Witam, mam nadzieje że ktoś pomoże znaleźć przyczynę. Wcześniej nie zwracałem na to nigdy uwagi ale ostatnio zainteresowałem się opisanymi w temacie parametrami. Zauważyłem że po przekroczeniu 2500 obrotów zmierzone ciśnienie doładowania jest wyższe od ciśnienia oczekiwanego o jakieś 20% do 30%. Czym to może być spowodowane bo nie chce silnika uszkodzić. W załączniku dodaje logi:
a) tylko ciśnienie doładowania oczekiwane i zmierzone z obrotami silnika
b) większa ilość danych m.in. z wtryskami i przepływem powietrza
Ostatnio edytowane przez gurmiki ; 27-07-2018 o 16:09
ostatnio miałem problem z doładowaniem jedyne to mogę poradzić sprawdzić wężyki do gruchy turbiny i zaworu over-booster same pliki sa strasznie mało przejrzyste (dużo tabelek i cyferek
Wężyki sprawdzone i wygląda wszystko OK. Wymieniłem profilaktycznie filtr powietrza minimalnie logi się poprawiły ale niestety to nie jest to. Po przeanalizowaniu danych wydaje mi się że gdy ciśnienie doładowania się zwiększa i jest wyższe od oczekiwanego to w tym samym czasie zmierzona masa powietrza jest mniejsza od oczekiwanego. Czyżby jakaś nieszczelność albo zapchanie w innym miejscu? Dodam także że jak się go przy-gazuje to w okolicach 2800 - 3200 puści tylko wtedy z rury wydechowej ciemny dymek (wcześniej tak nie było). Sprawdziłem rurę wydechową i w niej jest sucha sadza i boję się że przez to mi się katalizator zapcha. Oleju nie bierze. Na samym końcu dodam że z ciekawości pojechałem na stację diagnostyczną gdzie wiem że jak za bardzo kopci to dowodu nie podbijają, by sprawdzili czy przegląd przejdzie i po podpięciu urządzenia stwierdzili że wszystko ok i że mieści się bez problemu w normie (poziom zadymienia w nie przekraczał w najgorszym momencie 0,5). Dodaję wykres może ktoś coś.