Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005

    Co o tym sądzicie - czyszczenie kolektora JTD

    Natrafiłem ostatnio na takie dwa filmiki prezentujące preparaty do czyszczenie kolektorów dolotowych:
    https://www.youtube.com/watch?v=rSSXpIaqkVE
    https://www.youtube.com/watch?v=5pot950b7gU

    Byłby to niezły sposób na czyszczenie kolektora, bo jak wiadomo z demontażem i skrobaniem nagaru trochę roboty jest a tu ściągamy tylko rurę od turbo i pryskamy tym cudem. Myślę, że to byłby dobry sposób na przedłużenie żywota klap wirowych w kolektorze, gdyż to podobno głównie od syfu w kolektorze odmawiają one posługi. Martwi mnie tylko to, że cały syf z kolektora musi przelecieć przez cylindry :/ Nie wiem czy to jest do końca bezpieczne. Pewnie po takim czyszczeniu, które wymaga odpięcia turbawki oraz EGRa będzie las błędów w sterowniku.

    Ciekawi mnie co wy o tym sądzicie, a może ktoś już tego używał?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2015
    Skąd
    norwey
    Wiek
    43
    Postów
    25
    Auto
    ducato 2.3
    Rocznik
    2013
    jak tak robie i wszysko wporzadku poza jednym przypadkiem gdy mi wytrzyscilo mi nagar z tlokow i stracil kompresje

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał pader Zobacz post
    jak tak robie i wszysko wporzadku poza jednym przypadkiem gdy mi wytrzyscilo mi nagar z tlokow i stracil kompresje
    A czego uzywasz do czyszczenia? Jednego z tych srodkow czy jakis inny preparat? Jaki masz motor? Mozesz cos wiecej napisac? Jakie sa efekty? Zmienia sie cos w pracy silnika? I co to za przypadek z ta utrata kompresji?
    Sorry za tyle pytan :p

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    A nie myślałeś żeby jednak pozbyć się klap? W autka.pl na belwederczyków tak mi zrobili w pakiecie startowym tzn zdjeli mój kolektor wsadzili juz wyczyszcony zregenerowany ( bez klap wirowych) i od razu wyprogramowali egr. No i zgłowy kłopot z zapychaniem sie kolektora.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Narazie z klapami nie mam problemu wiec ich nie wywalam. A nie ma jakis negatywnych aspektow usuniecia klapek? Tzn tak jak przy ich zatarciu muli w dolnych obrotach. Jechalem croma z uszkodzonymi klapami i roznica kolosalna.
    A jesli chodzi o czyszczenie kolektora to nie tylko kwestia klap. Jak rury sa zawalone szlamem to tworza sie wieksze opory przeplywu powietrza co, jak sadze, przeklada sie na prace silnika, nie wspominajac juz o zmniejszeniu swiatla kolektora w bardziej ekstremalnych przypadkach.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    U mnie w ogóle nie muli, myślę że bardzo żwawo reaguje na dotkniecie gazu w każdym zakresie obrotów. Kiedyś jak będzie chwila to można zobaczyć jak chodzi moja bez klap i wywalonym egr a jak twoja z klapami i aktywnym egr.
    PZDR

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    U mnie w ogóle nie muli, myślę że bardzo żwawo reaguje na dotkniecie gazu w każdym zakresie obrotów. Kiedyś jak będzie chwila to można zobaczyć jak chodzi moja bez klap i wywalonym egr a jak twoja z klapami i aktywnym egr.
    PZDR
    Jasne, mozemy kiedys przeprowadzic taka probe. Chociaz przy automacie moga byc inne doznania :p


 

Podobne tematy

  1. Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ
    Napisany przez przymar na forum Croma
    Odpowiedzi: 160
    Ostatni post: 28-03-2019, 15:16
  2. Czyszczenie kolektora dolotowego
    Napisany przez vitos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-08-2017, 00:48
  3. Problem z kupnem kolektora
    Napisany przez czeskimaster na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-07-2013, 15:24
  4. Hałasują klapki kolektora - Stilo 1.8
    Napisany przez blaszczu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-03-2013, 21:25
  5. Uszczelka kolektora wydechowego Bravo 1.8
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-10-2012, 20:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ile kosztuje czyszczenie kolektora w fiacie ducato

czyszczenie kolektora dolotowego 1.9 jtd

czyszczenie kolektora fiat bravo

fiat croma czyszczenie dolotu

czyszczenie kolektora dolotowego 2.4 jtd

demontaz kolektora ssacego croma

preparat do czyszczenia klap wirowych

czyszczenie kolektora dolotowego 1.9 jtd croma

1.9 jtd czyszczenie kolektora dolotowego

czyszczenie kolektora dolotowego alfa 156

czyszczenie dolotu fidel jtd

czyszczenie kolektora jtd 16v

czyszczenie kolektora 1.9 jtd

czyszczenie kolektora dolotowego jtdm 16v opinie

demontaz kolektora w ficie 1.9 16v

demontaz kolektora ssacego fiat croma

czyszczenie kolektora fiat

czyszczenie kolektora ssacego fiat croma

kolektor fiat stilo 1.9 jtd czyszczenie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl