Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009

    Czyszczenie kolektora dolotowego

    Chciałbym zapytać, czy ma sens rozebranie i wyczyszczenie kolektora dolotowego w 2.0 MJet? Mianowicie ostatnio zaślepiłem zawór EGR (mam go w sofcie wyłączony), ale tak się zastanawiam, czy dodatkowo nie warto byłoby przeczyścić kolektor dolotowy skoro kiedyś zawór EGR działał i przepuszczał spaliny z powrotem do kolektora. Widziałem jak potrafi być zasyfiony zawór EGR, to pomyślałem sobie, że kolektor też może być w podobnym stanie. Czy może tak być istotnie? Doradźcie coś proszę



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    320
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Widziałem jak potrafi być zasyfiony zawór EGR, to pomyślałem sobie, że kolektor też może być w podobnym stanie
    Nie mylisz się
    FIAT Service
    Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ogólnie to tam podobno może być tak grubo, że niemal całkowicie zalepia światło powietrza..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Prawda. A że dzieje się to pomału, to nikt specjalnie tego nie zauważa na pracy silnika...

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ogólnie to tam podobno może być tak grubo, że niemal całkowicie zalepia światło powietrza..
    Może tak być, ale gdzieś dopiero po 20 latach eksploatacji. Rozmawiałem ostatnio z kompetentnym mechanikiem i poradził mi, żebym nie ruszał tego kolektora, jeśli nic się nie dzieje niedobrego z silnikiem (szarpania, dławienia itp.). Połączenie z zaworu EGR do kolektora jest realizowane tzw. kanałem odbocznym i w zasadzie spaliny, które się do kolektora dostają są od razu porywane przez silny strumień powietrza. Dlatego też odkładają się w nim w stopniu minimalnym. Zdecydowana ilość syfu ze spalin odkłada się w samym zaworze EGR. Oczywiście sam kolektor będzie "tłusty" w środku, ale nic poza tym.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Może tak być, ale gdzieś dopiero po 20 latach eksploatacji.
    Były fotki tu na forum (nie pamiętam gdzie ale chyba o Cromę chodziło jakąś) gdzie widać było że wcale nie potrzeba tych 20 lat..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Były fotki tu na forum (nie pamiętam gdzie ale chyba o Cromę chodziło jakąś) gdzie widać było że wcale nie potrzeba tych 20 lat..
    Być może jest tak jak mówisz, tylko chodzi też o to, że potrzeba kompetentnego człowieka, który wie jak to dobrze wyczyścić, ma odpowiedni sprzęt i niczego przy okazji nie popsuje. Pointa jest taka, że w tym wypadku, jak działa, to lepiej nie ruszać , gdyż lepsze może być wrogiem dobrego. No i koszty. Za porządne wyczyszczenie kolektora razem z demontażem i ponownym montażem trzeba wyskoczyć parę stówek. Pytanie czy warto.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A no to inna sprawa Jeśli nie ma powodów to może faktycznie nie ruszać. Nie pamiętam o czyje auto chodziło, ale tam były jakieś numery że był dołek, nie chciało auto jechać jak powinno i po wyczyszczeniu jak ręką odjął.. Gdzieś to kurczę tu czytałem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    134
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dodam kilka groszy od siebie: programista zaślepił mi fizycznie egr-a i wyrzucił jego działanie z systemu (w kwietniu tego roku), ale przy zaślepianiu zwrócił mi uwagę, że mam mnóstwo syfu w kolektorze dolotowym i żebym to ogarnął jak najwcześniej bo będą problemy. Aktualnie jest sierpień i również od kilku miesięcy mam falowanie obrotów czasem wypadanie zapłonu (nie wiem czy to może być miedzy innymi wina tego zasyfionego kolektora), zaś samochód jest z 2008r. z przebiegiem 205 000km. Jak dla mnie warto wyczyścić to nawet samemu, dobre filmiki są na internecie. Przy okazji warto zajrzeć do przepustnicy i klapki gaszącej i też wyczyścić. Ja dzięki temu że zabrałem się za czyszczenie egr-a zauważyłem że padł elektrycznie - spaliła się cewka, bo tak zarósł, że za nic nie szło go ręcznie otworzyć. Nie słuchać mechaników, tylko profilaktycznie przy piwku zajrzeć (oczywiście jeśli samochód ma już znaczny przebieg).


 

Podobne tematy

  1. Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ
    Napisany przez przymar na forum Croma
    Odpowiedzi: 160
    Ostatni post: 28-03-2019, 14:16
  2. urwany węzyk kolektora ssącego
    Napisany przez czeskimaster na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2013, 20:30
  3. Problem z kupnem kolektora
    Napisany przez czeskimaster na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-07-2013, 14:24
  4. Hałasują klapki kolektora - Stilo 1.8
    Napisany przez blaszczu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-03-2013, 20:25
  5. Uszczelka kolektora wydechowego Bravo 1.8
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-10-2012, 19:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czyszczenie kolektora dolotowego

kolektor dolotowy bravo II

czyszczenie ukladu dolotowego fiat bravo

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467czyszczenie-kolektora-dolotowego-21831

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl