Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Posty od 76 do 85 z 85
Like Tree9lubi to!

Temat: "Check Vehicle Protection System"  

  1. #76
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    592
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    O ile dobrze zrozumiałem to za drugim włożeniem kluczyka jest odblokowanie dopiero, tak?
    Jeśli tak to warto rozebrać stacyjkę i wyczyścić i dać nowy smar. Ja u siebie to właśnie zrobić musiałem. Początkowo raz na jakiś czas nie mogłem przekręcić klucza, później czasami nie mogłem go wyjąć, aż utknął na stałe w stacyjce i dupa.
    Zmuszony byłem wtedy rozebrać i dać nowy smar. Po tym zabiegu jest gitara i ani razu nie miałem tego komunikatu.
    Oczywiście to tylko strzał, wcale nie musi tak być u ciebie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,454
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Tak za 2-gim razem. Ale ja obstawiam u siebie blokadę bo po mimo że słyszę że pracuje to nie blokuje kierownicy więc ten "języczek" nie wysuwa się.
    Problem znany w Alfie 159, która ma identyczny układ i te rygle przed liftem niestety są jakieś wadliwe.
    Rozbiorę i sprawdzę. Stacyjkę miałem rozbieraną kiedyś i dobrze przesmarowałem styki ale profilaktycznie u Chińczyków kupiłem z 10 sztuk bo nie znasz dnia ani godziny kiedy padnie

    Tu ładny opis z forum Alfy:
    https://www.forum.alfaholicy.org/159..._bledy-12.html
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #78
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    592
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    No tak, to trochę inna sytuacja u ciebie. Ale Croma ma niektóre rozwiązania z tyłka wzięte. Znaczy, po nastu latach robi się problem. Bo tak ogólnie to spoko. Chociaż przez przypadek znalazłem jak włączyć zapłon bez klucza i z popychu odpalić auto. Cała ta skomplikowana stacyjka i reszta tałatajstwa psu na budę w zasadzie.
    Jedynie blokada kierownicy nie puściła, ostatni bastion to jest.

  5. #79
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,454
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Na tym wątku ktoś wywalił blokadę i symuluje działanie blokady kierownicy przekaźnikiem.
    Ja nie znalazłem sposobu włączenia zapłonu bez kluczyka Odpalenie z rozrusznika na krótko to też nie problem.
    Zdemontowanie blokady kierownicy zobaczę czy jest proste już niebawem.

    https://www.alfaowner.com/threads/ho...&sortby=oldest
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #80
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    592
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ja znalazłem sposób nie podnosząc maski i nie opuszczając kabiny. W zasadzie prostacki wręcz jest. Gdyby nie blokada to jak pisałem, psu na budę te zabezpieczenia.
    Daj znać jak z tą blokada, bo mnie jeszcze nie dopadła, ale jak wiemy, to kwestia czasu jedynie.

  7. #81
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,454
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A więc przeszczep się udał i pacjentka przeżyła operacje
    Konieczne okazało się zdemontowanie poduszki kolanowej pod kierownicą i osłony pod kierownicą.
    Samego modułu nie odkręcałem od kolumny kierowniczej bo nie było takiej potrzeby (żółte strzałki pokazują śruby zrywalne).
    Największy problem to odkręcenie 3 śrubek jednokierunkowych w "puszce" ale przy użyciu odpowiedniej nasadki i wywarciu presji na te śrubki udało się odkręcić
    Śrubki są specyficzne i umożliwiają zakręcenie ale już nie ich odkręcenie. Oczywiście po odkręceniu ponacinałem je brzeszczotem aby nie mieć z nimi już więcej problemu
    Co zauważyłem, to że w kole zębatym był taki mały dołek, który stawiał opór/blokował przy obrocie mechanizm. U dawcy były minimalny zadziorek w tym miejscu i papierek ścierny załatwił sprawę.
    U mnie jak widać takie dołki z dwóch stron ale tej jeden był głębszy.
    Wszystko pływało w moim sylikonie, który przedłużył agonię ale nie naprawił mechanizmu. Dawca był tez z 2007 roku ale o 2 miesiące młodszy - końcówka roku i widać było że jest w lepszym stanie. Nie zauważyłem aby były jakieś różnice konstrukcyjne. Tak więc wymieniłem i zębatkę i silniczek i mikrostyki tak na wszelki wypadek... Elektronika pozostała oryginalna bo to tam jest zakodowany kluczyk.
    Co jest ważne przy składaniu to aby ta żółta zębatka a dokładnie krzywka na niej była w właściwym miejscu
    W przeciwnym razie wkładając elektronikę uszkodzimy mikrostyk. Ja wszystko zawaliłem smarem aby lekko pracowało.
    Zdjęcia dawcy:
    1.jpg 1,5.jpg 2.jpg 3.jpg
    4.jpg 5.jpg 6.jpg 8.jpg


    Zdjęcia Pacjentki:
    A.jpg B.jpg C.jpg d.jpg
    E.jpg F.jpg

    Moje wnioski:
    Prawdopodobnie ta blaszka prowadzi do uszkodzenia żółtej krzywki po, której się porusza i powstaje tam "dołek". Dołek się powiększa i na początku wystarczy by silniczek miał większe napięcie (w lepszej kondycji był akumulator) i jest w stanie pokonać ten opór ale potem już i to jest za mało.
    -Można skrócić sprężynę naciskającą na ten metalowy języczek wyskakujący i ten opór będzie mniejszy
    -Można przesmarować wszystko i tez ten opór będzie mniejszy
    -Należy zawsze mieć kierownice w pozycji wyprostowanej przy wyłączeniu zapłonu aby języczek tej zapadki zazębiał się z drążkiem kierownicy - wskakiwał w otwór / to zmniejsza zużycie mechanizmu i przedłuża agonię
    - Można się tego wszystkiego pozbyć (tak jak na filmie przypiętym wcześniej) wstawiając przekaźnik, który będzie symulował zadziałanie tych dwóch krańcówek gdy silniczek kręci się odpowiednio w prawo lub w lewo. Ale nie będzie blokady kierownicy.

    U mnie już praktycznie za każdym razem musiałem wkładając kluczyk po dwa trzy razy do stacyjki by móc przekręcić go a komunikat " Check Vehicle Protection System " i kontrolka z kłódką wyskakiwały za każdym razem.
    Zrobiłem wczoraj z 10 prób i ani razu nie wyskoczył błąd a stacyjka za każdym razem umożliwiała przekręcenie kluczyka. Blokada kierownicy tez ryglowała za każdym razem kierownice po tych 20..30 sekundach od wyłączenia zapłonu
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 09-01-2025 o 10:56
    pu3 i iron64 lubią to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #82
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,494
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A więc przeszczep się udał i pacjentka przeżyła operacje
    Takie prace to dla cierpliwych ludzi, brawo Ty
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  9. #83
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,454
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Takie prace to dla cierpliwych ludzi, brawo Ty
    Cierpliwość to trzeba mieć aby przełożyć całą tapicerkę w Cromie więc brawo Wy
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 09-01-2025 o 15:38
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #84
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,494
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Cierpliwość to trzeba mieć aby przełożyć całą tapicerkę w Cromie więc brawo Ty
    To prawda, zgadzam się z Tobą ale ta pochwała należy się koledze iron64
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #85
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,454
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    To prawda, zgadzam się z Tobą ale ta pochwała należy się koledze iron64
    Dokładnie
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 13:12
  2. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 12:27
  3. Silniczki regulacji świateł "check rear fog lights"
    Napisany przez adam67 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2013, 20:50
  4. Migająca kontrolka "CHECK" - błąd P1300.
    Napisany przez luckyboy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-02-2013, 12:25
  5. Pytanko - czerwona lampka "Check Engine"
    Napisany przez szyszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-06-2010, 14:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446check-vehicle-protection-system-25654

check vehicle protection system

https:fiatklubpolska.plcroma-446check-vehicle-protection-system-256542

fiat croma check vehicle protection system

check vehicle protection system fiat cromafiat stilo check vehicle protection systemcheck protection system cromacheck vehicle protection system cromaCroma check vehicle protectioncheck vehicle system protectioncheck protecrion system fiat cromastacyjka fiat cromanie widzi kluczyka w alfa 159stycznik blokada kierownicy fiat cromafiat croma car protection systemalfa 159 kierownica z kluczykiemkontrolka blokady fiatproblem z zapadkami w kierownicy fiat cromafiat croma check protection vehiclefiat croma check prfiat croma 2007 nie dziala blokada kierownicydisable check vehicle protection stilokontrolka kierownica c kluczem alfa 159naprawa blokady kolumny kierowniczej alfa 159https:fiatklubpolska.plcroma-446check-vehicle-protection-system-256545

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl