Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
Like Tree2lubi to!

Temat: Dogrzewacz płynu  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008

    Dogrzewacz płynu

    Witam, czy może ktoś z Was montował coś takiego i mógłby się podzielić wrażeniami z użytkowania tego ustrojstwa ?
    DOGRZEWACZ PŁYNU CHŁODNICZEGO ZE STEROWNIKIEM 4grz (6957107074) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ogolnie w cromie nie montowalem . Jednak kilka dni temu zakupilem prawie nowe 22letnie volvo 850 za 500zl i tak to mam oryginalne

    Dziala rewelacja po 2km przy tych temperaturach z nawiewu idzie ciepło. Swiece dalem nowe .

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Hmm nie doczytałem tu sa grzalki ja mam zarowe swiece w sumie to jeden cho...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Można kupić też rozwiązanie ze świecami. Chyba łyknę te grzałki i zobaczym jak to się sprawuje w cromie. Obym tylko nie musiał wozić drugiego akumulatora w bagażniku

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Hehe ogolnie fajna sprawa. Nie wiem jak tylko te grzalki sie sprawdza.u mnie to dziala dopiero po rozruchu takze zrob sterowanie by tak to dzialalo i bedzie ok. Na postoju i tak nie ma to sensu chyba ze dasz pompe dodatkowa bo grawitacyjnie to raczej nie podola

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Z tego co widzę w opisie to dodają podświetlany włącznik by samemu włączać i wyłączać grzałki, tak więc będę to uruchamiał na odpalonym silniku. Podepnę w instalację po stacyjce, tak by po zgaszeniu silnika nie dało się załączyć tych grzałek.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    To moze pomysl by to bardziej zautomatyzowac. Dajesz termostat elektryczny tzn. do jakiegos przewodu grzewczego na tasme wpinasz termik ktory steruje przekaznikiem (sa takie gotowe rozwiazania) a 2-gi sygnal to sygnal z alternatora ze silnik pracuje laczysz to bramka AND i wyjsciem sterujesz przekaznik grzania swiec..Mozna by tez zczytac info z czujnika temp płynu zamiast tego termika . Zapomnisz wyłączyć pstryczek to auta nie odpalisz chyba ze bedzie sie to z automatu wylaczac po zgaszeniu silnika i do wylaczenia uzyta jest czasowka??

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Witam, czy może ktoś z Was montował coś takiego i mógłby się podzielić wrażeniami z użytkowania tego ustrojstwa ?
    DOGRZEWACZ PŁYNU CHŁODNICZEGO ZE STEROWNIKIEM 4grz (6957107074) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Mam u siebie ale zestaw z jakiegoś francuza zaadaptowałem... były swego czasu tanie na alledrogo dostepne za śmieszne pieniądze ...
    U mnie wyłącza się gdy płyn osiągnie około +60..65C działac działa a efekt szczególnie przy odmrażaniu auta jest... ale to i tak daleko do elektrycznej nagrzewnicy jaką miałem oryginalnie w Fiacie Stilo ...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    28
    Postów
    78
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 80KM
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Mam u siebie ale zestaw z jakiegoś francuza zaadaptowałem... były swego czasu tanie na alledrogo dostepne za śmieszne pieniądze ...
    U mnie wyłącza się gdy płyn osiągnie około +60..65C działac działa a efekt szczególnie przy odmrażaniu auta jest... ale to i tak daleko do elektrycznej nagrzewnicy jaką miałem oryginalnie w Fiacie Stilo ...
    ja mam Grzałki PTC w Stilo i grzeją jak umierająca staruszka

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał radio19966 Zobacz post
    ja mam Grzałki PTC w Stilo i grzeją jak umierająca staruszka
    To cos jest nie tak... może pracuje już tylko 2-gi stopień lub nie włącza 1-wszego stopnia z jakiegoś powodu ( np. za niskie napięcie ładowania ).
    Ja u siebie byłem bardzo zadowolony a szczególnie gdy temperatury spadały do -20...-26C

    To rozwiązanie które zamontowałem w Cromie wstawiłem właśnie bo mi bardzo brakowało po przesiadce z Stilo
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Są na alledrogo używki wydłubane z lancii lub alfy, ale to tylko korpus z grzałkami. Więc z czystego lenistwa chyba zakupię gotowca
    Dziękuję za opinie.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2008
    Skąd
    Orneta
    Postów
    11
    Auto
    Multipla 1.6 LPG / Croma 1.8
    Rocznik
    2005 / 2010
    Mam coś takiego - tyle że w Multipli 1.6 z LPG
    Podgrzewacz wody płynu VIVARO TRAFIC PRIMASTAR (6940867509) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Dodatkowo elektrozawór przed nagrzewnicą i układ sterujący z przekaźnikami i termostatami.
    Jestem bardzo zadowolony.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Dlaczego one działają tylko do 60 - 65 stopni?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Tbg
    Postów
    28
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Bo później grzeje silnik i nie ma potrzeby dalszego podgrzewania płynu.
    Konieczny jest termostat który wyłączy grzałki automatycznie.
    Damn lubi to.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    No ale wiesz, przy -20 stopniach dogrzanie silnika z 60 do 90 stopni, przy powolnej jeździe i tak chwilę zajmie. Myślałem że technologicznie jest to jakoś ograniczone do 60 stopni.

    Mam tutaj na myśli nie tyle komfort pasażerów czyli ciepłe powietrze z nawiewów, ale dogrzanie silnika do temperatury roboczej 90 stopni, co obniża zużycie paliwa oraz poprawia smarowanie.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Tbg
    Postów
    28
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    60 stopni dla silnika to już nieźle.
    Zauważ że termostaty mają pewna tolerancję i przy 90 stopniach mogłoby się tak zdarzyć że jednocześnie grzałki grzeją a chłodnica schładza.
    Świece podgrzewające mogą pobierać dodatkowo do 60A co ma również wpływ na większe spalanie.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl