Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree3lubi to!

Temat: Zmierzone ciśnienie doładowania rzędu 2500mbar.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Gorzów
    Wiek
    30
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 MW
    Rocznik
    2003

    Zmierzone ciśnienie doładowania rzędu 2500mbar.

    Witam.
    Ostatnio podczas jazdy na 5tym biegu przy około 2000 RPM i gwałtownym przyspieszeniu zapalił mi się check engine na czerwono i wyskoczył błąd engine fault, chwilowo stracił moc, wszystko trwało około 1 sekundy, nie pamiętam czy puściłem gaz. Pojawił się błąd P0235, wykasowałem, problem na razie się nie powtórzył.
    Postanowiłem po tym zrobić logowanie parametrów i przez jakiś zakres obrotów zmierzone ciśnienie doładowania to około 2500mbar, ale żaden błąd się nie pojawia. Załączam pliki z logowania w FES (.csv)

    logi_stilo.rar

    Podczas logowania nic się nie działo. Czy to może czujnik oszukiwać czy jednak coś jest nie tak i pompuje za dużo? Overboost w testach przez program się rusza, grucha turbiny chodzi bez problemów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Gorzów
    Wiek
    30
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 MW
    Rocznik
    2003
    Zapomniałem dodać, 1.9 jtd 115km 2003r, kombi.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Może geometria ci się zacina.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,354
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    P0235 to usterka czujnika A, niestety nie wiem jakiego, ale pewnie ciśnienia. Możliwe, że po prostu czujnik szwankuje.
    P0236 to błąd gdy wydajność turbosprężarki jest zła, a tego błędu nie miałeś.

    Skasuj błąd, pojeździj trochę. Jeżeli będzie się pojawiać to zacznij od wymiany czujnika ciśnienia doładowania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Gorzów
    Wiek
    30
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 MW
    Rocznik
    2003
    Wczoraj znowu podczas depnięcia w podłogę przy około 2000RPM na 3cim lub 4tym biegu zapalił się na niecałą sekundę check engine, ale momentalnie zniknął, a z autem nic się nie działo i po popięciu kompa pokazało błąd P0235, to jest ten czujnik od ciśnienia doładowania. P0236 u mnie się nie pojawiał, chociaż z tego co wiem, to jest on ustawiony na górny limit właśnie na jakieś 2500mbar, czyli tyle ile u mnie potrafi nabić, w logach jest dokładnie przy jakich obrotach jest jakie ciśnienie.

    Swoją drogą zastanawiałem się czy czujnik może oszukiwać przez to, że jest zabity spalinami z EGR, ostatnio zaślepiałem EGR z powodu, że się zaczął zacinać i auto straciło moc przy okazji kopcąc niemiłosiernie.

    A i jeszcze, nie wiem jakie to ma znaczenie, ale jak była ładna pogoda bez deszczu to nic się nie działo, dopiero jak zaczęło się brzydko zaczęło się też takie wariowanie.
    Ostatnio edytowane przez razor1199 ; 03-11-2016 o 11:15

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Ja ostatnio wyczyściłem sobie EGR, był zaślepiony i brudny. Postanowiłem go sprawdzić i działał więc zrobiłem mu płukankę z mieszanki ropy i benzyny. Moczył się 6h. Potem przedmuchałem go powietrzem - syfu co nie miara. Potem kolejna godzina kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej i ładnie pracuje. Zero błędów. Polecam.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Gorzów
    Wiek
    30
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 MW
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Ja ostatnio wyczyściłem sobie EGR, był zaślepiony i brudny. Postanowiłem go sprawdzić i działał więc zrobiłem mu płukankę z mieszanki ropy i benzyny. Moczył się 6h. Potem przedmuchałem go powietrzem - syfu co nie miara. Potem kolejna godzina kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej i ładnie pracuje. Zero błędów. Polecam.
    Ale ja mam problem z wysokim zmierzonym ciśnieniem doładowania, a nie egr, o nim wspomniałem tylko, że ostatnio go zaślepiłem, bo się zaciął. Nic więcej nie czyściłem także zastanawiam się czy czujnik może wariować od syfu co się zebrał przed zaślepieniem egr.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał razor1199 Zobacz post
    Nic więcej nie czyściłem także zastanawiam się czy czujnik może wariować od syfu co się zebrał przed zaślepieniem egr.
    Raczej nie bo sadza z wydechu nie dostaje się do kolektora dolotowego. Stawiam raczej na syf z odmy.

    Warto przeczyścić ten czujnik. Znajduje się zaraz przy EGR którego zapewne będziesz musiał zdjąć.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Gorzów
    Wiek
    30
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 MW
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Raczej nie bo sadza z wydechu nie dostaje się do kolektora dolotowego. Stawiam raczej na syf z odmy.

    Warto przeczyścić ten czujnik. Znajduje się zaraz przy EGR którego zapewne będziesz musiał zdjąć.
    No tak, ale przecież EGR (czyli zawór recyrkulacji spalin) doprowadza część spalin z powrotem do kolektora dolotowego w celu ich ponownego przepalenia. Błąd P0235 powiązany jest z czujnikiem ciśnienia doładowania, który właśnie na tym dolocie się znajduje, jest narażony na (jak zresztą reszta dolotu) zasyfienie się przez te wracające spaliny. Z powodu, że EGR u mnie nie był jak przypuszczam nigdy czyszczony i zaczął szwankować postanowiłem go zaślepić.
    Dlatego się zastanawiam czy czujnik ten może zawyżać pomiar ciśnienia przez to, że jest zafajdany.
    toofoxy lubi to.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    I tak czujnik musisz zdjąć i przeczyścić (najlepiej w benzynie ekstrakcyjnej) a przy okazji przeczyść EGR bo może być sprawny tylko zasyfiały od sadzy. Nie zaszkodzi.

    Jak masz zaślepiony to nie ma możliwości aby od tego zabrudził się czujnik chyba że mówisz o wcześniejszym okresie. Moim skromnym zdaniem większym problemem jest przedmuch z odmy jak sadza z EGR.

    Jak pisałem wyżej rozbierz, poczyść i sprawdź.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Faktycznie, przy około 2k rpm ładuje 1,5. Tak jak napisali koledzy wyzej wyczysc czujnik doładowania. A pozniej wrzuć log w którym dorzucasz zmierzone cisnienie paliwa.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Ciśnienie paliwa nie jest potrzebne jeśli auto nie faluje na obrotach, egr jeśli jest zaślepiony to zostaw to ustrojstwo w spokoju. Czujnik tak jak pisali wyżej jest obok egr-a na klucz bodajże 10 oczkowy, trzeba tylko zdjąć osłonę górna silnika i dostęp jest dosyć dosyć, do zrobienia samemu w 30 minut. Jak to zrobisz i włożysz z powrotem to pobutuj kilka razy na 4 biegu i jak marchewy nie wywala to daj se spokój z logami.
    razor1199 lubi to.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Gorzów
    Wiek
    30
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 MW
    Rocznik
    2003

    Obroty ma równiutkie i nie szarpie nigdy, chwilowo nie mam możliwości, ale zajmę się tym czujnikiem w czwartek/piątek i dam Wam znać co wyszło. Co do marchewy, to właśnie ona też nie za każdym razem się pokazuje, a jak już to tylko na sekundę max i znika.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Czujnik jest chyba na torxa dlatego jest potrzeba zabawy z egr.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Gorzów
    Wiek
    30
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 MW
    Rocznik
    2003
    Siema, wyczyściłem czujnik w benzynie, swoją drogą nie był jakoś specjalnie mocno zawalony. Podgiąłem styki czujnika i i wtyczki, psiknąłem też wd-40.
    Zamontowałem, zrobiłem testy:

    11.11.16 test - Kopia.rar

    W zasadzie nic się nie zmieniło. Wężyki overboosta wydają się być dobre, bo dzisiaj trzymały podciśnienie długo po zgaszeniu auta.
    "Marchewa" znowu się pokazała na niecała sekundę po zakończeniu testów gdy płynnie sobie falowałem pedałem gazu w granicach 2200 RPM na 4tym biegu, razem z nią nieciągły błąd P0235, nie pojawił się żaden tryb awaryjny.
    Co dalej?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ciśnienie doładowania na wolnych obrotach
    Napisany przez Maxi na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-10-2016, 14:23
  2. Multiecuscan 2.2 - ciśnienie doładowania
    Napisany przez Araag na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-06-2015, 21:38
  3. Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Napisany przez riwo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 10-08-2014, 14:22
  4. brak ładowania.
    Napisany przez jelon84 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-07-2014, 22:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444zmierzone-cisnienie-doladowania-rzedu-2500mbar-34257

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl