Aras37- moja odpala właśnie po 2 "grzaniach" bo po 1 gaśnie i nie wiem co się dzieje. Świece dobre (nawet bez nich powinna odpalić) i ostatnio nia miał mocy. To jest wynik EGR?
Aras37- moja odpala właśnie po 2 "grzaniach" bo po 1 gaśnie i nie wiem co się dzieje. Świece dobre (nawet bez nich powinna odpalić) i ostatnio nia miał mocy. To jest wynik EGR?
Hejka
Cytuje:
...To inaczej, gdyby to była listwa to chyba cały czas nie miałbym mocy, prawda? A teraz po trasie, gdzie przybutowałem nieźle jeździ znowu normalnie..
Objawy ''listwy'' są tylko do momentu załączenia turbiny czyli 1-2 bieg (tzw turbo dziura gdzie nie pracuje turbina tylko te klapki z listwy) około do 1800-2000 obrotów.Brak listwy na miejscu objawia się jak sam opisałeś ... " i powyżej 2000 RPM raptem strzał mocy, tak, że spokojnie poszedł do licznikowych 220"... i to prawdopodobnie listwa.
A EGR to inna bajka, która może sie nakładać dlatego pisałem abyś go sprawdził (wyczyścił) ja demontuje i zalewam go na 15 minut w profesionalnym płynie do czyszczenia pieców,grili i innych AGD bardzo mocno zasyfionych, potem pośmigam pędzelkiem ,płucze,przedmucham i świeci się jak psu jaja ,a na lekkie smarowanie pryskam WD40.
Czy masz autko z DPF-em to ,też mogło się nałożyć (był przypchany ) a potem się wyczyścił przepalił na trasie.
Wypadkow 3 różne niedomagania .
Jesli Ci odpala ... po 2 "grzaniach"... jakiej mocy masz akumulator ile ma wiosen i kiedy go ostatnio doładowywałeś ?
akumulator jest ok, bo to sprawdziłem. Podobno (przynajmniej wg. mechanika) się zapowietrza, ale coś mi się wierzyć w to nie chce, tym bardziej, że latam tylko po trasach więc cały czas jest ładowany (a co 2 tyg prostownik)
To masz zagadkę. Małymi krokami i dojdziesz.
Może to całkiem blacha usterka.
Kurna ja też mam spadniętą listwę na kolektorze ;/ Dziś pisał mi gościu z Kolektory CDTI i JTD że usługa wymiany kolektora czyszczenie egr i przepustnicy + podłączenie pod kompa 850 zł! Drogo, nie drogo? Co sądzicie?
Hejka
Cena raczej przystępna jak za pakiet.Ja płaciłem za regeneracje i wymiane bez kompa i czyszczenia EGR 2 lata temu prawie 700 zł
To jest warsztat czy robota garażowa (wertując ich strone -mapka dojazdu ) jaką daja gwarance na robote ?
Ostatnio edytowane przez Aras37 ; 16-04-2013 o 18:16
Podobno warsztat. Na razie pisałem na e-mail orientacyjnie jak dojdzie do konkretów to podjadę i popytam o szczegóły. Ile można śmigać na spadniętej listwie?
A śmigać można bez listwy odczuwasz tylko brak mocy na starcie .Ile można to trudno określić .
Jeśli nie wiesz jak długo listwa leży a chcesz ją wpiąć to najpierw trzeba sprawdzić czy są jeszcze ruchome klapki (od lewej) 1,2,4
na 3 jest sterownik i na pewno działa.Powinny ruszać się na kąt 45° (od godziny 10 do 14)Ruszają się jest OK spadła niedawno.
Jeśli klapki 1,2,4 nie ruszają się lub chodzą ciężko to nie zakładać listwy bo można spalić sterownik .
Odnośnie spadającej listwy i całego kolektora to dowiadywałem się w ASO.Wymiana to koszt robocizny 250 zł plus kolektor około 1000 zł.Dają gwarancję na dwa lata co przy częstych problemach z kolektorem nie jest bez znaczenia.Całkowity koszt może sie zmieścić w 1300 zł.I tu pytanie czy lepiej wymiana w ASO z gwarancją na nowy czy regenerowany z wymianą za 850 zł(cytuję za marrr)plus dojazd np.do Rybnika i dzień wolny w pracy.Pozdrawiam
CAMEL1 oni tylko w weekendy pracują i na konkretną datę się umawiają. Gwarancja tez jest tylko nie pamiętam na ile ale chyba 24 miesiące. Czyszczą EGR + uszczelka częściowo zaślepiająca, czyszczą zwrotnice i podłączają pod kompa.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Ja mam pytanie odnośnie tej listwy co mi spadła. Wyciągnąłem ją. Chwyciłem śrubokręt i zacząłem obracać plastikami do których była przymocowana listwa. Niby obracają się swobodnie bez oporu czyli klapy rozumiem chodzą... Chce listwę przymocować na nowo. Jak je ustawić ? Są na tych plastikach takie cyple. Pewnie coś oznaczają? domyślam się że położenie klap. Jak mam teraz wszystkie cyple ustawione na godzinę 12 oprócz 3 klapy ze sterownikiem ma pozycje 10. Czyli jak będę montował listwę cyple powinny mieć godzinę 10 jak cypel na listwie 3 ze sterownikiem ?
Panowie polecam jeszcze wyczyścić czujnik na kolektorze ssącym (jest przykręcany na jedną śrubę).
U mnie też był trochę mułowaty na małych obrotach, po wyczyszczeniu czujnika(a był naprawdę zalepiony) ciśnienia doładowania (jak się mylę niech ktoś mnie poprawi),egr,i przepustnicy samochód znów żwawo zaczął przyśpieszac .
karol a gdzie to jest ?
W silniku 120 konnym znajduje z tyłu silnika naprzeciw zaworu EGR, wchodzi do niego kostka z tego co pamiętam z 2 przewodami
marr.cycki od listwy ustaw tak jak na 3 i wepnij (10 godz)
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
karol ja też go czyscilem ten czujnik byl zalepiony jak olkitem.
Ostatnio edytowane przez Aras37 ; 21-04-2013 o 00:31
Aras jakim klejem to spajałeś? bo gdzieś chyba czytałem że robiłeś coś podobnego tylko nie umiem tego znaleźć...