Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 39 z 39
Like Tree8lubi to!

Temat: Croma II 2009, 1,9 jtd, 16v - błędy 0101 i 0111 nie aktywuje się tempomat  

  1. #31
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Dlatego,
    Pisałem już wyżej.

    Zaślepic całkowicie, wyprogramowac.
    Ktoś pisał, że będzie problem z DPF, z tego co wiem, dobrze zrobiony program nie powoduje problemu.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Nie mam programu a z moich obserwacji - EGR zaslepiony bez wyprogramowania to dłuższe życie DPF. jak miałem EGR odślepiony - dpf wypalał się średnio co 500-600km maks po zaślepieniu 700-800km. Samo zaślepienie dało dłuższy dystans między spalaniami. Wadą zaślepienia EGR - dłuższe nagrzewanie silnika i to dość konkretnie zwłaszcza gdy chłodniej.
    OKPAS lubi to.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    U siebie jak założyłem autorską zaślepkę z 3 małymi otworami to po jakimś czasie wywalił błąde EGR. Dopiero powiekszenie otworów dało pożądany rezultat, wiec podejrzewał że całkowite zaślepienie od razu pokaże błąd. W progamie wyraźnie widać że bez zaślepki EGR otwiera sie mniej, a z zaślepką bardziej żeby wyrównać przepływy. Po prostu zaślepka z otworami zmniejsza przepływ ale nie na tyle żeby komputer sobie z tym nie poradził zwiekszajac otwarcie zaworu i dlatego błędu nie pokazuje.
    OKPAS lubi to.

  5. #34
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał malec17 Zobacz post
    U siebie jak założyłem autorską zaślepkę z 3 małymi otworami to po jakimś czasie wywalił błąde EGR. Dopiero powiekszenie otworów dało pożądany rezultat, wiec podejrzewał że całkowite zaślepienie od razu pokaże błąd. W progamie wyraźnie widać że bez zaślepki EGR otwiera sie mniej, a z zaślepką bardziej żeby wyrównać przepływy. Po prostu zaślepka z otworami zmniejsza przepływ ale nie na tyle żeby komputer sobie z tym nie poradził zwiekszajac otwarcie zaworu i dlatego błędu nie pokazuje.
    Dokładnie tak jak piszesz.
    Wiec jeśli kolega nie chce bawić się w czyszczenie co chwilę to:
    1. Zaślepic i wyprogramowac
    2. Założyć "uszczelkę" podkładkę bez otworów
    3. Rozwiercić otwory w zaslepce z otworami Tu sugeruje się opinią malec17

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
    OKPAS lubi to.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Spieszę z informacją.
    Dobrałem się do EGR. Nieoryginalny - jakiś "noname" bez żadnego symbolu, logo, dosłownie czysty. Bez czyszczenia przelatał ok 40 tys. km. Większość - niestety - miasto.

    W środku nie było nic zapieczone, raczej suche sadze (dosyć sporo). Najpierw wydmuchane sprężonym powietrzem, potem wymyte środkiem do mycia szyb kominkowych (dziękuję za radę). Był drobny nagar przylepiony do ścianek ale minimalnej grubości, odszedł praktycznie bez ingerencji pędzelka. Zaślepka była, z trzema otworami (o czym oczywiście wiedziałem) - i tak zostało.
    Próba wodna zrobiona, nic nie przepuszczało. Rdzeń w cewce płynnie - bez oporów ale i bez luzów.
    Wyczyszczone, złożone, styki el. pomiedziowane.
    Auto odżyło, zbiera się niżej - załącza turbo na ok 2,2k do 2,3k. Zużycie - trudno na razie ocenić.

    Szanowni - dziękuję za rady - jak zwykle cenne i pomocne
    lukq lubi to.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    A ta zaślepka z trzema otworami to była na wejściu EGR od spodu na rurze - owalna ? Czy na wyjściu przy kolektorze dolotowym - prostokątna?

    Pytam bo kiedyś kupiłem w komplecie i jedną i drugą - owalna ma 3 otwory i montuje się pod egr na zasilaniu z chłodniczki spalin.
    Ostatnio edytowane przez morcmarc ; 16-10-2022 o 23:26

  8. #37
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał morcmarc Zobacz post
    A ta zaślepka z trzema otworami to była na wejściu EGR od spodu na rurze - owalna ? Czy na wyjściu przy kolektorze dolotowym - prostokątna?

    Pytam bo kiedyś kupiłem w komplecie i jedną i drugą - owalna ma 3 otwory i montuje się pod egr na zasilaniu z chłodniczki spalin.
    Wersja 150 KM ma prostokąt a wersja 120 km ma owalną zaślepkę

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    Spieszę z informacją.
    Dobrałem się do EGR. Nieoryginalny - jakiś "noname" bez żadnego symbolu, logo, dosłownie czysty. Bez czyszczenia przelatał ok 40 tys. km. Większość - niestety - miasto.

    W środku nie było nic zapieczone, raczej suche sadze (dosyć sporo). Najpierw wydmuchane sprężonym powietrzem, potem wymyte środkiem do mycia szyb kominkowych (dziękuję za radę). Był drobny nagar przylepiony do ścianek ale minimalnej grubości, odszedł praktycznie bez ingerencji pędzelka. Zaślepka była, z trzema otworami (o czym oczywiście wiedziałem) - i tak zostało.
    Próba wodna zrobiona, nic nie przepuszczało. Rdzeń w cewce płynnie - bez oporów ale i bez luzów.
    Wyczyszczone, złożone, styki el. pomiedziowane.
    Auto odżyło, zbiera się niżej - załącza turbo na ok 2,2k do 2,3k. Zużycie - trudno na razie ocenić.

    Szanowni - dziękuję za rady - jak zwykle cenne i pomocne
    Ale nie rozbierałeś cewki?
    Jezeli nie i nie polerowałeś rdzenia wewnątrz cewki to problem powróci bardzo szybko..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Cewka hula jak nowa, żadnych zacięć, żadnych blokad, jest luźna. Ponieważ to EGR noname to się pewnie niebawem wyrzuci i zamieni.
    Dzięki

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    MorcMarc zaślepka z trzema otworami jest od dołu, na rurze. Owalna. Na wejściu przy dolocie jest prostokątna, pod 4 śruby. Dokładnie tak I montaż tak jak piszesz!
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 18-10-2022 o 09:17 Powód: poprawki edytorskie


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 21-03-2022, 11:57
  2. Croma 2009 1.9 120 dynamic webasto
    Napisany przez pawel.shell na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2019, 19:51
  3. wspomaganie kierownicy CROMA 2 150 KM z 2009
    Napisany przez nowocien.s@gmail.com na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2015, 01:51
  4. Fiat Croma 2009 Emotion 150 KM vat 23%
    Napisany przez Witek@ na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-05-2015, 14:54
  5. Tempomat i podsofitka Scudo 2009
    Napisany przez koziasty na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-01-2015, 14:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-ii-2009-1-9-jtd-16v-bledy-0101-i-0111-nie-aktywuje-sie-tempomat-50940

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl