Cytat Napisał boch Zobacz post
Mes w opisie podaje, że napięcie na wszystkich centralkach powinno być takie samo.
Powinno, i w sprawnej instalacji jest +/- 0,2-0,3 V. Góra 0,5 V spadku, i raczej nie na zasilaniu modułów (elektroniki) tylko przy czymś co pobiera konkretny prąd -> zapłon, wtrysk, wentylatory.
Większe spadki są dopuszczalne (występują) w miejscach gdzie mamy duże obciążenia daleko od akumulatora/alternatora -> np. podgrzewanie tylnej szyby, gniazdo zapalniczki w bagażniku.

W Subaru spadało mi napięcie po włączeniu fabrycznego grzania tyłka, nawet poniżej 12 V. Zmieniłem alternator i już nie spada
(ok, musiałem też wymienić przewód do alternatora i klemę [+] bo gdzieś-kiedyś dobrał się do nich majsterkowicz, ale spadek napięcia powodował zużyty alternator)

Ale że to Stilon, to masami i połączeniami przy dużych bezpiecznikach też bym się zainteresował. Tak profilaktycznie, auto nowe nie jest, różne rzeczy się zdarzają. Spadki napięcia na masach da się sprawdzić w miarę bezboleśnie, reszta też jest do ogarnięcia.

Ten alternator który masz zamontowany nowy nie jest, może być po prostu "za słaby", ale może też być tak że napięcie trzyma (przy małym obciążeniu, bo regulator napięcia sprawny) a moc już niekoniecznie taka jak lata temu.