorzy, nie wiedzą nawet po co na nowej oponie jest kolorowa kropka.
    W mojej Cromie przyczyną wibracji był uszkodzony amortyzator, po wymianie na nowe Monroe i przy okazji łożysk, wibracje ustały i mam wrażenie że na drogach jest o połowę mniej dziur.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2005
    Witam

    Właśnie wróciłem od mechanika, prosząc o dokładne oględziny przedniego zawiasu. Mechanik stwierdził, że jest minimalny luz na łożysku amora prawego i żeby to olać na razie, za to duży luz jest na przegubach wewnętrznych, co chyba rozwiązuje problem. Dziękuję za sugestie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    34
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Jak już zdecydujesz się na wymianę tych przegubów, to masz dwie opcje. Możesz wymienić całość (krzyżak+kielich) lub tylko krzyżak.
    Polecam wymianę całości, bo często wyrabiają się też kielichy, co powoduje że nawet po wymianie krzyżaka, problem po jakimś czasie wróci.

    W autosklepie, oferują krzyżaki nowej generacji, które pozbawione są planetarnego układu. Zasadę działania mają tą samą, ale wyelminowany jest problem który powodował że potrafiły pęknąć.

    https://www.autosklep24.pl/pl/p/Kiel...JTDM-KPL/17921

    Taka tylko sugestia...

    P.S. Nakrętka przegubu zewnętrznego, przynajmniej u mnie mega ciężko się dokręca. Odkręcenie nie było problemem, ale dokręcić to pieruństwo to już był wysiłek. Podobno tak ma być

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    234
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cześć, od pewnego czasu zmagam się z problemem drgań kierownicy w zakresie prędkości 110-160 km/h. Koła zimowe wyważane już 4 razy u różnych wulkanizatorów(optymalizacje,sracje itd wydałem na to już 400 zł) i dalej to samo. Zrobiłem test i założyłem na przód koła letnie i jest to samo. Także raczej problemem nie są koła. Luzów w zawieszeniu brak( w ciągu ostatnich miesięcy wymienione przednie wahacze, łączniki, obie półosie). Teraz mechanik sugeruje wymianę maglownicy na nową, regeneracje odradza. Czy takie wibracje/drgania kierownicy przy wyższych prędkościach mogą pochodzić od maglownicy?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,327
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Zatzrymalbym się na chwilę przy temacie półosi. Co dokładnie było wymieniane? Kielichy także?

    Maglownica jeśli ma luzy może powodować wibracje, warto sprawdzić drążki kierownicze na początek w jakim są stanie.

    Sama skrzynia biegów, jej łożyska, także może powodować wibracje.

    W dziale Cromy jest temat przegub wewnętrzny, podobne problemy są opisywane.



    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    234
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Zatzrymalbym się na chwilę przy temacie półosi. Co dokładnie było wymieniane? Kielichy także?

    Maglownica jeśli ma luzy może powodować wibracje, warto sprawdzić drążki kierownicze na początek w jakim są stanie.

    Sama skrzynia biegów, jej łożyska, także może powodować wibracje.

    W dziale Cromy jest temat przegub wewnętrzny, podobne problemy są opisywane.



    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
    Cześć, Wymienione zostały dwie kompletne półosie,wraz z kielichami i wszystkim co wchodzi w skład półosi. Drążki kierownicze jak i maglownica sprawdzona luzów brak. Skrzynia sprawdzona w dwóch zakładach zajmujących się automatami. Wibracje przy dużych prędkościach występują na kołach zimowych 16" oraz letnich 17". Koła wyważane już 4 razy. Geometria także zrobiona w Listopadzie 2018. Pomysłów już mi brakuje.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    166
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    a w jakim stanie zawieszenie? obadaj tez stan poduszek silnika, skrzyni

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    234
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    a w jakim stanie zawieszenie? obadaj tez stan poduszek silnika, skrzyni
    Z przodu oprócz amortyzatorów wszystko jest nowe tzn,wahacze FEBI, łączniki FEBI stabilizatora, sprężyny KYB. Na SKP przy teście amortyzatorów pokazało po 89% na obie strony.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    45
    Postów
    566
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    a poduszki silnika i skrzyni były sprawdzane?
    Osobiście pojechał bym na hamownie i sprawdził co tam wpada w wibracje ...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    234
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    a poduszki silnika i skrzyni były sprawdzane?
    Osobiście pojechał bym na hamownie i sprawdził co tam wpada w wibracje ...
    Tak ,poduszki sprawdzane przez kilku mechaników i według nich są ok. Choć jeden zalecił prewencyjną wymianę tych wszystkich poduszek. Chyba dlatego że po prostu nie miał pomysłu na to co powoduje te wibracje. Nie chcę jednak wymieniać poduszek w ciemno bo pełen ich pakiet kosztuje naprawdę sporo.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    395
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Poduszki silnika przednia i tylna nie powodują drgań kierownicy.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2015
    Skąd
    Bytom
    Postów
    8
    Auto
    fiat croma 1,9 multijet 150km automat było stilo 1,9
    Rocznik
    2010
    W mojej cromie wymieniłem w zeszłym roku przeguby wewnętrzne, objawy były takie że przy prędkości 50-90 wibrowało całą karoserią, przechodziło też na nogi kierowcy (trzęsły się jak galareta). Powyżej tej prędkości problem ustawał.


 

Podobne tematy

  1. Bujanie przy wyższych prędkościach
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2015, 19:27
  2. ABS przy małych prędkościach!
    Napisany przez krzysztofox na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-05-2015, 23:15
  3. [brava jtd 105] Przy dużych prędkościach ściąga na prawo.
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-08-2013, 21:56
  4. Buczenie przy wyższych prędkościach.
    Napisany przez fastovsky. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 31-01-2013, 11:23
  5. Szum przy większych prędkościach
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 21-10-2012, 19:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

drgania przy duzej predkosci fiat croma

drgania kierownicy podczas jazdy fiat croma

croma bicie na kierownicy

fiat croma trzesaca sie kierownica 110

przy 130 drga kierownica croma

wibracje przy 130 croma

drgania kierownicy wyzszych predkosciach

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl