Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 39
Like Tree8lubi to!

Temat: Croma II 2009, 1,9 jtd, 16v - błędy 0101 i 0111 nie aktywuje się tempomat  

  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Ależ drogi kolego, można wyłączyć EGR programowo.

    Jednak nie do tego pije, a do zaślepki z 3 otworami, która hamuje/blokuje nagar. Jak już się zaklei prawie całkiem, to nie ma przepływu .
    Było to nawet tu na forum kiedyś.

    EGR, albo się czyści, albo zaślepia całkowicie i wyprogramowuje.

    Więc napisałem wyzej, aby wawalic ta zaślepkę, wyczyścić i wsadzić normalna.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
    Capsel i OKPAS lubią to.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Wyjaśnione:
    Winowajcą był kabelek od wtyczki do przepływomierza. Uszkodzenie było widoczne po dobraniu się głębiej, przy samej przepływce nic na to nie wskazywało.
    Po naprawie błędy nie wróciły. Uaktywnił się tempomat! Oznacza to, że pojawiające się błędy P0101 oraz/lub P0111 - mają wpływ na pracę tempomatu (tak jak mi się pierwotnie wydawało).
    Co do DPF (malec17) - to napisałem niezbyt precyzyjnie - chodziło mi o to, że od ostatniego wypalenia przejechałem około 300 km, przepraszam za wprowadzenie w błąd.
    Dziękuję Wam (lukg, lisekg, malec17) za pochylenie się nad moim problemem, lecą polubienia.
    Temat zamykam
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 23-09-2022 o 09:20 Powód: literówka

  4. #18
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał malec17 Zobacz post
    Kolega ma DPF wiec EGR musi być i musi też być sprawny. To że zaślepiony ale podkładka z otworami to nic nie znaczy. Sam tak mam i nie mam żadnych problemów. O ile dobrze zrozumiałem to DPF wypalił sie po 300km co raczej jest za krótkim dystansem. U mnie np. wypala sie po ok. 800km a jeżdżę i po mieście i po trasie. Jeśli filtr tak czesto musi sie wypalać to zalecił bym mimo wszystko zajrzeć do EGR czy nie jest zaciety w otwartej pozycji. Mając wymontowany EGR łatwo można wyciągnąć mapsensor z kolektora i też go wyczyścić.
    Dokładnie, Zaślepka z otworami jest OK (to modyfikacja oficjalna Fiata) i nie powoduje żadnych błędów przy sprawnym EGR-e.
    Też uważam, że długa jazda z otwartym i zablokowanym EGR-em spowodowała zapchanie kierownic turbiny i DPF-u ...
    Należy wykręcić EGR i poprawnie wyczyścić wraz z rozebraniem cewki na drobne elementy i wypolerowaniem rdzenia cewki. Bez tego cała operacja nic nie będzie warta a następnie wypalenie wszystkiego na jakieś obwodnicy/autostradzie przy wyższych obrotach i rozruszanie turbiny/ kierownic...
    OKPAS lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Dzięki - jak zwykle fachowo i celnie!!!

  6. #20
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Dokładnie, Zaślepka z otworami jest OK (to modyfikacja oficjalna Fiata) i nie powoduje żadnych błędów przy sprawnym EGR-e.
    Też uważam, że długa jazda z otwartym i zablokowanym EGR-em spowodowała zapchanie kierownic turbiny i DPF-u ...
    Należy wykręcić EGR i poprawnie wyczyścić wraz z rozebraniem cewki na drobne elementy i wypolerowaniem rdzenia cewki. Bez tego cała operacja nic nie będzie warta a następnie wypalenie wszystkiego na jakieś obwodnicy/autostradzie przy wyższych obrotach i rozruszanie turbiny/ kierownic...
    Wiem, że to oficjalna zaślepka. Błąd pojawi się, jak EGR będzie już zawalony i nie będzie pracował prawidłowo.

    Nie sprawdza się ona do końca. Pisałem wyżej czemu.

    Co do kabli, było chyba wspomniane, żeby je przedzwonić.


    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    51
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    Sprawdź czy masz szczelny przewód powietrza jaki wychodzi z filtra powietrza (za przepływomierzem).
    Ja miałem dziurę od spodu (niewidoczną po otwarciu maski) i tamtędy dostawało się "lewe" powietrze, które powodowało inny przepływ powietrza niż podawany do komputera przez przepływomierz (odczuwalne szczególnie na wyższych obrotach).
    Większość mechaników typowało dolot, EGR (najpierw było czyszczenie, potem wymiana na nowy), a na koniec okazało się że załatanie "niewidocznej" dziury w przewodzie powietrza rozwiązało problem.
    BTW: też pokazywał mi te same błędy co u Ciebie.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Cholera, otwieram temat

    Autko niby ok, ale wkręca się w obroty nieco "za wysoko". Jak wcześniej było to przy ok. 2,2 tys obrotów tak teraz jest poprawa ponad 2,5 i bliżej 3,0 tys. Nieco więcej pali.
    Wczoraj wymontowałem i wyczyściłem MAP sensor, był praktycznie zapchany na maxa. MAP sensor BOSCH oryginalny, z datą produkcji sierpień 2008 (auto jest luty 2009) Po jego założeniu niby jest poprawa ale nadal brakuje mu ikry...
    W drodze filtr paliwa. pewnie we czwartek wymienię.
    Czy - według Waszej najlepszej wiedzy - filtr może być przyczyną takiego dziwnego zachowania silnika?
    Przypomnę, że jak ogarniałem przepływomierz, to badanie komputerowe w trakcie jazdy pokazywało prawidłowe ładowanie turbiny....
    No, nie mam pomysłów

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    JAK koretka powietrza oczekiwanie/zadane,
    JAK ciśnienie paliwa na szynie, oczekiwane/zadane?

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Wracając do twoich poprzednich postów nadal skłaniał bym sie do zaglądniecia do EGR-a

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Zgadzam się z przedmówcą. EGR - jeszcze raz EGR. Jeśli był czyszczony i wszystko mechanicznie działa (nie pozacierane) to zacząłbym od pełnego zaślepienia i w drogę. Wywali check związany z EGR ale tempomat i wsio będzie działać - wiem - bo półtora roku tak jeździłem. Jak będzie poprawa to winny jest egr - słaba sprężyna - elektromagnes itp itd.

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał malec17 Zobacz post
    Wracając do twoich poprzednich postów nadal skłaniał bym sie do zaglądniecia do EGR-a
    To chyba już było sprawdzane.
    Tak można wywnioskować po wcześniejszych postach.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Lukq - powietrze i ciśnienie paliwa na szynie OK.
    W piątek dobieram się do EGR. Tam jest częściowo zaślepione (trzy otwory) w podkładce. Tak chodziło. Zdarzało się, po przeciągnięciu powyżej 3,5 tysiąca, że wywalało CHECK. W piątek też podmianka filtra paliwa - chociaż (na logikę) nie bardzo to można uznać za przyczynę. Ale że nie zmieniałem go wcześniej - to zrobię.
    Morcmarc - jeśli go na full zaślepię i wywali CHECK to (po jego skasowaniu) będzie nadal wywalał?
    Pytam bo mnie ta kontrolka wk.... niemiłosiernie.
    Jeszcze jedno pytanie - gdyby stanął trzpień w cewce - jak się do niego dobrać? Widziałem na tutorialu że wiercono obudowę od strony wtyczki a potem wybijano dość inwazyjnie ale to jakiś fake chyba...

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Będzie wywalał check. Algorytm działa tak że w ECU zapisuje się błąd od razu - coś na wzór przejściowy ale jeśli będzie trwał to po którymś uruchomieniu wywali błąd na liczniku. Półtora roku z checkiem jeździłem. Mój szwankował to kupiłem sławetnego NTY - okazało się jeszcze większe g***o niż mój felerny oryginał. Zaślepiłem całą zaślepką i tak śmigałem.
    Problemy z EGR to brak dołu i dym za autem. Górą raczej nie powinno być błędów tak jak u Ciebie

    W Stilo tak miałem przy felernej gruszcze od geometrii że po przeciągnięciu boostu wywalało błąd - interpretujący przeładowanie.
    Po zgaszeniu auta ok a po boocie znowu błędy przeładowania.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Masz DPF wiec odpiecie cewki EGR wprowadzi komputer w tryb awaryjny i nie pojeździsz. Z moich obserwacji wynika że odpiecie przepływki deaktywuje EGR a silnik nie wchodzi w tryb awaryjny(tzn. można normalnie sie poruszać i mocy nie odcina). Najpierw rozkręć i wyczyść stronę mechaniczną EGR. Nie zapomnij oddzielić cewki od reszty korpusu bo pomiedzy nimi też może nazbierać sie sporo syfu. Tak poza konkursem ostatnio nabyłem zwykłą myjke ultradźwiekową i jak ona wszystko doczyściła to byłem zdumiony. Nawet cewka po rozebraniu była w środku czyściutka.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Nikt nie pisał o odpięciu elektrycznym EGR a o zaślepieniu. Fizycznie wsio elektrycznie ma być podłączone. Oczywiście że odłączenie przepływomierza dezaktywuje EGR - pod warunkiem że jest sprawny - szczelny. Auto z niesprawnym/nieszczelnym EGR nawet po odpięciu przepływki będzie z dołu słabe ponieważ w dalszym ciągu pozostanie się dojście spalin w kolektor.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 21-03-2022, 11:57
  2. Croma 2009 1.9 120 dynamic webasto
    Napisany przez pawel.shell na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2019, 19:51
  3. wspomaganie kierownicy CROMA 2 150 KM z 2009
    Napisany przez nowocien.s@gmail.com na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2015, 01:51
  4. Fiat Croma 2009 Emotion 150 KM vat 23%
    Napisany przez Witek@ na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-05-2015, 14:54
  5. Tempomat i podsofitka Scudo 2009
    Napisany przez koziasty na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-01-2015, 14:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-ii-2009-1-9-jtd-16v-bledy-0101-i-0111-nie-aktywuje-sie-tempomat-50940

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl