Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2017
    Skąd
    Krk
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Seicento 899ccm
    Rocznik
    1999

    Problem z cewkami szarpie autem

    Dzień dobry

    W tym jednym poście chciałbym się przywitać aby nie zaśmiecać forum durnymi postami od razu napiszę w czym problem i liczę na kogoś kto ma identyczny samochodzik.

    Mam Fiat Seicento 899ccm z 1999r. oczywiście Benz. Mój problem polega na tym iż mój kolega wypiął wszystkie kable od świec i z cewek nie zapisując kolejności podłączenia, po zakupie cewek (firmy nieznanej) przez niego nie udało się ponownie podpiąć tak aby silnik pracował na wszystkie garki. Teraz pytanie zagadka jak podpiąć te nieszczęsne świece do cewki, ostatnia znana konfiguracja to swiece.png Czyli patrząc na cewki od przodu do górnej cewki podając kolejność od góry do dołu 1 Cewka 3 2 2 Cewka 4 1

    Nie mam pojęcia czy to jest dobra konfiguracja dlatego ogromna prośba o odpowiedź jaka jest kolejność a najlepiej ze zdjeciami waszego podpięcia zarówno kabli wysokiego napięcia jak i tych dwóch wtyczek do cewek ponieważ aktualnie samochód chodzi jak traktor i na jedynce musze pokonywać górki 20 km/h zero mocy.

    Dziękuje i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,429
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    9911462100_1386522397.png
    coś takiego powinno być

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2017
    Skąd
    Krk
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Seicento 899ccm
    Rocznik
    1999
    To cylindry nie liczy się od strony alternatora czyli od lewej 1 2 3 4 ?

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,429
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Może i nie tak się je liczy, ważne że jedna cewka pracuje na skrajnych zewnętrznych cylindrach a druga na wewnętrznych. Iskra idzie jednocześnie na dwa, cewki są podwójne. Podejrzewam raczej problem z:
    Cytat Napisał Gawronsky Zobacz post
    po zakupie cewek (firmy nieznanej)
    bo już kilka razy miałem problem z cewkami znanej firmy noname które działały "prawie". Nie w Seicento, ale identyczny zapłon był stosowany w większości fiatów z tego okresu. Tak że ja bym sprawdził czy te kable i cewki działają, różnie może być.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2017
    Skąd
    Krk
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Seicento 899ccm
    Rocznik
    1999
    Dzisiaj to sprawdzę, a dobre cewki do seicento to jak sadze magneti mirrelli?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    310
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Cytat Napisał Gawronsky Zobacz post
    To cylindry nie liczy się od strony alternatora czyli od lewej 1 2 3 4 ?
    Tak liczymy a od sprzęgła to francuzy liczą sobie. Jak przedmówca podał - jedna cewka cylindry 1 i 4 (kabel najdłuższy i najkrótszy) a druga cewka świece 2 i 3 czyli środkowe
    Musisz wiedzieć która jest cewka od jakich cylindrów ale jak się przyjrzysz na blachę mocjącą cewki do głowicy to tam masz rozpiskę cylindrów i jeśli przewody - kostki niskiego napięcia nie były przekładane w cewkach to tak być powinno

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2017
    Skąd
    Krk
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Seicento 899ccm
    Rocznik
    1999
    Rozwiązane. Cewki które były uprzednio kupione to było jakieś gówno. Aktualnie założyłem cewki Delphi za 170zł komplet (2 sztuki) dodatkowo sprawdziłem podłączenie tych kabli w innym Seicento i faktycznie jest Patrząc od przodu

    CEWKA 1

    O - 3
    O - 2

    CEWKA 2

    O - 4
    O - 1

    Chodzi jak burza teraz, aha ! Jeszcze był problem z przerwą na świecy były od 0.5 - 0.2 nawet, a fabrycznie ma być 0.9 mm

    Dzięki i pozdrawiam !


 

Podobne tematy

  1. Szarpie autem przy ujmowaniu gazu
    Napisany przez lesny_czlowiek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-11-2015, 01:01
  2. szarpie autem brak mocy głowica po remoncie
    Napisany przez frikasek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 22-07-2013, 20:07
  3. noFPS problem z autem
    Napisany przez ishikawa na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-04-2013, 19:29
  4. Problem z obrotami BRAVO 1.2 16V ( dusi sie, szarpie nim )
    Napisany przez masweet na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-03-2012, 18:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wszystko na temat przewodow wysokiego napiecia seicento 900

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl