Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007

    Wyższe ciśnienie doładowania od oczekiwanego

    Witam, mam nadzieje że ktoś pomoże znaleźć przyczynę. Wcześniej nie zwracałem na to nigdy uwagi ale ostatnio zainteresowałem się opisanymi w temacie parametrami. Zauważyłem że po przekroczeniu 2500 obrotów zmierzone ciśnienie doładowania jest wyższe od ciśnienia oczekiwanego o jakieś 20% do 30%. Czym to może być spowodowane bo nie chce silnika uszkodzić. W załączniku dodaje logi:
    a) tylko ciśnienie doładowania oczekiwane i zmierzone z obrotami silnika
    b) większa ilość danych m.in. z wtryskami i przepływem powietrza
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez gurmiki ; 27-07-2018 o 16:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    47
    Postów
    132
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    ostatnio miałem problem z doładowaniem jedyne to mogę poradzić sprawdzić wężyki do gruchy turbiny i zaworu over-booster same pliki sa strasznie mało przejrzyste (dużo tabelek i cyferek

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Wężyki sprawdzone i wygląda wszystko OK. Wymieniłem profilaktycznie filtr powietrza minimalnie logi się poprawiły ale niestety to nie jest to. Po przeanalizowaniu danych wydaje mi się że gdy ciśnienie doładowania się zwiększa i jest wyższe od oczekiwanego to w tym samym czasie zmierzona masa powietrza jest mniejsza od oczekiwanego. Czyżby jakaś nieszczelność albo zapchanie w innym miejscu? Dodam także że jak się go przy-gazuje to w okolicach 2800 - 3200 puści tylko wtedy z rury wydechowej ciemny dymek (wcześniej tak nie było). Sprawdziłem rurę wydechową i w niej jest sucha sadza i boję się że przez to mi się katalizator zapcha. Oleju nie bierze. Na samym końcu dodam że z ciekawości pojechałem na stację diagnostyczną gdzie wiem że jak za bardzo kopci to dowodu nie podbijają, by sprawdzili czy przegląd przejdzie i po podpięciu urządzenia stwierdzili że wszystko ok i że mieści się bez problemu w normie (poziom zadymienia w nie przekraczał w najgorszym momencie 0,5). Dodaję wykres może ktoś coś.

    powietrze a doladowanie2.jpg
    Ostatnio edytowane przez gurmiki ; 01-08-2018 o 12:30

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    518
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Wyczyść czujnik ciśnienia doładowania i przepływomierz. Masz EGR?
    Bardzo możliwe, że przycina Ci się zmienna geometria turbo albo zawór OVB

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Ciśnienie doładowania
    Napisany przez pawel_wpz na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-01-2017, 09:27
  2. Zmierzone ciśnienie doładowania rzędu 2500mbar.
    Napisany przez razor1199 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 30-11-2016, 20:53
  3. Ciśnienie doładowania na wolnych obrotach
    Napisany przez Maxi na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-10-2016, 13:23
  4. Multiecuscan 2.2 - ciśnienie doładowania
    Napisany przez Araag na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-06-2015, 20:38
  5. Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Napisany przez riwo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 10-08-2014, 13:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl