Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Problem z cewkami szarpie autem
Dzień dobry
W tym jednym poście chciałbym się przywitać aby nie zaśmiecać forum durnymi postami od razu napiszę w czym problem i liczę na kogoś kto ma identyczny samochodzik.
Mam Fiat Seicento 899ccm z 1999r. oczywiście Benz. Mój problem polega na tym iż mój kolega wypiął wszystkie kable od świec i z cewek nie zapisując kolejności podłączenia, po zakupie cewek (firmy nieznanej) przez niego nie udało się ponownie podpiąć tak aby silnik pracował na wszystkie garki. Teraz pytanie zagadka jak podpiąć te nieszczęsne świece do cewki, ostatnia znana konfiguracja to swiece.png Czyli patrząc na cewki od przodu do górnej cewki podając kolejność od góry do dołu 1 Cewka 3 2 2 Cewka 4 1
Nie mam pojęcia czy to jest dobra konfiguracja dlatego ogromna prośba o odpowiedź jaka jest kolejność a najlepiej ze zdjeciami waszego podpięcia zarówno kabli wysokiego napięcia jak i tych dwóch wtyczek do cewek ponieważ aktualnie samochód chodzi jak traktor i na jedynce musze pokonywać górki 20 km/h zero mocy.
Dziękuje i pozdrawiam
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
-
Nowy klubowicz
To cylindry nie liczy się od strony alternatora czyli od lewej 1 2 3 4 ?
-
Może i nie tak się je liczy, ważne że jedna cewka pracuje na skrajnych zewnętrznych cylindrach a druga na wewnętrznych. Iskra idzie jednocześnie na dwa, cewki są podwójne. Podejrzewam raczej problem z:

Napisał
Gawronsky
po zakupie cewek (firmy nieznanej)
bo już kilka razy miałem problem z cewkami znanej firmy noname które działały "prawie". Nie w Seicento, ale identyczny zapłon był stosowany w większości fiatów z tego okresu. Tak że ja bym sprawdził czy te kable i cewki działają, różnie może być.
-
Nowy klubowicz
Dzisiaj to sprawdzę, a dobre cewki do seicento to jak sadze magneti mirrelli?
-

Napisał
Gawronsky
To cylindry nie liczy się od strony alternatora czyli od lewej 1 2 3 4 ?
Tak liczymy a od sprzęgła to francuzy liczą sobie. Jak przedmówca podał - jedna cewka cylindry 1 i 4 (kabel najdłuższy i najkrótszy) a druga cewka świece 2 i 3 czyli środkowe
Musisz wiedzieć która jest cewka od jakich cylindrów ale jak się przyjrzysz na blachę mocjącą cewki do głowicy to tam masz rozpiskę cylindrów i jeśli przewody - kostki niskiego napięcia nie były przekładane w cewkach to tak być powinno
-
Nowy klubowicz
Rozwiązane. Cewki które były uprzednio kupione to było jakieś gówno. Aktualnie założyłem cewki Delphi za 170zł komplet (2 sztuki) dodatkowo sprawdziłem podłączenie tych kabli w innym Seicento i faktycznie jest Patrząc od przodu
CEWKA 1
O - 3
O - 2
CEWKA 2
O - 4
O - 1
Chodzi jak burza teraz, aha ! Jeszcze był problem z przerwą na świecy były od 0.5 - 0.2 nawet, a fabrycznie ma być 0.9 mm
Dzięki i pozdrawiam !
Podobne tematy
-
Napisany przez lesny_czlowiek na forum Punto II
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 26-11-2015, 00:01
-
Napisany przez frikasek na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 13
Ostatni post: 22-07-2013, 19:07
-
Napisany przez ishikawa na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 29-04-2013, 18:29
-
Napisany przez masweet na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 19-03-2012, 17:59
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
wszystko na temat przewodow wysokiego napiecia seicento 900
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:43.
W sieci od 2007 roku.