Witam mam pytanie odnośnie Fiata Cromy z silnikiem 2.2 czy jest w nim koło dwumasowe jak wyglądają koszty napraw jeśli chodzi o silnik? Jestem zainteresowany kupnem.
Pozdrawiam
Witam mam pytanie odnośnie Fiata Cromy z silnikiem 2.2 czy jest w nim koło dwumasowe jak wyglądają koszty napraw jeśli chodzi o silnik? Jestem zainteresowany kupnem.
Pozdrawiam
Silnik 2.2 to jednostka benzynowa i nie posiada koła dwu masowego. Konstrukcja GM z łańcuchem rozrządu, na forum vectry nie jest polecany.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
ja posiada taka cromke i juz smigam na rok nie mam co sie czepiac sprawuje sie dobrze a pod gazem jeszcze lepiej...
poza awaria centralnego zamka nic sie nie dzialo. wszyscy pisza ze sielnik z vectry sa slabe ale zapominacie ze zawieszenie tez jest z vectry i wcale nie nalezy do najleprzych i zywotnych zreszta jak kazde na polskich drogach wszystko zalezy jak sie trafi ja polecam a do gazu jest ideal...
Ostatnio edytowane przez MarcinCroma ; 28-01-2015 o 10:04
No to własnie kupiłem taką Crome mam nadzieje że bedzię wszystko okwiem że to benzyna ale w benzynach też są koła dwumasowe ..
Ostatnio edytowane przez Damian0907 ; 28-01-2015 o 14:58
I tutaj masz rację, chociaż kiedyś wydawało mi się, że to niemożliwe.
"Dwumasówki" w benzynie są jednak dużo trwalsze niż w dieslach - mniejszy moment obrotowy i w większym zakresie obrotów niż w dieslu (diesel ma wyższy moment obrotowy w mniejszym zakresie obrotów np. 450Nm przy obrotach silnika od 2000 do 2600 obr/min.) Stąd też mniejsze i bardziej liniowo narastające obciążenia, co przekłada się na dłuższą żywotność koła dwumasowego.
Tutaj przykładowy artykuł traktujący o momencie obrotowym: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html
PZDR
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 28-01-2015 o 17:30
Tego nie wiedziałem, przepraszam za wprowadzenie w błąd![]()
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Koła dwumasowe są jak najbardziej stosowane w autach z silnikami benzynowymi, tak jak napisał SAR37. I rzeczywiście są bardziej trwałe, przykładem może być moje wcześniejsze auto, Audi A3 (8L) 1.8 turbo, gdzie, z tego co wiem, cały czas siedzi oryginalne koło dwumasowe a przebieg to już ok. 290 tys. km (kolega nim teraz jeździ) i problemów na razie nie było (a komplet sprzęgła wymieniłem przy przebiegu ok. 240 tys. km). Słabe to auto też nie było ale jednak moment sporo mniejszy niż w dieslu.
no to kolega moze pochwali sie nowym nabytkiem...
Zrobi się cieplej to pokaże GP, Bravo, Crome![]()
według katalogu ic przy tym silniku jest dwumasa.
Moge potwierdzić - jest dwumasa. Wymieniałem w swojej sprzęgło więc sprawdzone naocznie. Przy przebiegu 200tys nie wymaga żadnej interwencji, tak jak ktos pisał wyżej, dużo niższy moment niz w dieslu nie niszczy jej. Silnik ok, trzeba tylko zadbać o rozrząd, u mnie wymieniony wraz z napinaczem nowego typu, oryginalny był starego typu. Temat szeroko opisany na forum vectry. Gaz spisuje sie bardzo dobrze, spalanie 9-13 litrów. Silnik nie jakas rakieta ale w porównaniu do kilku sporych samochodów z silnikami 1.8 i mocą ok 120 KM twierdzę że jest dobrze, dynamika odczuwalnie lepsza.
Scorpio33 Ty masz 1.8? W tej 2.2 chyba łańcuch jest? nie wiem czy wymieniać?
Mam 2.2. łańcuch wymienił w moim egzemplarzu poprzedni właściciel, ale albo nie wymienili napinacza albo te starego typu były tak wadliwe że jak ją kupiłem to na wolnych obrotach słychać było terkotanie. Wymieniłem napinacz na nowego typu i jest spokój i cisza. To czy cos złego dzieje się z rozrządem poznać z początku właśnie po efektach dźwiękowych, jak nic nie słychac niepokojącego to nie ma co wymieniać.
W tych silnikach ważny jest też olej i nie proponuję wymiany na mineralny bo bardzo cierpi łańcuch, który podlega wymianie wraz z napinaczem.