____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Ja też nie lubię kopcących diesli, ale nie porównujmy Cromy bez dpfa ze starym Kamazem albo Jelczem sprzed 30lat. Widzę że mamy podobne przebiegi (218 w mojej). Nie słabnie Ci auto podczas wypalania? U mnie tak się działo, widocznie był uszkodzony. Ciekawy też jestem jaki wpływ na żywotność dpfa miała awaria turbiny i ta cała masa oleju która poszła w wydech... No ale to już za mocno odbiegamy od tematu wątku.
Ja usunąłem DPF z innego powodu a przekonał mnie do tego szef znanego krakowskiego serwisu na Belwederczyków. Wszystko jest ok dopóki DPF jest w dobrym stanie i wypala się bez problemów, gorzej gdy jego zapchanie jest już duże i przestanie się wypalać a silnik przejdzie w tryb awaryjny. Przy skrzyni manualnej nie jest tragicznie ale przy automacie skrzynia podobno wrzuci maksymalnie 3. bieg bo silnik na ograniczone obroty. Jeśli jesteś wtedy gdzieś dalej to powrót na lawecie.
Poza tym to i dla mnie żadna ekologia.
Źle postawione pytanie. Prawidłowe brzmi - jaki ma wpływ na żywotność silnika zamontowanie egr i dpf?
Nawet serwisanci w fiacie potwierdzają, że destrukcyjny... Szczególnie jak ktoś jeździ dużo po mieście. U mnie spalanie spadło o prawie litr po usunięciu brukselskich cudów. Wypalanie serwisowe niewiele pomagało, zresztą jak zobaczyłem zapchaną puszkę nie byłem zdziwiony - patrząc pod słońce nie było nic widać przez filtr. Z tych dwóch ustrojstw egr chyba jest jeszcze gorszy dla silnika. Jedno i drugie nie ruszać dopóki działa, później moim zdaniem lepiej wywalić niż wymieniać na nowe.
Sprawdzanie przejrzystości filtra pod słońce nie ma sensu. W wydechu panuje inne cisnienie. Czarną chmura za autem to rakotwórcze cząstki, miejmy nieco większą świadomość tego co puszczamy w atmosferę.
Pzdr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dpf w niczym mi nie przeszkadza. Nowy egr kosztuje tyle co dwa baki paliwa. To nie jest wielka sprawa.
Pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Dla Ciebie dodatkowe 500zł co dwa lata to mało, dla mnie nie... Czarnej chmury nie było i nie ma, dużo cromek jeździ (fabrycznie) bez dpf.
Świadomość "ekologiczna" w moim przypadku zawsze jest weryfikowana odkąd politycy i księgowi wpierdzielają się do takich rozwiązań - typu "ekologiczne" świetlówki, celowe postarzanie elektroniki czy straszenie ociepleniem klimatu, aby wydoić miliardy do brukselskiej kiesy...
Pierwszy link z brzegu, swego czasu dogrzebałem się do znacznie lepszych opracowań.
DPF czyli filtr cząstek stałych: same problemy - Moto
Żeby było na koniec trochę bardziej ekologicznie, w tym roku przebiegłem ponad 600km. Ilości km na rowerze nie sumowałem
Ten link dotyczy ogólnie dpf. Ja pytalem w czym dpf przeszkadza konkretnie w Cromie. Nie ma z nim problemów. Co do egr... no nie co dwa lata. Wytrzymuje zwykle ok. 80-100 tys. A ten lekki czarny dymek zawiera cząstki stałe, które wdychasz biegając... Diesel to truciciel.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
To dlaczego kupiłeś diesla? Nie odpowiadaj... lubią taki dualizm Mój dpf miał "problem", Maćkapt również, nie uogólniaj proszę na podstawie swojego egzemplarza.
Egr nie wytrzymuje tyle, poczytaj na forum opla, tu też trochę już napisano. Czyszczenie nie zawsze pomaga. Raz czyściłem, 2-3tys. km i padł całkiem. Nie był to odosobniony przypadek.
Tam gdzie biegam prawie nie jeżdżą samochody, góra 2-4szt na godzinę. Mojego godzinnego wybiegania nie wyobrażam sobie w mieście. Wadą są wałęsające się kundle, ale do tej pory żaden nie użarł mnie
Jeszcze jedno, następne auto będę szukał z doładowaną benzyną. Diesle mają parę wad (nie, nie "ekologicznych") jak choćby powolne nagrzewanie silnika zimą. Jakaś ładna brera albo coś takiego
Z mojej strony koniec OT! Spalanie jak zwykle w mojej stopce.
Ostatnio edytowane przez TMK ; 28-09-2014 o 20:45 Powód: literówka
Ja tylko dodam, że mój DPF jeszcze nie miał żadnego problemu: wypalał się bez problemów co ok. 650 km. Usunąłem go trochę profilaktycznie przy okazji chipowania
Kupiłem diesla wiedząc, że truje, ale nie usunę mu dpf bo z nim truje mniej :-) maciekpt nie miał problemow z dpf, a Ty jaki miałeś problem z dpf w Cromie? Co do egr to nie jest mój pierwszy diesel - w Stilo egr przeżył 90 tys. km
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
a tak jest u mnie z egr em i dpf .2014-10-03 04.58.43.jpg
Wycieczka do Wiednia
Trasa Żory - Wiedeń + trochę jeżdżenia po mieście.
Średnia 88km/h ; czas 8:40 ; 767 km ; spalanie 5,4 ( z obliczeń aplikacji myfueltracker 5,6 ) .
Na autostradzie najczęściej tempomat i 2500 obrotów na 6tce.
20141109_225826.jpg20141109_225837.jpg20141109_225845.jpg20141109_225901.jpg
a co powiecie na takie osiągi?2014-11-14 11.30.53.jpg