Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    39
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004

    MPI brak iskry - po zalaniu (wodą)

    Cześć, mój niezniszczalny, niezatapialny "sej" przestał palić po nazwijmy to przeprawie przez zbyt głęboką wodę. Samochód oczywiście rozebrałem i wysuszyłem ale nie chce palić- brak iskry i sterowania wtryskami. Na pewno padł czujnik prędkości wałka rozrządu bo nie miał rezystancji na żadnej parze pinów, szukając dalej wymieniłem CPW a nawet sterownik bo nie zawsze sterował pompą paliwa i czasem świecił immo. Nowo używane ecu jest już bez immo, ale iskry jak nie było tak nadal nie ma. Po włączeniu zapłonu i upływie 3s pompa się wyłącza i następuje cisza. Bezpieczniki za ECU sprawdzone i sprawne, podobnie jak przekaźniki, działa sterowanie pompy i wentylatora. Nie działa też OBD i nawet nie wiem czy ECU widzi obroty podczas kręcenia. Jak rozbierałęm wnętrze to nie zauważyłem czegoś takiego jak czujnik uderzeniowy, jakaś podpowiedź gdzie może się znajdować? Może ktoś poratuje jakimś schematem do mpi? bo trochę już szukałęm i nie znalazłem. Zastanawia mnie też napięcie na czujniku położeniw w. rozrządu. Nie mam tam referencyjnych 5V tylko jakieś 2,3V i 1,3V i jest tak zarówno na starym i nowym ECU. Czy to tak ma być? bo wydaje mi się conajmniej dziwne. Wiązkę od tego czujnika do ECU sprawdziłem na przejście i zwarcie i wygląda ok. Jakieś pomysły?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    304
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Masz pewność że nowy używany sterownik jest bez immo? Jeśli nie miał to teraz ma Twój kod wpisany jeśli nie odpinałeś przedtem centralki fiat CODE. Czujnik inercyjny pompy masz na środku przed tunelem w kabinie ale jeśli pompa startuje to masa jest podana. Do SC MPI były dwa sterowniki IAW4AF i IAW 59F i to są dwa różne schematy. Podpięcie pod komputer powie czy jest zezwolenie na odpalenie czy kod immo dostaje i jest zgodny. Jak masz karte kodową odpal kodem procedurą z pedałem przyspieszenia lub drugim kluczykiem jeśli posiadasz bo może samo immo mieszać w obu sterownikach skoro juz czasami szwankowało
    Ostatnio edytowane przez sandamiano ; 14-06-2018 o 08:46

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    39
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    Na starym sterowniku czasem zaświecało się CODE a na nowo używanym z wyciętym immo wcale się nie zaświeca, więc wydawało mi się że jest ok. Sterownik to IAW 4F ale nie chce się połączyć przez ODB, a mam sprawdzony interfejs który działa mi w innych autach. Poszukam jeszcze o co chodzi z tą procedurą startową.Myślałem że ten moduł to jest od poduszki pow.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    304
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Bezpiecznik EFI za akumulatorem do sprawdzenia

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    39
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    sprawdzony przed chwilą, sprawny.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    39
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    bezpieczniki IGN i EFI są ok, sterownik dostaje napięcie, słychać jak chodzi krokowy, nawet jak otworzę przepustnicę recznie i ją zamknę też słychać dwa czy trzy cyknięcia krokowego. Nawet ustawienie rozrządu sprawdziłem. Pomyliłem czujnik CPW z czujnikiem wałka rozrządu pisząc że nie ma tam 5v. Cewki mają połączenie z masą, przejście do ecu też jest, nie mają zwarcia. Drugi komplet na podmianę też mam ale nadal brak iskry. Odpiąłem immo box czy jak to się nazywa i na starym sterowniku nie słychać już krokowca a na nowym bez immo nie robi to różnicy. Znalazłem czujnik inercyjny i wydaje mi się że kliknął jak go nacisnąłem pierwszy raz ale żadnych zmian nie zauważyłem. na zegarach nie było i nie ma żadnego napisu typu FPS ON. Może ktoś powiedzieć jakie niepięcia powinny być na wtyczce do CPW?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    1
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2001
    odgrzewam, bo nie moge sie doczekac jakie było zakończenie. Bo było,prawda??

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    39
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    zakończenie takie że zaciągnąłem dziada do elektryka który podobno nic nie wymienił ale swoim "amejzingiem" ożywił auto i nie chciał powiedzieć co powiedzieć co zrobił. co prawda nadal są inne problemy ale to na inny wątek


 

Podobne tematy

  1. seicento 1.1. mpi brak iskry na cewce
    Napisany przez jajacek na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-10-2018, 21:03
  2. prąd dochodzi do cewki - brak iskry
    Napisany przez robson_482 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-01-2018, 09:58
  3. Nie chce odpalić, brak iskry
    Napisany przez organiser na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-03-2016, 19:45
  4. brak paliwa i iskry
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-10-2014, 18:21
  5. Brak iskry.
    Napisany przez Kaja29 na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2009, 16:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl