Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 55
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Czujnik w kolektorze sprawdź i wyczyść - bo faktycznie potrafi zdrowo się zasyfić, a nawet jak czysty to mu nie zaszkodzi przeczyszczenie. Tylko jak będziesz czyścił - uważaj by ci końcówka ze śrubokręta nie wpadła pod silnik - niby na wierzchu ale jednak trochę tam niewygodny dostęp dla śrubokrętu jest ( najlepiej jak załatwisz kątowy śrubokręt) - i - jeśli dobrze pamiętam - to tam jako końcówka chyba jest taka "rozetka - gwiazda " ( nie wiem dokładnie jak się fachowo taka końcówka nazywa).
    Jeszcze jedno - w jakim stanie jest kolektor dolotowy? Listwa działa, czy leży? Z tego co piszesz raczej nie w nim jest problem ale... pytanie czy masz porównanie i czy np wogóle nie masz gorszej dynamiki niż powinna być ( i wiekszego dymienia) - a to już mógłby być kolektor..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    61
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Czujnik w kolektorze czyściłem w sobotę (faktycznie był mocno zakitowany).Listwie się nie przyglądałem.Jeżeli chodzi o dynamikę to nie mam porównania z inną cromą ale wydaje mi się ,że ładnie reaguje na gaz.Nie dymi zupełnie.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    A masz DPF? Jeśli tak - nie zobaczysz zasłony dymnej z tyłu - ale może być tak że dajesz popalić DPF-owi. Można tu jakieś wnioski wyciągnąć patrząc na średni przebieg między wypaleniami w MES ( MES twierdzi że to jest średnia z 5 ostatnich wypaleń, ale w rzeczywistości to są 2 ostatnie wypalenia ) - najlepiej z dłuższej jazdy autostradowej, bo miasto miastu jest nierówne i trudno porównywać jabłka z gruszkami. Jeśli będzie poniżej 1000km w takiej jeździe to znaczy że dymi nadmiernie (w mieście to się waha - ale zaniepokoiłbym się gdyby było poniżej 500km)
    sam sprawdzisz tylko czy listwa leży czy ładnie spina klapy. Jak skołujesz drugą osobę, możesz poprosić by przegazowywała auto - wtedy listwa powinna się poruszać obracając w kolektorze klapami wirowymi. Jak się nie rusza - to pewnie leży, albo nastawnik lub linka zdechł. Obyś miał wszystko OK z tym, bo robota paskudna i nie tania.
    A dynamika - rzecz subiektywna jak się nie zna auta. Padnięte klapy nie powoduja jakiegoś drastycznego spadku osiągów więc nie mając porównania można uznać że jest OK.
    Po prostu zerknij na listwe, jeśli działa - to kolektor masz OK i nie ma co się tym zajmować (na razie)

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    61
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    DPF jest i nawet udało się go ładnie wypalić podczas jazdy.Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego nie ma żadnej kontrolki lub komunikatu informującego i wypalaniu DPFa.Przyglądnę się tej listwie na kolektorze.Kolektor ssący jest plastikowy a w zasadzie plastikowo-aluminiowy.Zabiorę się też w wolnej chwili za wyczyszczenie zaworka sterującego turbiną.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Też tego nie rozumiem - zwłaszcza że dane ku temu są - jeśli się analizuje MESem - można się nawet zorientowac że się zanosi na wypalanie, a nie tylko że już jest. Kiedyś nawet myślałem by napisać aplikację na smartfona która to przewidywałaby kiedy takiego wypalania można się spodziewać ( wyliczone zapełnienie w okolicy 80%, inicjuje się powyżej 80%, w momencie gdy sterownik podejmie decyzję o wypalaniu - faza wtrysku POST przyjmuje wartości > 0, bo ona odpowiada za podniesienie temperatury spalin niezbędne do inicjacji procesu) i kiedy już się zaczęło i trwa (flaga wypalania aktywna), ale nie udało mi się dotrzeć do API interfejsu ELM. Wymagałoby niestety jeżdzenia z bluetoothem na złączu, ale wykonalne.
    Inna sprawa że i bez tego mozna się zorientować że wypalanie trwa ( charakterystyczne wibracje i nierówna praca) - a że proces we fiatach poprawnie dokończy się nawet po zatrzymaniu auta (byle silnika nie zgasić) to i nie miałem motywacji by grzebać w dokumentacji

    Jeśli kolektor plastikowy to możesz tej listwy nie widzieć - w którejś wersji ona była zasłonięta, al kolektory bardziej odporne na awarie (co nie znaczy że całkowicie na nie odporne)
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 02-12-2015 o 11:39

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    bzykol w cromie zawór overboost jest wysoko zaraz pod maską nad chłodnicą.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2013
    Skąd
    Malopolska
    Postów
    6
    Auto
    croma 1.9Multijet
    Rocznik
    2006
    moja croma też szarpała przy 2000 tyś obrotów przyczyna dziura w złączu elastycznym przed dpf po prostu zły był pomiar ciśnień mechanik wspawał nowy i po kłopocie

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    61
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał winmag Zobacz post
    moja croma też szarpała przy 2000 tyś obrotów przyczyna dziura w złączu elastycznym przed dpf po prostu zły był pomiar ciśnień mechanik wspawał nowy i po kłopocie
    A Twoja też szarpała dopiero po zagrzaniu się?

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    67
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Miałem te same objawy. Fachowcy po wielkości korekcji wtrysków stwierdzili -> klapy wirowe. I tak rzeczywiście było. Po ich wyp...niu auto jedzie jak po sznurku. I nic nie szarpie. EGR, mapę wtrysków oraz DPF też "zmodyfikowano" przy okazji.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    61
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    U mnie dopóki nie złapie temperatury to idzie idealnie potem masakra....czkawka i szczekanie w zakresie 1800-2200obr przy delikatnym rozpędzaniu.Faktycznie u mnie 4 ty wtrysk odstaje bardzo wyraźnie od pozostałych.Dziś wykluczyłem w sumie overboosta...wymyłem go profilaktycznie w ultradźwiękowej wanience ale wygląda ,że jest świeżo założony nowiutki przez poprzedników.Widać wyraźnie ze już walczyli z tym tematem bez skutku nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy.Próby rozwiazania zagadki będą trwały nadal sukcesywnie w wolnych chwilach w oparciu o Wasze podpowiedzi za które bardzo dziekuje i proszę o wiecej.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2014
    Skąd
    Opole
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    chyba miewam podobne objawy, tzn szarpanie przy bardzo delikatnym przyspieszaniu, w okolicy 2000 obrotów, niestety też nie udało mi się znaleźć powodu jeszcze - jakoś nie było czasu, a problem nie jest bardzo dolegliwy, występuje sporadycznie (prawdopodobnie zależnie od temperatury silnika i temperatury powietrza), też myślę że to coś na dolocie, ale raczej nie overboost i kierownica turbiny - miewałem z tym problemy w poprzednich autach, ale przy mocnym "butowaniu" a nie delikatnym przyspieszaniu, stawiałem właśnie raczej na EGR, ale skoro prawie go wykluczyłeś to zagadka zaczyna się od nowa

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    61
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Faraon masz jakiś sprawdzonych fachowców?
    Ile kosztowała diagnoza oraz rozprawienie się z klapami? EGRa już wykluczyłem,overboosta też...jeszcze może podjadę w sobotę do tłumikarzy żeby przyglądneli mi się wydechowi bo nie ukrywam że czasami mam wrażenie ,że czuję spaliny w aucie i jeżeli nie to pozostaje mi ten kolektor ssący nieszczęsny.(awarii ASB póki co nawet nie dopuszczam do myśli szczególnie ,że przy takich czkawkach to raczej wyskoczyłby jakiś błąd skrzyni....tak mi się przynajmniej wydaje).Serdeczne dzięki za wszelkie podpowiedzi i gdyby przypadkiem udało sie utrafić na źródło usterki to niezwłocznie o tym powiadomię
    Pozdrawiam

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2013
    Skąd
    Malopolska
    Postów
    6
    Auto
    croma 1.9Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Hepo Zobacz post
    A Twoja też szarpała dopiero po zagrzaniu się?
    tak

  15. #29
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,478
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Hepo mieszkasz w Krakowie, więc polecam fachowców na Belwederczyków Mechanika pojazdowa Ť autka.pl
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    67
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał Hepo Zobacz post
    Faraon masz jakiś sprawdzonych fachowców?
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Hepo mieszkasz w Krakowie, więc polecam fachowców na Belwederczyków Mechanika pojazdowa Ť autka.pl
    Nic dodać nic ująć. Właśnie od Tomka brałem kolektor ssący po modyfikacjach.
    A robiłem to w Rzeszowie. Tu też są fachowcy


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Urządzenie do szybszego przyśpieszania auta SPRINT BOOST
    Napisany przez mycior na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-04-2015, 16:44
  2. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 16:09
  3. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 13:37
  4. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 19:03
  5. Klekot podczas przyśpieszania
    Napisany przez 89marcin19 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-04-2010, 17:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma szarpie

fiat croma szarpanie

delkatnie szarpie asb fiat croma

szarpanie fiat croma

samochud croma szarpie co moze bycpidszarpywanie vromacroma szarpanie przy gazieszarpanie przy przyspieszaniu jtdcroma asb szarpie na zimnymfiat croma 2.4 szarpaniestilo jtd delikatnie szarpanie silmikafiat 1.9 d przerywa przy wolnym przyspieszaniucroma szarpniecie przy 2000 obrotowcroma przerywa1.9 jtd szarpie lekkofiat croma szarpieszarpanie przy przyspieszaniu croma cza cza croma szarpieczarpanie croma 2800 obrotowjtd szczeka cza cza i szarpieszarpanie croma przy 2800 obrotowszarpie croma i szczekafiat croma forum szarpie przy przyspieszaniujtd cza cza i szczeka i szarpiecza cza szczeka szarpie croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl