Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 55
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    62
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Byłem dziś u tłumikarzy z nadzieją ,że znajdą jakąś nieszczelność.Niestety wszystko idealnie jeżeli chodzi o szczelność układu wydechowego.....tak,że poszukiwania trwają dalej i chyba czas najwyższy przyglądnąć się kolektorowi (tylko dlaczego szarpie wyłącznie na nagrzanym silniku?)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    witam

    nie chce mi się zbytno czytać całości- takie pytanie mam , na wstecznym tez szarpie??może coś ze sprzęgłem F w skrzyni się sypie lub elektrozaworem(cewką)

    Jeśli było już to poruszane to sorry za powtórkę

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    62
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    witam

    nie chce mi się zbytno czytać całości- takie pytanie mam , na wstecznym tez szarpie??może coś ze sprzęgłem F w skrzyni się sypie lub elektrozaworem(cewką)

    Jeśli było już to poruszane to sorry za powtórkę
    Trochę mnie zaskoczyło to pytanie bo manewry na wstecznym wykonuję najczęściej bez gazu a już na pewno nie przekraczam 2 tys obr.Na pewno szarpie na wszystkich biegach do przodu kiedy przechodze pomału przez zakres około 2 tys obr.....jeśli robię to dynamicznie nie jest to odczuwalne.

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    a z ciekawości sprzwdź , może to nic nie wniesie do rozwiązania ale co tam...sprawdzić można

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    62
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Wczoraj z ciekawości odłączyłem na próbę przepływomierz.Po chwili zapaliła się kontrolka ale samochód jeździ bez szarpania i czkawki.Nie bardzo wiem czy można wobec tego wskazać jednoznacznie na uszkodzoną przepływkę? Czy po prostu w takiej sytuacji samochód pobiera dane z mapy pomijając ileś tam czujników?W każdym razie odetchnąłem z ulgą gdyż wszystko wskazuje na to ,że skrzynia jest ok.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    62
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Podmieniłem inną przepływkę i czkawka wróciła niestety.....czyli jednak nie to.Teraz musze znaleźć które sygały i z których czujników są ignorowane po odłaczeniu przepływomierza ?

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Musisz zrobić logi albo przejechać się i ogarniać parametry podczas jazdy. Czyściłeś tego overboosta?

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    62
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Czyściłem go ale wygląda na to ,że poprzednik założył nówkę niedawno.Jutro spróbuję jeszcze podmienić elektromagnes do EGRa mimo że mój wygląda dobrze.Zaobserwowałem w FES że przy odpiętym przepływomierzu EGR jest zamknięty cały czas.

  10. #39
    SAR37
    Guest
    Wiesz co, przegoń porządnie "krówkę" po jakiejś drodze szybkiego ruchu (np. po obwodnicy od węzła wielickiego do Balic) tak, aby obroty były w zakresie 3000+ obr/min przez kilka, kilkanaście minut. I nie żałuj jej nogi
    Wszystkie te problemy z dieslem pojawiają się jak ktoś (w tym wypadku pewnie poprzedni właściciel) chce jeździć "ekonomicznie" lub z "trwogą o dobra kondycje turbo", przy delikatnym naciskaniu pedału gazu. Diesel wymaga czasami cięższej nogi aby wypalić sadzę i nagary ze spalania oleju napędowego.
    Niestety, znam to z autopsji

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    78
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Wiesz co, przegoń porządnie "krówkę" po jakiejś drodze szybkiego ruchu (np. po obwodnicy od węzła wielickiego do Balic) tak, aby obroty były w zakresie 3000+ obr/min przez kilka, kilkanaście minut. I nie żałuj jej nogi
    Wszystkie te problemy z dieslem pojawiają się jak ktoś (w tym wypadku pewnie poprzedni właściciel) chce jeździć "ekonomicznie" lub z "trwogą o dobra kondycje turbo", przy delikatnym naciskaniu pedału gazu. Diesel wymaga czasami cięższej nogi aby wypalić sadzę i nagary ze spalania oleju napędowego.
    Niestety, znam to z autopsji
    To prawda.Ja mam Cromę ponad 2,5 roku.Wiem że to auto trzeba czasem przegonić.Nie jest to samochód do jazdy na zakupy i do pracy po mieście.Lubi dłuższe trasy.U mnie poszarpywania raz były a raz nie.Teraz spokój od dłuższego czasu.Klapy mam zregenerowane,EGR wymieniony i co jakiś czas czyszczony,przepływka wymieniona(MES nie pokazywał błędu,ale nie wierzę że po 10 latach i dobrze ponad 300 tyś była bezbłędna,zmniejszyło się spalanie),overboost wymieniony(stary miał spękaną obudowę).Czujnik ciśnienia doładowania co jakiś czas czyszczony.Chciałbym jeszcze wyjąć turbinę i sprawdzić zmienną geometrię bo sama turbina nie puszcza oleju ani nie gwiżdże .Jest wiele czynników które mogą mieć wpływ na szarpanie.Prócz tych elementów które opisałem również stan wtrysków, stan przewodów gumowych zasilających geometrię turbiny wraz z akumulatorem podciśnienia i.t.d.Trochę cierpliwości ,umiejętności,i nie słuchanie stereotypowych bzdur o Fiatach.Bardzo przyjemne auto.

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    62
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Chwilowo śledztwo zostaje wstrzymane gdyż croma łaskawie upomniała się o naprawę alternatora zapalając czerwoną kontrolkę akumulatora.....tak ,że czkawka musi trochę poczekać.Pozdrawiam serdecznie i dzięki za sugestie i podpowiedzi.Jak tylko problem zostanie namierzony to natychmiast się pochwalę.

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    62
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dziś w ramach eksperymentu zaślepiłem wejście spalin do EGRa.......przestał szarpać całkowicie.Po jakimś czasie zapalił się oczywiście check ale auto jeździ przyzwoicie.I teraz dylemat czy można zawyrokować że to napewno wina EGRa?Sam już nie wiem co o tym mysleć.

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    78
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Hepo Zobacz post
    Dziś w ramach eksperymentu zaślepiłem wejście spalin do EGRa.......przestał szarpać całkowicie.Po jakimś czasie zapalił się oczywiście check ale auto jeździ przyzwoicie.I teraz dylemat czy można zawyrokować że to napewno wina EGRa?Sam już nie wiem co o tym mysleć.
    Witam
    Wina EGR jest bardzo prawdopodobna.Z którego roku produkcji jest twój EGR.jeżeli od nowości to jest do wymiany.Warunków pracy nie wytrzymuje elektromagnes.Moja Croma z 2005 roku ma trzeci EGR.Ja kiedy zaślepiłem na chwilę całkiem EGR.nie było żadnej różnicy chociaż nie z powodu szarpania a z powodu czasami późno załączającej się turbiny
    Pozdrawiam
    Spieszmy się kochać Cromy...,wrogowie w postaci japończyków bądź francuzów czuwają.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    62
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Zaryzykuje zakup nowego EGRa choć przyznam się że myślę o jakimś tańszym zamienniku,Co o tym myślicie?

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    78
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Hepo Zobacz post
    Zaryzykuje zakup nowego EGRa choć przyznam się że myślę o jakimś tańszym zamienniku,Co o tym myślicie?
    W ASO można wymienić swój na regenerowany.To się nazywa regenerowanie ale wymienia się w nim prawie wszystko.Dajesz im swój i po kilku dniach otrzymujesz zregenerowany.Jest trochę tańszy niż nowy ale musisz zapytać w ASO i poszukać cenę nowego w internecie .Spróbuj tutaj Namlet Sp. z o.o.
    Pozdrawiam


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Urządzenie do szybszego przyśpieszania auta SPRINT BOOST
    Napisany przez mycior na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-04-2015, 16:44
  2. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 16:09
  3. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 13:37
  4. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 19:03
  5. Klekot podczas przyśpieszania
    Napisany przez 89marcin19 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-04-2010, 17:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma szarpie

fiat croma szarpanie

delkatnie szarpie asb fiat croma

szarpanie fiat croma

samochud croma szarpie co moze bycpidszarpywanie vromacroma szarpanie przy gazieszarpanie przy przyspieszaniu jtdcroma asb szarpie na zimnymfiat croma 2.4 szarpaniestilo jtd delikatnie szarpanie silmikafiat 1.9 d przerywa przy wolnym przyspieszaniucroma szarpniecie przy 2000 obrotowcroma przerywa1.9 jtd szarpie lekkofiat croma szarpieszarpanie przy przyspieszaniu croma cza cza croma szarpieczarpanie croma 2800 obrotowjtd szczeka cza cza i szarpieszarpanie croma przy 2800 obrotowszarpie croma i szczekafiat croma forum szarpie przy przyspieszaniujtd cza cza i szczeka i szarpiecza cza szczeka szarpie croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl