Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    3
    Auto
    Seicento 1.1

    seicento 1.1. mpi brak iskry na cewce

    Witam wszystkich. Pdjąłem samodzielną walkę ze swoim sejem i od tygodnia nic nie idzei do przodu. Awaria- brak iskry na cewce od strony ściany grodziowej. Komputer Hybryda IAW 4af. Silnik pracuje na 2 cylindrach. Sprawdzalem kable wejściowe do cewki i okazało się, że na jedną cewkę nie dostaje sygnału od komputera. Wysłałem kompa do naprawy, ale jak go teraz założyłem jest to samo tylko check się nie pali cały czas tak jak wcześniej tylko miga. Silnik dalej pracuje na 2 cylindrach. Cewka jest dobra, bo jak przepnę kable z drugiej to dalej pracuje na dwóch cylindrach.
    Moje pytania:
    1. Czy czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu pobierają dane dla każdego cylindra osobno i jeśli są zepsute, to komputer może podawać sygnał tylko na jedną cewkę, czy silnik w ogóle się nie uruchomi? Czy wogóle oprócz awarii kompa, jakiś inny element instalacji może spowodować odłączenie jednej cewki?
    2. Czy jeśli uszkodzi się np. jeden wtryskiwacz, to komp w seju np może wyłączyć zapłon na całą cewkę bo wskoczy mu jakiś błąd, czy zapłon będzie mimo wszystko?
    3.Czy warto kupić urządzenie do diagnostyki elektroniki do seja, czy jest drogie i trudne w obsłudze?
    4. Najważniejsze. Co może być przyczyną pracy na 2 cylindrach?
    dziękuję wszystkim za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa/Wojcieszyn
    Postów
    6
    Auto
    Seicento
    Możesz sprawdzić wtryskiwacze bo w MPI są sterowane oddzielnie, a cewki 2 + 2

    Jesteś pewien że komp jest poprawnie naprawiony ? Podmień kompa na jakiegoś sprawnego (uwaga na immo)

    Sprawdź wiązkę elektryczną czy jest przejście do kompa od cewek i zobacz czy nie pogięły się piny w sterowniku bo kiedyś tak miałem że były pokrzywione

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    3
    Auto
    Seicento 1.1
    nie jestem pewien czy komp jest poprawnie naprawiony, kabel do kompa jest ok. chyba odeśle komputer do ponownego sprawdzenia. Innego kompa raczej nie podłaćze bo jest immo i nie mam skąd wziąć. pzdr

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa/Wojcieszyn
    Postów
    6
    Auto
    Seicento
    jeszcze możesz sobie sprawić euroscana i sam zdiagnozować

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Bardzo często właśnie zdarza się w Hybrydach tego typu usterka,i nie dotyczy to wyłącznie seicenta,ale też np Punta
    Co do tego,czy jakiś element(np uszkodzony) może odłączyć jedną cewkę:nie!
    Co do tego,czy warto kupić urządzenie do diagnozy:tak,nie jest drogie,ale konfiguracja jest skomplikowana i trzeba trochę znać się na komputerach i mieć wiele cierpliwości.
    Co do mrugającej kontr.check,oznacza nie wykonanie auto adaptacji koła fonicznego,jak to zrobić bez użycia komputera napiszę Ci później.Odpowiedz mi na pytanie,czy sprawdzałeś świece i przewody wysokiego napięcia?Bo jeżeli teraz check mruga,to nie ma błędu cewek.Może jedynie wystąpić zjawisko mise faier tzn brak spalania w cylindrach,ale to tylko przy obciążeniu silnika w czasie jazdy,wtedy zapali się check na stałe.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2018
    Skąd
    Polska
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Seicento
    Rocznik
    2003
    Witam jestem tu nowy i wszystkich pozdrawiam. Podepne się pod temat. A mianowicie kupiłem silnik seicento 1.1mpi ma być do buggy . Miał być dobry 😒 ale okazało się że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą 👿 ale odpalił bez problemów tyle że ciśnienie wywaliło ze zbiorniczka płyn prosto na kable i cewki zaplonowe. Przyczym wywaliło żółty bezpiecznik 20A spalilo jedną cewke. Pacjent zgasł. I teraz tak uszczelka zrobiona cewka wymieniona a iskry brak dodam ze pompke paliwa słychać jak się przekręcić stacyjke ale brak prądu na kablach niskiego napięcia do cewek po dołączeniu jednej cewki na drugiej niskie napięcie się w tedy pokazuje ale iskry z cewki brak. Proszę o pomoc😕

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2018
    Skąd
    Polska
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Seicento
    Rocznik
    2003
    A i jeszcze jedno czy wiązka kabli ta główna co idzie do kąpa . aku. I tak dalej będzie pasowała do mpi z spi

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    304
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Nie będzie pasowała , to są dwa różne układy. MPI ma 4 wtryskiwacze dodatkowo czujnik spalania stukowego czujnik fazy wtrysku i dodatkową sondę lambda i jeszcze zapewne coś co pominąłem

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2018
    Skąd
    Polska
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Seicento
    Rocznik
    2003
    Zakupiłem nową wiązke. I tak jak kręcę rozrusznikiem iskry brak dementuje czujnik położenia wału tylko z gniazda nie odpinane go z kostki. Iskra pojawia się tylko na jednej cewce tej od cylindra 1-4. Powtarzam spaliła mi się wcześniej cewka odpowiadająca za iskry cylindra 2-3. Czy komputer mógł odciąć tą cewke. Nie mam podłączonego licznika i niewiem czy coś zapala się czek. Obd2 też nie odpala tak jak by zasilania nie było w innym aucie śmiga ok.


 

Podobne tematy

  1. fiatem seicento wyprawa do maroka
    Napisany przez blondas na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 14-08-2009, 13:04
  2. Seicento zabudowa pod deską rozdzielczą
    Napisany przez slawtaz na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-03-2009, 13:16
  3. [alternator] SEICENTO - ładowanie??
    Napisany przez gawor06 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2009, 11:48
  4. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 19:48
  5. [PDF] Cinquacento & Seicento
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 11:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento 1.1 brak iskry

seicento brak iskry

fiat seicento brak iskry

brak iskry seicento

fiat seicento 1.1 brak iskry

punto 1.1 brak iskry

fiatklubpolska.pl seicento-1-1-mpi-brak-iskry-na-cewce-7278fiat punto 1.1 brak iskry brak produ na swiecach seiczento przyczynyfiat seicento 1100 brak iskryseicento nie odpala brak iskryschemat fiat sc 1 1 mpiwymiana cewki w cc 1.1brak iskry seicento 1.1seicento nie ma iskrycinquecento brak iskryfiat punto brak iskrypunto 1.1brak iskrydlaczego nie dziala cewka w cinquecento 1.1cewka do seicentofiat seicento nie ma iskry
https://www.iparts.pl