Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2009
    Skąd
    Slough, UK
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet

    Bujanie autem przy przyśpieszaniu - rozwiązanie

    Witam wszystkich
    Podaje rozwiązanie problemu bujania auta przy przyśpieszaniu przy prędkościach 60 - 80 km/h, a nasila się kiedy w pojeździe jest większa ilość pasażerów. Może komuś się przyda mój opis i skorzysta z rady.
    Czytając fora polskie oraz angielskie (mieszkam w UK) problemem jest zużycie półosiek wewnętrznych czyli tzw. kielichów. W paru przypadkach pomaga regeneracje, ale kilku forumowiczów odradza, bo efekt mierny. Z faktu tego, że Croma nie jest popularna na wyspach i części używane są mało dostępne a nowe sporo drogie (pólośka nowa od 130 do ponad 200 funtów) zacząłem szukać informacji o częściach z Vectry C (bliźniacze samochody)
    No i udało się, jeden z forumowiczów w UK doradził jak zamienić półośkę z Vectry. Zaryzykowałem i sie udało
    W moim przypadku problemem była półośka od strony kierowcy (pasażera wersja europejska) czyli ta długa, podwójna. Zamówiłem używaną z Vectry C i spasowała bez jakichkolwiek przeróbek. Oto kilka wskazówek:
    - Półoś musi pochodzić z Vectry C 120 konnej, skrzynia biegów oznaczona M32!! to jest ważne, bo mocniejsza Vectra, czyli 150 konna ma inną skrzynie, Fiat używa skrzyni M32 bez względu na moc.
    - Półoś z Vectry wygląda troszkę inaczej, jest cieńsza i oczywiście nie ma kielicha, ale to nie przeszkadza, pasuje doskonale oraz mocowanie na misce olejowej jest idealne, znajdują tam się dodatkowe otwory na śruby mocujące. Nie trzeba nic zmieniać, całą półośkę z Vectry montujemy na miejsce starej i wszystko pasuje.
    Auto jeździ jak nowe, bez telepania czy bujania, po prostu chce się jeździć, a co najważniejsze półośki są dostępne bez problemu (koszt używanej ok. 40 funtów, krótsza tansza)

    Dziękuję i pozdrawiam

    Zdjęcie pólośki Vectra C 120 koni m32 skrzynia

    20984392.jpg[/B][/B]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Przeważnie winą jest zużycie wewnętrznego przegubu już to gdzieś pisałem na tym forum bo problem już był tutaj poruszany.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2009
    Skąd
    Slough, UK
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet
    masz rację, że problem był poruszany, ale konkretnego rozwiązania nie znalazłem na forum, więc dzielę się moimi doświadczeniami i sposobem rozwiązania używając części z Vectry, bo tego nigdzie nie znalazłem

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Super, na pewno przyda się to potomnym.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    I mnie dopadło, więc szukam informacji.
    @kon-ryn
    1. Czy nie obawiałeś się, że z wersji 120 KM pakując do 150KM(po chipie więcej) może element nie wytrzymać? Gdzieś czytałem, że te elementy były projektowane na maksymalny moment skrzyni, czyli 500Nm, ale nie jestem pewien?
    2. Czy po zakupie używki robiłeś jakąś regeneracje? Gumy, nowy smar itd.
    3. Kupowałeś całą pół oś, czy przegub Zewnętrzny przełożyłeś swój?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    49
    Postów
    139
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    I mnie dopadło, więc szukam informacji.
    @kon-ryn
    1. Czy nie obawiałeś się, że z wersji 120 KM pakując do 150KM(po chipie więcej) może element nie wytrzymać? Gdzieś czytałem, że te elementy były projektowane na maksymalny moment skrzyni, czyli 500Nm, ale nie jestem pewien?
    2. Czy po zakupie używki robiłeś jakąś regeneracje? Gumy, nowy smar itd.
    3. Kupowałeś całą pół oś, czy przegub Zewnętrzny przełożyłeś swój?


    Z góry dziękuję za odpowiedź
    ja swoje regenerowałem 3 lata temu w Toruniu. problemu od temtej pory nie ma. Koszt dużo nizszy niż kupno nowej. Jedyny minus to unieruchomienie auta na jakies 10 dni.
    Jak chcesz namiary to daj znac na priv

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2009
    Skąd
    Slough, UK
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet
    Czarny, moja Croma miala 120 KM, po tuningu 150 KM, zlikwidowany DPF
    Wiem, że do Cromy bez względu na moc ładowali te same skrzynie ( oznaczone M32 )
    Fiatowskiej półośki nie regenerowałem, tutaj to się nie opłaca i niewiele firm to robi, póki co auto jeździ wyśmienicie. Półośka z Vectry jest troszeczkę innej budowy i cieńsza od fiatowskiej, ale chyba bardziej wytrzymała kupując używkę od razu ją założyłem, nic nie robilem przy niej. Kupiłem całą pólośke, od skrzyni do koła, wszystko podeszło bez problemu, zobacz sobie na necie różnicę w wyglądzie fiatowskiej i oplowskiej pólośki, ale jak pisałem, podchodzi bez problemu.
    Jak by co to pytaj, pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2015
    Skąd
    Rosja
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma 1,9
    Rocznik
    2007
    Witam! Mam ten sam problem. W Rosji nie ma w ogóle części do Fiatów, a tym bardziej do Cromy. Vectra to jest wariant. Mam Cromę 2007 1.9 MulitiJet Diesel z automatem. Czy wymiana jest skomplikowana i wymaga specjalnych instrumentów?
    Sam wymieniałeś, czy też w warsztacie?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2009
    Skąd
    Slough, UK
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet
    hej, wymiana nie jest skomplikowana, ale moja Croma to manualna skrzynia, nie wiem, czy półośki są takie same, to musiałbyś się dowiedzieć, jeżeli takie same, to sprawa jest w miarę prosta dla każdego mechanika. Wymieniał mi znajomy mechanik, bo najlepiej jest podnieś auto, gdyż trzeba odkręcić koło i nakrętkę trzymającą przegub z półośką, potem trzy śruby przy misce olejowej i po temacie, półośka szarpnięciem wychodzi z obu stron i od razu zakładać nową bo olej delikatnie wycieka ze skrzyni. Kumaty mechanik zrobi bez problemu, pozdrawiam

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    ja odczuwam tez takie bujanie, jakby auto raz mocniej ciągnęło w prawo potem w lewo ...a do tego czasem jakby lekkie rzęzienie w skrzyni i taki ...jakby luz na kołach/skrzyni zmieniając biegi i jadąc przód/tył.

    ...o tym samym mówicie?

    mam manuala ...to coś zmienia?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2009
    Skąd
    Slough, UK
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet
    matulaskocz - raczej o innej przypadłości, zobacz sobie na początek posta, ta przypadłość występuje w pewnych zakresach prędkości (u mnie między 40 a 60 km/h) i jak auto jest obciążone kilogramowo albo np. przy podjeździe pod góre

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał kon-ryn Zobacz post
    matulaskocz - raczej o innej przypadłości, zobacz sobie na początek posta, ta przypadłość występuje w pewnych zakresach prędkości (u mnie między 40 a 60 km/h) i jak auto jest obciążone kilogramowo albo np. przy podjeździe pod góre
    też obserwuje to o czym tu piszesz. Byłem na diagnostyce i gość stwierdził, że na prawej półosi jest wymieniona osłona przegubu, widać ślady starego smaru i wyczuwa minimalny luz (ręką) i jak coś to sugerowałby najpierw zajrzeć na prawą stronę. Oprócz tego zauważył mały luz na poduszce pod skrzynią widoczny też na dźwigni zmiany biegów. Po wciśnięciu sprzęgła drżenie/wibracja auta ustaje.

    wygląda że chyba też czeka na mnie któraś półoś

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet, Stilo 1.8
    Rocznik
    2007 fl, 2004
    Wielkie dzięki za temat, miałem takie objawy ostatnio przy przyśpieszaniu na 3 i 4 biegu. Teraz utwierdziłem się co było przyczyną.
    Problem ten wystąpił u mnie dopiero przy mocno zapakowanym samochodzie i 3 osobach na pokładzie.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Witam
    niedawno i mnie spotkał problem bujania autem przy przyspieszaniu, tak jakby ciągnąłraz na prawe, raz na lewe koło. Znając ten temat od razu mialem faworyta. Od razu dobralem się do przegubów wewnętrznych. Ku mojemu zdziwieniu, po zdjeciu gum z przegubów, znalazlem tylko śladowe ilości smaru. Same przeguby wyglądały OK, gumy też. Widać byłoeże smar uciekał przez luźne opaski, te większe. Uzupełniłem brakujacy smar.
    Bujanie ustalo już po 2 przejazdach do pracy, 8 km w jedną stronę.
    Pozdrawiam


  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    52
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    Witam
    niedawno i mnie spotkał problem bujania autem przy przyspieszaniu, tak jakby ciągnąłraz na prawe, raz na lewe koło. Znając ten temat od razu mialem faworyta. Od razu dobralem się do przegubów wewnętrznych. Ku mojemu zdziwieniu, po zdjeciu gum z przegubów, znalazlem tylko śladowe ilości smaru. Same przeguby wyglądały OK, gumy też. Widać byłoeże smar uciekał przez luźne opaski, te większe. Uzupełniłem brakujacy smar.
    Bujanie ustalo już po 2 przejazdach do pracy, 8 km w jedną stronę.
    mam tak samo. byłem na stacji diagnostycznej i gość stwierdził że jedna z osłon gumowych jest wymieniona i widać ślady, że smar wyciekał koło niej.
    Dzięki za ten wpis.
    Co prawda już pogodziłem się z wymianą przegubu, jednak zanim to zrobię, sprawdzę stan smaru i może wystarczy (jak na razie) tylko taka interwencja uzupełniająca go


 

Podobne tematy

  1. Dziwny dźwięk przy gwałtownym przyśpieszaniu [UNO]
    Napisany przez jkei_20 na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2014, 13:19
  2. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 12:37
  3. Bravo 1.9JTD Wibracje w tylny kole ( bębnie ) przy hamowaniu - możliwe rozwiązanie
    Napisany przez Manalessar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-02-2012, 08:18
  4. Dziwne wibracje przy przyśpieszaniu i wpadaniu dołki.
    Napisany przez Raban na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2010, 15:28
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-09-2010, 22:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

buja autem przy przyspieszaniu

audi a3 bujanie przy pryspieszaniu

bujanie podczas przyspieszania

buja samochodem podczas przyspieszania

bujanie autem podczas przyspieszania

bujanie autem tylk na pierwszym biegu

buja samochodem przy przyspieszaniu

miedzy 30 a 60 przy przyspieszaniu audi

croma bujanie pidczas przyspieszaniabujanie podczas przyspieszania smarbuja na boki podczas przyspieszaniaducato przy rozpedzaniu bujakolysze autem przy przyspieszaniubuja mi wanem przy przyspieszaniu dlaczegopodczas przyspieszania nosi autembujanie fiat cromadiesel bujanie podczas przyspieszaniabujanie na boki podczas przyspieszaniaprzy przyspieszaniu buja na bokicroma wibracje przy gwaltownym przyspieszaniuvolvo xc90 buja na boki przy gwaltownym przyspieszaniukolysanie autem przy rozpedzaniu auta przy hamocorsa c bujanie na pierwszym biegupodczas predkosci buja samochodembujanie przy przyspieszaniu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl