ja za pierwszym razem to kładłem na maksa, cała strzykawka. jak trochę pojeździłem i okazało się że chyba za dużo go było. został wyciśnięty i zasmarkał wszystko w pobliżu.
jak później chciałem zmienić na ten dedykowany do przegubów, to wybrałem z osłony ten stary na ile się dało i wcisnąłem po całym opakowaniu, na każdy przegub. i znowu mi powylewało nadmiar. niestety nie powiem dokładnie ile należy tam wcisnąć żeby nie było za mało oraz żeby nie było za dużo.
wyszedłem z założenia ze lepiej za dużo niż za mało.
Ostatnio edytowane przez maka131 ; 10-10-2016 o 15:56
Pozdrawiam
A smar wciskamy do kielicha czy do wnętrza gumy? I jak ma się ten smar Febi do smaru który tam jest (z tego co znalazłem Tutela Star 700) - czy się nie zważy?
Cha i przydała by się średnica opaski by być przygotowanym na zniszczenie obecnej - także prośba do kolegów o zmierzenie.
strzykawką wciskany był zarówno do wnętrza kielicha jak i do gumy. z tego kondona do kielicha ciężko wcisnąć, wciskałem w gumę. jest bardzo płynny więc mam nadzieję że przy wyższych prędkościach został rozprowadzony po całości.
korzystając ze strzykawki polecam na strzykawkę naciągnąć kawałek zwykłego przewodu, zwiększy to precyzję podawania smaru w wybrane miejsca.
wieczorem pójdę do garażu i sprawdzę rozmiar dużej i małej opaski na te gumy, żona kupiła więcej z spodziewając się że może udać mi się którąś zniszczyć. na szczęście żadnej nie zepsułem więc teraz leżą w zapasie.
Edit:
byłem w garażu i zrobiłem zdjęcia opaski, ja użyłem takiej
WP_20161010_001.jpg WP_20161010_002.jpg WP_20161010_003.jpg
zrobiłem też zdjęcia strzykawki, jedna nowa i jedna używana z wężykiem dla łatwiejszej aplikacji.jednak używałem takiej o pojemności 100 ml. kosztuje niewiele a fajnie sprawdza się jako mała towotnica, praktyczna do aplikacji smarów w trudno dostępne miejsca
WP_20161010_004.jpg WP_20161010_005.jpg
Ostatnio edytowane przez lukq ; 10-10-2016 o 22:42 Powód: scalenie
Pozdrawiam
Te opaski, które pojawiły się tu na zdjęciu wcześniej nie są do końca takie dobre. Potrafią puścić i cały smar możę wylecieć. |Ostatnio przerabiałem u siebie, na identycznych opaskach. Nowy przegub, smar, manszeta (guma) do tego opaska, która jak się okazało puściła. Na szczęście w odpowiednim momencie sprawdziłem i i założyłem inną, uzupełniłem ubytek smaru.
Smar tak na prawdę każdy będzie dobry przeznaczony do przegubów.
Ostatnio edytowane przez lukq ; 10-10-2016 o 22:51
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
jaką zakładałeś?
w sklepie nie było wyboru, tylko takie mieli.
co najmniej 2 razy w roku tam zaglądam, przy sezonowej wymianie kół. jak zobaczę, że coś się z nimi zaczyna dziać to wymienię na lepsze.
Pozdrawiam
Wymieniłem na taką,
images.jpg
Po wymianie proponuje zerknąć tam raz na tydzień, wystarczy skręcić koła i poświecić latarką.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
o ślimakowych też myślałem, nawet miałem takie o odpowiednim obwodzie. bałem się jednak że śruba sporo odstaje od opaski i może o coś zahaczać. dlatego wysłałem żonę do sklepu po opaski dedykowane do osłon na przegubach. bardzo podobna była wcześniej założona i wytrzymała dość długo. mam nadzieję że ta którą za założyłem nie rozpadnie się z dnia na dzień i gdyby coś się z nią działo zdążę zareagować i wymienić na inną.
Pozdrawiam
takie opaski to niezbyt dobry pomysł gdyż półoś nie będzie wyważona i będzie "bicie" - sprawdzone na własnej "skórze" dobrze zaciśnięta opaska do manszet nie powinna puścić, zawsze odginam pierwszy ząbek na opasce aby był prawie ustawiony prostopadle do całej opaski, ułatwia to montaż i zabezpiecza przed jej rozpięciem, opaski takie można kupić w motoryzacyjnym i chyba jest jedem rozmiar krótkich i długich co nie stanowi problemu gdyż po odmierzeniu można nadmiar odciąć
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Wczoraj wieczorem wpadłem na pomysł żeby zamiast strzykawki użyć takiego gadżetu którym moja szanowna małżonka ozdabia torty - do masy czy tam bitej śmietany. Sprawdziłem w kuchni i wygląda to ok - jak spora strzykawka tylko "dzióbek" i otwór ma większy więc i smar powinien się łatwiej rozprowadzać. No i ma wymienne końcówki - można dobrać średnicę i do tego odpowiedni wężyk. DEKORATOR SZPRYCA DO CIAST TORTĂW 31 ele,zdobienia (6307474644) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Pozdrawiam.
I można potem zrobić smarem takie ładne wzorki
2016-10-11_11h10_31.png
Powracając do tematu. U mnie buja głównie przy ruszaniu. Efekt nasila się przy obciążeniu. Buja na boki. Przy prędkościach wyższych powyżej 40km/h nie mam żadnych efektów bujania. Tak sobie myślę, że dobijanie przegubu smarem jest jakby rozwiązaniem częściowym, bo smar niweluje luz jaki powstał między krzyżakiem a kielichem. Docelowo, trzeba by wymienić... tylko co... sam krzyżak? krzyżak+kielich? (tu oryginał podchodzi cenowo pod nową półośkę - zamiennik). Jak to zdiagnozować co jest do wymiany?
Ja też borykam się z tym problemem. I zastanawiam się nad wymianą półośki. Czy ktoś może wymieniał już półoś na jakiś zamiennik, czy warto ryzykować z zamiennikami, ma ktoś już jakieś doświadczenie z tymi częściami?
Uzupełniłem dziś smar. Problem u mnie ewidentnie w lewej półosi. Wcisnąłem dwie paczki tego smaru. Ewidentnie w kielichu jest luz na krzyżaku. Jak na razie bujanie ustało, ale testowałem bez obciążenia. Generalnie powinno wymienić się krzyżak, smar jedynie niweluje luz.