Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    25
    Postów
    4
    Auto
    Seicento 1.1 SPI
    Rocznik
    2003

    Sei 1.1 2003 problem z chłodzeniem

    Witam serdecznie!

    Ostatnio jadąc w trasie przy pierwszych mrozach zapalił mi się check engine. Mniej więcej po 20 minutach jazdy. Z autem nic się nie działo. Zostawiłem auto na noc, rano odpalam, nic się nie świeci, ładnie chodzi. Parę dni później, znów mróz, trasa, znów check engine. Nie jestem pewny ale chyba trochę spalanie wzrosło. Zostawiłem, rano nic, wszystko ok. Pożyczyłem od znajomego komputer obd, podłączyłem i widzę - błąd P0115, obwód czujnika temperatury płynu chłodzącego. Skasowałem. Znów w trasę, ale mierzyłem temperaturę komputerem. Na zewnątrz ok 8 stopni, a przy 100km/h czujnik pokazuje 62-64 stopnie. To normalne? Po przyjeździe postalem 10 minut to doszło do 80 stopni i więcej nie bardzo chciało.

    Co to może być? Czujnik walnięty czy coś innego? Czy jestem przewrażliwiony?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2017
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    3
    Auto
    Seicento 1,1 MPI
    Rocznik
    2002
    Witam. Mam ten sam problem. Raz na jakiś czas podczas jazdy przy minusowej jak i plusowej temp wywala mi check engine na dodatek jeszcze załącza mi wiatrak przy chłodnicy. Przy minusowej temp Wiatrak od chłodnicy działa a płyn w zbiorniczku wyrównawczym ledwo ciepły. Obstawiam czujnik temp tez się przymierzam do jego wymiany.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,178
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Panowie, a w jakim stanie jest u was termostat? Grzanie w środku działa jak powinno, czy jest uzależnione od obrotów silnika i prędkości auta?
    Wymiana czujnika może być rozwiązaniem problemu związanym z pojawianiem się błędu...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    25
    Postów
    4
    Auto
    Seicento 1.1 SPI
    Rocznik
    2003
    Zawsze wydawało mi się że nagrzewnica działa trochę słabo, aczkolwiek ciepłem wieje po przejechaniu już kilku kilometrów. Jeśli wierzyć czujnikowi to termostat otwiera się przy ok 75 stopniach, bo się rurki do chłodnicy grzeją. Jutro się dowiem co mu jest, bo pojechało seio do mechanika.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,178
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    i co wiemy po wizycie w warsztacie?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    304
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Cytat Napisał Mati1 Zobacz post
    Raz na jakiś czas podczas jazdy przy minusowej jak i plusowej temp wywala mi check engine na dodatek jeszcze załącza mi wiatrak przy chłodnicy. Przy minusowej temp Wiatrak od chłodnicy działa a płyn w zbiorniczku wyrównawczym ledwo ciepły.
    W tych układach gdzie wentylator kluczowany jest sygnałem sterownika jeśli procesor stwierdzi uszkodzenie czujnika temperatury silnika (WTS) lub jego obwodu automatycznie włącza wentylator chłodnicy. Po prostu takie działanie profilaktyczne - tak ma w programie bo programista stwierdził że lepiej załączyć wentylator nawet jak silnik jest zimny niż nie załączyć wtedy gdy jest przegrzany- a sterownik nie wie o tym jaka jest temperatura silnika - może się posiłkować odczytami temperatury powietrza (ATS) ale to głównie w celu awaryjnego odpalenia zimnego silnika gdy czujnik temperatury silnika nie przesyła sygnału

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    25
    Postów
    4
    Auto
    Seicento 1.1 SPI
    Rocznik
    2003
    W moim przypadku termostat się nie domykał. Teraz trochę mniej pali na mrozie, a nagrzewnica grzeje znacznie mocniej, ze trzy razy wyższa temperatura powietrza z kratek. Widocznie gdy komputer stwierdza po jakimś czasie że silnik ma trochę za zimno wyrzuca błąd obwodu czujnika temperatury.


 

Podobne tematy

  1. Problem z chłodzeniem
    Napisany przez Robo9123 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-03-2016, 15:05
  2. Problem z chłodzeniem silnika
    Napisany przez LaVolpe na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-10-2015, 16:48
  3. Bravo 1,6 16V - Problem z chłodzeniem
    Napisany przez Dża na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-06-2015, 13:32
  4. Problem z chłodzeniem
    Napisany przez Mojzesz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-11-2013, 01:37
  5. [ogrzewanie] Problem z (wy)chłodzeniem.
    Napisany przez dodi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-12-2009, 21:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat seicento 1.1 problemy z temperatura

seicento 1.1 nie wlacza sie wentylator

uszkodzony czujnik temperatury seicento 1.1

p0115seicento

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl