Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2016
    Skąd
    Opole
    Wiek
    41
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    08.2008

    Slabsza moc po regeneracji turbo-turbina inaczej pracuje

    Witam. Poddalem niedawno turbine do regeneracji poniewaz wydawala dziwne dzwieki(był temat) juz nie ma dziwnego dzwieki i silnik momentami nie"rwie"tak jak wczesniej, ale samochod tez nie jest taki "żwawy" tak jak wczesniej, jest odczuwalnie mniej dynamiczny, a konkretnie mam wrazenie ze turbina sie wolniej zalancza. Auto podpiete bylo do kompa i wszystko gra, ale ja wyraznie czuje ze auto jest zamulone w stosunku do czasu przed regeneracja turbo.
    Czy istnieje mozliwosc ze np. Mi odeslali inna turbine np.105 km, czy te 120 km jest tylko kwestia komputera, a turbiny sie niczym nie różnia? Czy w ogole da sie zrobic taki zabieg bez ingerencji w kompa?
    Robilem testy przyspieszenia to mi wychodzi okolo tych 11 sec(dane tech 10.5)
    Nastepna rzecz niemiec podczas zakupu mi tlumaczyl ze auto ma"coś" co sprawia ze turbo sie szybciej zalancza niz zwykle, ale nie jest to zadnej chip tylko cos innego(niestety nie zrozumialem co) co to moze byc? Ogolnie auto tez mniej pali o jakies pół litra niz wczesniej(w trasie). Moze po prosto turbo po regeneracji nie moze byc tak dobre jak fabryczne? Taka opinie tez slyszales...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2016
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    11
    Auto
    bravo 1.6 jtd
    Rocznik
    2009

    wrzuć foto tej turbiny?

    Cytat Napisał Jasko123 Zobacz post
    Witam. Poddalem niedawno turbine do regeneracji poniewaz wydawala dziwne dzwieki(był temat) juz nie ma dziwnego dzwieki i silnik momentami nie"rwie"tak jak wczesniej, ale samochod tez nie jest taki "żwawy" tak jak wczesniej, jest odczuwalnie mniej dynamiczny, a konkretnie mam wrazenie ze turbina sie wolniej zalancza. Auto podpiete bylo do kompa i wszystko gra, ale ja wyraznie czuje ze auto jest zamulone w stosunku do czasu przed regeneracja turbo.
    Czy istnieje mozliwosc ze np. Mi odeslali inna turbine np.105 km, czy te 120 km jest tylko kwestia komputera, a turbiny sie niczym nie różnia? Czy w ogole da sie zrobic taki zabieg bez ingerencji w kompa?
    Robilem testy przyspieszenia to mi wychodzi okolo tych 11 sec(dane tech 10.5)
    Nastepna rzecz niemiec podczas zakupu mi tlumaczyl ze auto ma"coś" co sprawia ze turbo sie szybciej zalancza niz zwykle, ale nie jest to zadnej chip tylko cos innego(niestety nie zrozumialem co) co to moze byc? Ogolnie auto tez mniej pali o jakies pół litra niz wczesniej(w trasie). Moze po prosto turbo po regeneracji nie moze byc tak dobre jak fabryczne? Taka opinie tez slyszales...
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    wrzuć foto tej turbiny ?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    A na komputerze jak się pokrywają wykresy zadanego ciśnienia doładowania, a uzyskiwanego? Turbiny od słabszych wersji, a tych mocniejszych różnią się tym, że mają zmienną geometrię - charakterystyczny ich element (te mocniejsze) to gruszka z cięgnem do sterowania łopatkami.
    Ostatnio edytowane przez wpfiat ; 20-06-2016 o 07:00

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2016
    Skąd
    Opole
    Wiek
    41
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    08.2008
    Wrzuce wkrotce foto. Tzn numery turbiny. No wlasnie z gruszka tez byl problem. Po regeneracji odeslawi mi ta turbine i byl blad cisnienia tej turbiny ktorego sie nie dalo wylasowac. Po tygodniu znowu odeslali turbine i juz nie bylo tego bledu,ale auto tez lepiej chodzilo niz po pierwszej regeneracji. Po prostu zabawe na calego mam z tym autem/warsztatami.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2013
    Skąd
    Grajewo
    Wiek
    35
    Postów
    53
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    05.2007
    Ja tez jestem po regeneracji turbiny i też mam odczucie, że wolniej reaguje ma spore opóźnienie no ale na wykresach ciśnienie oczekiwane jest takie samo jak otrzymywane. Mocy znacznie przybyło i jak już się rozkręci to idzie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Brava
    Rocznik
    1998
    u mnie w drugim aucie (GP 1.3) po wymianie turbiny na regenerowaną tez mam problemy z opóźnieniem i wstaje też wyżej.
    Prawdopodobnie będzie to problem ze sterowaniem zmienną geometrią, to znaczy z ustawieniem go po montażu.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał Dareks Zobacz post
    to znaczy z ustawieniem go po montażu.
    Dokładnie, po regeneracji trzeba ustawić zmienną geometrię. Lepsze warsztaty regeneracyjne ustawiają komputerowo turbinę i zmienną geo pod dane auto i dany silnik, i problem wtedy masz z głowy. Dlatego kupując np. regenerowaną suszarę z allegro która w 100% pasuje do twojego auta, może okazać się że jest coś nie tak i autko nie chce jechać tak jak wcześniej. Jeśli warsztat regeneracyjny tego nie zrobił, to są skazani na to mechanicy, z tym że większa część z nich zlewa ten temat i po prostu zakłada suszare, zakłada wężyk i pińćset złoty młody kawalerze....

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2013
    Skąd
    Sochaczew
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 1.9/150Km
    Rocznik
    2008
    Witam,

    pozwole sobie podpiąć się pod temat.

    Miałem "chyba" problem z turbiną. Błąd przeładowania.
    Turbina została wyjęta, wyczyszczono zmienną geometrię, wymieniono gruchę sterującą zmienną geometrią. Po całym zabiegu turbo późno wstawało, wyregulowano "gruchę", z turbo jest raczej OK.
    Natomiast zaczął regularnie wyskakiwać błąd P0401 (Exhaust gas recirculation insufficient flow detected). czy orientuje się ktoś z czytających co może być tego przyczyną?
    Zawór EGR działa poprawnie. Nawet po włożeniu fabrycznie nowego EGRu w momencie wyrzucenia błędu P0401 sterowanie EGR zostaje wyłączone. (przepływomierz działa, czujnik ciśnienia turbo w kolektorze działa).
    Błąd wyskakuje tylko na wolnych obrotach.
    Jakieś sugestie.....?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał Markub Zobacz post
    przepływomierz działa, czujnik ciśnienia turbo w kolektorze działa
    Okey, ale jak one działają ?? co one pokazują ?? zrobiłeś logi dynamiczne ?? przy jakiej prędkości obrotowej wywala błąd ?? Piszesz że turbo okey, czy sprawdzony został overboost i wężyki?? Błąd przeładowania świadczy że albo sterowanie gruchą jest walnięte, albo że masz uszkodzony map czujnik na kolektorze, co zdarza się bardzo rzadko. Albo turbo jest źle zrobione. Na początku zrób logi.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Brava
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Dokładnie, po regeneracji trzeba ustawić zmienną geometrię. Lepsze warsztaty regeneracyjne ustawiają komputerowo turbinę i zmienną geo pod dane auto i dany silnik, i problem wtedy masz z głowy. Dlatego kupując np. regenerowaną suszarę z allegro która w 100% pasuje do twojego auta, może okazać się że jest coś nie tak i autko nie chce jechać tak jak wcześniej. Jeśli warsztat regeneracyjny tego nie zrobił, to są skazani na to mechanicy, z tym że większa część z nich zlewa ten temat i po prostu zakłada suszare, zakłada wężyk i pińćset złoty młody kawalerze....
    ja miałem turbinę regenerowaną niby przez producenta (IHI) więc powinna być zestrojona. Ale i tak jest jak jest.
    Wypadałoby podjechać na strojenie do jakiegoś tjunera ale szkoda tysiąca zł do samochodu który ma być użytkowy a nie tjunowany


 

Podobne tematy

  1. Szarpanie 1.9 JTD 16V inaczej
    Napisany przez lupuss na forum Croma
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 28-07-2017, 11:28
  2. Szarpanie=turbina do regeneracji.
    Napisany przez TomaszR na forum Croma
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 20-02-2016, 17:09
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-09-2015, 20:46
  4. alternatory po regeneracji
    Napisany przez Mariusz_91 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-05-2014, 15:27
  5. Dwa gary i turbina - Fiat Punto TwinAir Turbo
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-10-2012, 00:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467slabsza-moc-po-regeneracji-turbo-turbina-inaczej-pracuje-33042

turbo po regeneracji brak mocypo regeneracji turbiny brak mocypo wymianie turbiny auto slabo idzie z dolupo regeneracji turbony auto mamniej mocyturbo po regeneracji dziwne dzwiekiturbo po regeneracji czy trzeba stroic od niwawymiana turbo i mniejsza mocturbina po regeneracji brak mocywolne wstawanie turbinybrak mocy po regeneracji turbinyturbina po regeneracji nie ladujebrak mocy po regeneracji turbiny i dziwny szumturbina po regeneracji auto zamuloneprzybytki mocy po regeneracji turbooslabione parametry auta po regeneracji turbinyRegeneracja turbo moc

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl