Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31
Like Tree2lubi to!

Temat: Dogrzewacz płynu  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Dlaczego one działają tylko do 60 - 65 stopni?
    Ja mam po prostu taki termostat ( taki kupiłem ) zamontowany ale w mojej ocenie niema potrzeby mocniej dogrzewać płynu niż 70 C elektrycznie... To i tak nie zastąpi bezpośredniego ogrzewania grzałką elektryczną powietrza w nagrzewnicy jak miałem w stilo a jedynie przyspieszy proces podgrzewania auta w mroźne dni... ale jeśli to komuś za mało to można wstawić +80C... W moim przypadku termostat wyłącza układ gdy czuje wyraźnie ciepłe powietrze z nawiewu a wskazówka nagrzewnicy jest trochę ponad minimum... Byle by nie rozładować akumulatora bo to trochę prądu to potrzebuje a do tego należy pamiętać że grzałki w głowicy silnika po uruchomieniu bardzo zimnego silnika również jeszcze potrafią kilka minut grzać więc alternator ma co robić
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 15-12-2017 o 15:41
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    46
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Z tego co się doczytałem to w tym gotowym zestawie z alledrogo te grzałki podgrzewają płyn max. do 50 stopni

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    To cos jest nie tak... może pracuje już tylko 2-gi stopień lub nie włącza 1-wszego stopnia z jakiegoś powodu ( np. za niskie napięcie ładowania ).
    Ja u siebie byłem bardzo zadowolony a szczególnie gdy temperatury spadały do -20...-26C
    U mnie też jest swego rodzaju problem z grzałkami PTC. Działają, ALE... Po uruchomieniu całkiem zimnego auta przy włączonym panelu klimatyzacji z temperaturą ustawioną na 20 stopni C zauważalne jest cykliczne przygasanie panelu klimatronika, któremu towarzyszą cykania przekaźnika w okolicy tunelu środkowego od strony pasażera. Trwa to ok. kilku minut i jest mocno irytujące. Sprawdziłem napięcie ładowania. 14,1V czyli prawidłowo. Jest za to inny temat. Amperaż alternatora. Zgodnie z naklejką na alternatorze i zgodnie z EPER mój alternator dysponuje prądem 90A. Z tego co czytam to nieco za mało aby podołać obciążeniom jakie generują świece żarowe, grzałki PTC, oświetlenie zew. pojazdu, układy elektroniczne w aucie czyli ABS/ASR/ESP oraz elektryczne wspomaganie kierownicy. Z tego co czytam, alternatory 90A montowane były w Stilo bardzo krótko i po kilku miesiącach Fiat zastąpił je alternatorem o prądzie 105A. Tak się zastanawiam czy nie wymienić alternatora na mocniejszy, czyli o prądzie 120A. Ma to sens?
    Nigdy więcej STILO

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ma to sens plus do tego pojemniejszy aku . Ile te grzałki mają mocy??

  6. #20
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Ma to sens?
    Niestety tak.
    Fiat w którymś momencie zaczął ostro przeginać z wkładaniem alternatorów "na styk" do zapotrzebowania. A że elektryczne wspomaganie i S&S doją akumulator równo, to dołożenie czegokolwiek pobierającego prąd staje się loterią.
    Proponuję wymienić alternator i akumulator na "większe, i zapomnieć o problemach z prądem. Na całe szczęście przewody mają identyczne fi niezależnie od wersji auta ...

    W Palio mam alternator "130 A" (ale "chińczyk", realnie zaczyna wymiękać przy około 110 A, mierzone cęgowym amperomierzem) i wcale nie cierpię z tego powodu -> nieraz używam sprzętu korzystającego z zasilania samochodowego.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Ma to sens plus do tego pojemniejszy aku . Ile te grzałki mają mocy??
    700W w stresie. Akumulator to w moim przypadku 2 letnia Westa Forse 74Ah 720A. Powinien spokojnie wystarczyć.
    Nigdy więcej STILO

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    No to duzo. Same grzały to 60A.

    [Mod] słownictwo! [Mod]
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 29-11-2018 o 22:18

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Te 700W grzałki osiągają przy maksymalnej wydajności. ECU oraz centralka klimatronika sterują grzałkami w ten sposób, że odczytują aktualne napięcie akumulatora i na podstawie odczytów dobierają obciążenie grzałek 33/66/100%. Wynika z tego, że cykanie przekaźnika to efekt prób zwiększania wydajności grzania i automatyczny powrót do I stopnia (33%) ze względu na zbyt niskie napięcie. Tak jeszcze myślę, czy przypadkiem problem nie leży w kiepskich masach itp. Napięcie odczytane programem MES z centralek typu klimatronik czy deska rozdzielcza jest na poziomie 11V. Może czyszczenia wymaga skrzynka bezpieczników obok akumulatora?
    Nigdy więcej STILO

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Nie zaszkodzi napewno ale moim zdaniem te grzałki są za mocne lub za mało wydajny układ. Jakim w ogóle kablem ty to masz zasilone 6mm2??

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Standardowym. Grzałki mam fabryczne. Przekroju przewodów nie znam, ale z tego co pamiętam mogą mieć ok 6mm.
    Nigdy więcej STILO

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Jesli to fabryczne to pewnie kwestia sprawnosci alternatora i spadkow napięć na połączeniach. A jak grzałki sie załączaja to jakie jest napięcie na aku??

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Nie sprawdzałem. Musiałbym zlogować napięcie na centralce klimatronika oraz multimetrem na akumulatorze.
    Nigdy więcej STILO

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Multimetrem to zrob jak i mierz co sie dzieje na tym przekazniku

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Tak czytam na roznych forachbto niby z ptc altek jest 120A..moze cos u ciebie bylo ryte??

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Z tego co pamiętam napięcie na centralkach urządzeń wspomagających mam niższe niż na sterowniku silnika. Przykładowo napięcie w spoczynku wynosi na ecu silnika 12,5V a na centralce deski rozdzielczej ok. 11V. Mes w opisie podaje, że napięcie na wszystkich centralkach powinno być takie samo.
    Nigdy więcej STILO

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    No to masz gdzieś spadki na łączeniach masach itd


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl