Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 58
Like Tree9lubi to!

Temat: Bujanie autem  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    A było tam jeszcze trochę mazidła?
    Dużo jeździłeś z tym efektem bujania?
    Brak smaru na pewno negatywnie wpłynął na jego żywotność.
    Za jakiś czas zerknij czy nie wyłazi to co wcisnąłeś. Jak wyjdzie to trzeba będzie z grubsza chociaż to wytrzeć.
    Jak bujanie wróci to możesz mieć przerób lub jego cześć do wymiany.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    34
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.6 103KM / Croma 1.9 150KM
    U mnie bujalo dosyć mocno i stało się to w drodze powrotnej z wakacji, można powiedzieć że nagle. Krzyzak miałem do wymiany, kielich ok. Od tego czasu przejechałem z 2000 km i spokój.

    tapnięte z s7

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    U mnie smaru było całkiem sporo, na pewno nie było tam sucho. Wcisnąłem dodatkowo 2x90g. Będę zerkał co jakiś czas czy nie wysmarkało. Wydaje mi się, że po tym zabiegu przy ruszaniu już nie trzęsie na boki, ale prawdziwy test będzie jak go obciążę. Na dobrą sprawę, to trzeba by wymienić krzyżak. Oryginał jest drogi, doliczając do tego nową manszetę i ewentualnie kielich, robi się z tego nie mały koszt, porównywalny do nowej półosi (zamiennik). Tak jak napisałem w osobnym wątku przy okazji zobaczyłem, że mam duży luz góra/dół na wejściu kielicha do skrzyni i to mnie teraz niepokoi.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Ja u siebie wymieniłem krzyżak i kielich właśnie z lewej strony (kierowca). Szukałem przyczyny wibracji na kierownicy w prędkościach przelotowych. Okazało się, że przyczyna leżała gdzie indziej i tak oto mam w dobry stanie (175kkm) kielich i krzyżak. Jak coś to mogę za przysłowiową stówkę odstąpić

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    U mnie bujanie jest wyczuwalne od niedawna. Do tej pory przejechałem jakieś 1000 kilometrów. Z tym, że nie jest to bardzo mocno wkurzające. Nie trzęsie budą, lewarek nie "telepie". Autko nie szarpie. Muszę się naprawdę przyłożyć i skupić żeby to wyczuć. Po niedzieli zmienię koła i dołożę smaru. Zdaję sobie sprawę że to zabieg który może przedłużyć życie przegubu i mam nadzieję wyeliminować problem ale niestety chwilowo (chwilo trwaj jak najdłużej ). Podejrzewam że w dłuższej perspektywie nie obejdzie się bez wymiany i orientowałem się w cenach. Krzyżak około 150 zł. Kielich z krzyżakiem i manszetą - 450 - 550 zł, cała półoś z przegubami - 650 - 900 zł (prawa - dłuższa). I tu właśnie się zastanawiam czy wymiana tylko krzyżaka coś da i na jak długo. W razie potrzeby szedł bym jednak w wymianę całości (kielich i krzyżak).
    O i właśnie odczytałem, że półośka z Vectry C pasuje - ciekawe jak to wygląda cenowo http://fiatklubpolska.pl/croma-446/b...iazanie-29355/
    Ostatnio edytowane przez zino ; 14-10-2016 o 10:57

  7. #36
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    pasuje do 120kM nie wiadomo czy do 150 podejdzie, w vectrze wewnętrzny i zewnętrzny przegub jest homokinetyczny kulowy, w cromie wewnętrzny to krzyżak (tripod)jeszcze kwestia skrzyni -manual czy automat -różnica w ilości zębów na frezie wchodzącym w skrzynie

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Panowie, czy wciśnięcie dodatkowej porcji smaru może mieć wpływ na wyważenie półosi? Bujanie przy ruszaniu i przyśpieszaniu ustalo ale zauważyłem, że auto zaczęło mi drgać powyżej 130kmh a do tej pory tego nie było. W lewy kielich wcisnąłem 2x90g a w prawy profilaktycznie bo nie było luzu na tripodzie 1x90g. Załamka z cromą, skończy się na nowej półosi, o ile nie na dwóch.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    W związku z pojawieniem się drgań między 130-150km/h po aplikacji dodatkowej dawki smaru do kielicha i osłony mam pytanie o przyczynę tego stanu rzeczy. Zauważyłem też, że drgania występują co prawda w podanym przedziale prędkości ale są mniejsze na 5 biegu - czyli większych obrotach silnika a większe na 6 biegu - czyli mniejszych obrotach. Czy przyczyną jest zatem przegub wewnętrzny? -na chłopski rozum chyba nie bo półoś kręci się tak samo niezależnie od obrotów silnika. Co to może być? Noszę się z zamiarem wywalenia tego smaru i powrót do sytuacji wyjściowej. A możliwe, że taka pierdoła jak opaska zaciskowa, zaciśnięta w innym miejscu mogła wpłynąć na sytuację?

  10. #39
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Wg mojej opinii jeśli opaska jest blisko skrzyni, nie powinno mieć to wpływu na wyważenie. Spr możesz poduszkę skrzyni, do tego łożyska, poduszki amortyzatorów

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał manic Zobacz post
    A smar wciskamy do kielicha czy do wnętrza gumy? I jak ma się ten smar Febi do smaru który tam jest (z tego co znalazłem Tutela Star 700) - czy się nie zważy?

    Cha i przydała by się średnica opaski by być przygotowanym na zniszczenie obecnej - także prośba do kolegów o zmierzenie.
    Oryginalna opaska ma wybity rozmiar 94,5

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Dzięki za info. I jeszcze pytanie. Czy wymieniając półoś każdorazowo trzeba wymieniać uszczelniacz półosi? Zakładając że uszczelniacz zakładany był niedawno i nie cieknie czy można go zostawić?
    Ostatnio edytowane przez manic ; 22-10-2016 o 23:58

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Witam.
    Przy zmianie kół zajrzałem na przeguby. Lewa osłona była totalnie luźna. Smar cały wyleciał. Dołożyłem co miałem - 2x90 gram. Prawy suchutki więc nie ściągałem osłony i nic nie dokładałem. Niestety narazie czuć bujanie cały czas - może nawet bardziej wyraźnie od 40 - do 60 km na godzinę (albo ja jestem bardziej czujny ). Pojeżdżę trochę - może smar musi się rozprowadzić. Jeżeli nic się nie zmieni to wkrótce wymiana oleju w skrzyni - przy okazji poproszę o diagnozę przegubów. Jak coś to trzeba będzie wymienić.

  14. #43
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał manic Zobacz post
    Dzięki za info. I jeszcze pytanie. Czy wymieniając półoś każdorazowo trzeba wymieniać uszczelniacz półosi? Zakładając że uszczelniacz zakładany był niedawno i nie cieknie czy można go zostawić?
    nie

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    nie
    Bardzo precyzyjna odpowiedź...

    To w końcu: NIE trzeba każdorazowo wymieniać, czy NIE można zostawić ??

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    A czy u kogoś był luz pionowy (ruszając półosią góra dół) półosi na wejściu do skrzyni, bo to mnie niepokoi i coś mi się zdaje, że mogę szybko wyrobić nowy krzyżak po wymianie półosi jak tam będzie taki luz (około 3-4mm). Czy może tak ma być i jest to luz technologiczny?


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bujanie autem przy przyśpieszaniu - rozwiązanie
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 30-10-2015, 12:23
  2. Bujanie przy wyższych prędkościach
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2015, 20:27
  3. Szarpanie autem na bp i lpg 1.2 8v
    Napisany przez tomanhez na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-05-2014, 22:25
  4. Trzęsie autem od 70 km/h CC 900
    Napisany przez damiano2 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-04-2014, 20:27
  5. Stuki i bujanie auta Fiat Doblo
    Napisany przez lukasz2110 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-07-2013, 23:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bujanie fiat croma

czy czujecie w aucie jakiekolwiek bujanie

tutela star 700

https:fiatklubpolska.plcroma-446bujanie-autem-33987

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl