Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
Like Tree4lubi to!

Temat: Croma II 2009, 1,9 jtd, 16v - błędy 0101 i 0111 nie aktywuje się tempomat  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    62
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009

    Croma II 2009, 1,9 jtd, 16v - błędy 0101 i 0111 nie aktywuje się tempomat

    Szanowni, auto straciło moc, zwiększyło się zużycie paliwa. Auto nie wyrzucało błędów.
    Zaprzyjaźniony serwis, komputer - nic nie pokazało.
    Komputer i na drogę. Obroty 3,5 k/min i trójeczka. Turbina OK. Nie doładowuje powietrza, na małych obrotach w miarę ok, na wysokich 1/2 objętości powietrza. Diagnoza: przepływomierz do wymiany.
    Założono SKV. Generuje błędy P0101 i P0111. Podejrzenie wadliwego egz.
    Założono Bosch - problem się powtarza. Wróciły błędy. Prawdopodobną pochodną tych błędów jest nieaktywowanie się tempomatu. Oprócz tego 2 tg temu zmieniony filtr powietrza. Nie ma przedmuchów i nieszczelności. Auto jedzie, ale "nie ma ikry" no i pije ok 1,5 litra więcej.

    No i tu się kończą pomysły. Gdyby ktoś miał z kromką podobne objawy - uprzejmie proszę o sugestie...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,525
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Napisz jeszcze raz trochę dokładniej i bardziej poukładane.

    Tempomat, co miałby wspólnego z spadkiem mocy.
    Zatrzymaj się na chwilę przy przepływomierzu - odepnij wtyczkę i zobacz czy coś się zmienia.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    49
    Postów
    1,179
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM
    Rocznik
    7.2007
    Proponuję wstawić oryginalny przepływomierz - jeżeli na nim nie wyskakują błędy ( jest bardzo dużo podróbek i bardzo ciężko kupić oryginalny i sprawny przepływomierz )

    Jeżeli nie czujesz aby "nagle" przybywało mocy powyżej 2 tyś/obr ani powyżej 3 tys/obr a z rury nie wylatują kłęby czarnego dymu to proponuję sprawdzić:
    - czujniki pod pedałem sprzęgła i hamulca ( jeżeli wskazują że sprzęgło lub hamulec jest cały czas wciśnięte nie będzie działał tempomat)
    - jeżeli nie ma błędów to tempomat powinien pracować
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 22-09-2022 o 08:44
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    62
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Panowie - ja nadal jestem amatorem oraz szczęśliwym (?) użytkownikiem Cromy...
    Lukq - jeśli są błędy to silnik wchodzi w tryb awaryjny. Jeśli silnik nie ma prawidłowych parametrów - to odcina tempomat. Tak mi się wydaje (na logikę)
    Lisekg - po SKV wstawiłem Bosch i jest dokładnie tak samo.
    Nie ma nagłego przypływu mocy po ok. 2,2k obrotów (jak było wcześniej) ale nie ma też czarnego dymu. Auto pracuje równo, nic niepokojącego nie słychać.
    Obawiam się, że może być problem komunikacyjny między przepływomierzem a centralką M10.

    Dodam, że zanim wymieniłem przepływomierz, to samochód po porannym uruchomieniu szedł jak burza po 2,2, k obr/min ale na dystansie około 300-500 m a potem ten efekt nie działał.

    P0101 dotyczy MAF "Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (MAF) sensor - range performance problem"
    P0111 - "Intake air temperature (IAT) sensor - range/performance problem".
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 22-09-2022 o 09:04 Powód: poprawa tekstu

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,525
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    To może inaczej.
    Jeśli masz możliwość pod komputerem sprawdź.
    Masy powietrza oczekiwane, zmierzone.
    Dwa, sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym.

    Jak wyświetli się błąd check, w zależności czego dotyczy,.można odpalić tempomat.
    Chyba,że ma problem z czujnikiem na którymś z pedałów.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    62
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Podjadę pod komputer.

    Dodam, co fragmentaryczne opisałem w I poście - w czasie jazdy z kompem masy oczekiwane i zmierzone na małych obrotach się pokrywały, ale jak dałem na 3,5 tys obrotów to oczekiwane były wyższe o połowę od zmierzonych. Stąd diagnoza mechanika, że to przepływomierz. Dodam że jak ten test wówczas robiliśmy to nie odczytywał żadnego błędu! Pojawiły się one po zmianie przepływki na SKV.
    Stąd hasło - zmień na Bosch. Zmieniłem i jest to samo - czyli opisane wyżej - P0101 oraz P0111.
    Nie ma żadnych przedmuchów, nic się nie wydostaje na odcinku za przepływką.
    Możliwe że to np. jakiś przewód od przepływki do modułu M10 się zlasował?
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 22-09-2022 o 10:41 Powód: uzupelnienie tekstu

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,525
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jakby się "zlasowal" to cały czas byłby w trybie serwisowym. Dla pewności można "przedzwonić" kable, psiknac spray kontakt w połączenia.

    Tego Boscha, założyłeś nowego, używkę, podmieniles z sprawnego auta?

    Obudowa filtra i wszystko przed też szczelne?

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,525
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Może warto samemu kupić kabel i diagnozowac?
    Będzie taniej.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    62
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Obudowa filtra i przed - szczelne. Bosch nowy. Wcześniej był też nowy SKV i podobne objawy.
    Co do kabla - nie mam aż takiego doświadczenia. Ledwie ELM i apka na telefon. Serwis zaprzyjaźniony (choć nie FIAT) więc jakoś cenowo poradzę.
    Zastanawia mnie ten błąd P0111 - temp wejściowa - nie ma zimy, nie ma przeszkód w tunelu, filtr zmieniony 2 tg temu. Wczoraj - dla pewności - odłączyłem na 15 min minus akumulatora.
    No i oczywiście nic nie dało.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    49
    Postów
    1,179
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    Panowie - ja nadal jestem amatorem oraz szczęśliwym (?) użytkownikiem Cromy...
    Lukq - jeśli są błędy to silnik wchodzi w tryb awaryjny. Jeśli silnik nie ma prawidłowych parametrów - to odcina tempomat. Tak mi się wydaje (na logikę)
    Lisekg - po SKV wstawiłem Bosch i jest dokładnie tak samo.
    Nie ma nagłego przypływu mocy po ok. 2,2k obrotów (jak było wcześniej) ale nie ma też czarnego dymu. Auto pracuje równo, nic niepokojącego nie słychać.
    Obawiam się, że może być problem komunikacyjny między przepływomierzem a centralką M10.

    Dodam, że zanim wymieniłem przepływomierz, to samochód po porannym uruchomieniu szedł jak burza po 2,2, k obr/min ale na dystansie około 300-500 m a potem ten efekt nie działał.

    P0101 dotyczy MAF "Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (MAF) sensor - range performance problem"
    P0111 - "Intake air temperature (IAT) sensor - range/performance problem".
    Objawy mogą wynikać z bardzo mocno otwartego EGR-a skoro szedł po 2 tyś obr. a już nie idzie i zapieczonych jednocześnie kierownic turbiny - długa jazda z otwartym EGR-em. Ale i tak powinien powyżej 3500 obr iść dużo lepiej.
    Podróbek w tym Boscha jest mnóstwo - prawie wszystkie a oryginalne sa dostępne tylko w serwisie Fiat/Bosch.
    Włóż stary przepływomierz, sprawdź EGR czy jest zablokowany czy tez nie, jeżeli jest to koniecznie trzeba rozebrać cewkę i przeczyścić - nie tylko sam zawór Odczyt powietrza który się nie zgadza wynika:
    - Otwarty EGR
    - Nieszczelność w dolocie -> gwizd i czarny dym
    - niesprawna przepływka

    Tempomat- można sprawdzić w programie czy pedał sprzęgła i hamulca jest wciśnięty i czy manetka pracuje poprawnie ( ale zazwyczaj czujnik/włącznik na pedałach pada)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    Obudowa filtra i przed - szczelne. Bosch nowy. Wcześniej był też nowy SKV i podobne objawy.
    Co do kabla - nie mam aż takiego doświadczenia. Ledwie ELM i apka na telefon. Serwis zaprzyjaźniony (choć nie FIAT) więc jakoś cenowo poradzę.
    Zastanawia mnie ten błąd P0111 - temp wejściowa - nie ma zimy, nie ma przeszkód w tunelu, filtr zmieniony 2 tg temu. Wczoraj - dla pewności - odłączyłem na 15 min minus akumulatora.
    No i oczywiście nic nie dało.
    Przepływka tez mierzy temperaturę. Drugi czujnik ciśnienia doładowania i temperatury jest przymocowany do kolektora wlotowego od strony grodzi - na tym plastykowym u ciebie kolektorze wlotowym na środku i on czasami jest mocno uwalony smołą ( sadza i olej z turbiny ) z EGR-a. Można go odkręcić i umyć benzynką czy jakimś preparatem WD40 nawet.

    Masz DPF?
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 22-09-2022 o 14:52
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    62
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Tak, ostanie czyszczenie w trasie po ok 250-300km.
    EGR jest zaślepiony ale ma chyba 3 otworki.

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,525
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    To już wiemy skąd błąd.
    Jeśli zaślepiony, a nie wyłączony programowo.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    62
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    ale tak jeżdżę od 2019 roku i nie było wcześniej takich objawów.
    Zabrudzony na maxa?

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,525
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    To wiele tłumaczy, masz pełno syfu w EGR. Proponuje wyczyścić i albo zaślepić całkowicie i wyłączyć programowo, albo wyczyść i załóż normalne uszczelki, a nie zaślepki z dziurkami.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    46
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Kolega ma DPF wiec EGR musi być i musi też być sprawny. To że zaślepiony ale podkładka z otworami to nic nie znaczy. Sam tak mam i nie mam żadnych problemów. O ile dobrze zrozumiałem to DPF wypalił sie po 300km co raczej jest za krótkim dystansem. U mnie np. wypala sie po ok. 800km a jeżdżę i po mieście i po trasie. Jeśli filtr tak czesto musi sie wypalać to zalecił bym mimo wszystko zajrzeć do EGR czy nie jest zaciety w otwartej pozycji. Mając wymontowany EGR łatwo można wyciągnąć mapsensor z kolektora i też go wyczyścić.
    OKPAS lubi to.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 21-03-2022, 10:57
  2. Croma 2009 1.9 120 dynamic webasto
    Napisany przez pawel.shell na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2019, 18:51
  3. wspomaganie kierownicy CROMA 2 150 KM z 2009
    Napisany przez nowocien.s@gmail.com na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2015, 00:51
  4. Fiat Croma 2009 Emotion 150 KM vat 23%
    Napisany przez Witek@ na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-05-2015, 13:54
  5. Tempomat i podsofitka Scudo 2009
    Napisany przez koziasty na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-01-2015, 13:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl