Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Szarpanie 1.9 JTD 16V inaczej
Mam taki problem:
Szarpie od 1800 obrotów do 2200. Występuje to TYLKO na pochylonym terenie (częściej pod górę ale z górki też). Szarpanie jest takie, że jak nie odpuszczę gazu i nie zredukuję biegu to raczej nie przekroczę tych 2200. Problem nasila się gdy dłużej jeżdżę w górzystym terenie. Na nizinach czy pojedynczych górach raczej nie występuje. Jedyne co mogę wyczuć na płaskim to taką rzecz: na 4 biegu 1500 obrotów gaz w podłogę i na 1800 nie mam spowolnienia tylko delikatne przeładowanie (i słychać delikatne fuknięcie). Jest to zjawisko na tyle słabe, że nikt poza kierowcą raczej nie jest wstanie tego wyczuć. Zaślepiłem częściowo EGR i oprócz tego, że auto się delikatnie lepiej zbiera od dołu to na te przypadłości nie miało żadnego wpływu. Co dziwne w czasie jednego przejazdu jedne górki pokonuję bez problemu a inne nie. I nie ma tu znaczenia obciążenie. Wręcz większa górka to łatwiej. Problem występuje od 3 biegu wzwyż. Brak wpływu klimatyzacji, nagrzania silnika czy warunków pogodowych. Ostatnio w Alpach doszło do tego, że samochód jechał dopiero od 2500 obrotów. Wyczuwałem spadek mocy już nawet na płaskim. Po wjeździe w Czechy nie to auto - drze aż miło. Na komputerze żadnych błędów. Mechanik rozkłada ręce tym bardziej, że nie ma gdzie tego przetestować (mieszkam na nizinach). Zrobiłem wykresy w czasie jazdy i jedyne co tam widzę niepokojącego to duża różnica (właśnie w miejscu fuknięcia) między oczekiwaną wartością powietrza a zmierzoną.
Ktoś coś?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Ja po czyszczeniu przepustnicy i czujnika w kolektorze ssacym poki co mam spokój ,
adicromulec
-
Klubowicz
Objawy były podobne? Problemy tylko w górach?
-
Nowy klubowicz
Roznie ale nasilalo sie jak jezdzilem po glencoe i na podjazdach pod gore wiadukty i tym podobne ,do tej pory nie rozumiem co to mialo wspólnego z podjazdami pod wzniesienia
adicromulec
-
Klubowicz
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
Doświadczony klubowicz
Zacząłbym od sprawdzenia różnicy mas powietrza. Wrzuć jakieś logi jak masz
Ostatnio edytowane przez luk202 ; 03-06-2016 o 15:28
-
Klubowicz
1. Zaślep całkowicie egr.
2. Profilaktycznie przeczyść czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym.
-
Klubowicz
Niestety jestem cały tydzień na szkoleniu więc wrócę do tematu za tydzień. Dzięki za sugestie.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
luk202
Zacząłbym od sprawdzenia różnicy mas powietrza. Wrzuć jakieś logi jak masz
luk202 a kojarzysz który czujnik mierzy masę zasysanego powietrza? ja mam spore różnice pomiędzy zmierzoną masą a oczekiwaną, odpinałem różne czujniki i niestety nie ma żadnych zmian w parametrach. nie umiem znaleźć winnego za tak dużą rozbieżność.
Pozdrawiam

-
Doświadczony klubowicz
Chyba jednak maka nie pomogę Ci w tej kwestii. Nie rozkminiłem tego tematu.
-
Klubowicz

Napisał
maka131
luk202 a kojarzysz który czujnik mierzy masę zasysanego powietrza? ja mam spore różnice pomiędzy zmierzoną masą a oczekiwaną, odpinałem różne czujniki i niestety nie ma żadnych zmian w parametrach. nie umiem znaleźć winnego za tak dużą rozbieżność.
Masę zasysanego powietrza mierzy przepływomierz, znajdujący się przy puszce z filtrem powietrza (pomiędzy turbo a puszką).
Odepnij i się przejedź. Jeżeli odczujesz ZDECYDOWANĄ poprawę, to winowajcą na 90% będzie właśnie przepływka. Jeżeli nie, to dokładnie przejrzyj cały dolot - od filtra po kolektor dolotowy i poszukaj nieszczelności.
Pamiętaj, żeby dla świętego spokoju wykasować błąd z komputera po jeździe z odpiętą przepływką. Nie powinno Ci to wywalić sygnału na desce ale zapisze się w pamięci.
-
Doświadczony klubowicz
też obstawiałem przepływomierz. szukałem informacji na różnych forach, na każdym jest odpowiedz że to przepływomierz mierzy masę zasysanego powietrza. odpinałem brak reakcji. robiłem logi z podłączonym przepływomierzem i z odłączonym. po odłączeniu przepływomierza temperatura leci w górę, ponad 1000 stopni. mierzona masa zmienia się tak jakby była mierzona przez inny czujnik.
jak ktoś będzie odpinał przepływomierz a miał podpiętego kompa to proszę o zrobienie małego loga. chciałbym zobaczyć jak to to u Was się zmienia i porównać z moimy, może coś coś mam popsute.
poniżej moje logi. widać że wartość temperatury jest stała a masa powietrza się zmienia.
bez przeplywomierza_2016-02-17.rar
Pozdrawiam

-
Master
Odświeżam temat.
Mam podobny problem. Przepływomierz wymieniony na nowy i problem wystepuje nadal. Jest szarpanie na drugim i trzecim biegu w zakresie obrotow od 1800 do 2200 obr/min. Tak jakby mulilo auto. Zastanwiam sie nad zaworem sterowania turbina. Czy jest sens go czyscic czy od razu kupic nowy? Jak radzicie? Czy w ogóle zawór ten mozna w jakis sposób zregenerować?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Witam.Podłą
cze sie do tematu,u mnie występuje szarpanie podczas jazdy.Jest to szarpanie takie chwilowe puźniej jedzie normalnie, za chwile znowu to samo. Podejrzewam EGR bedzie do czyszczenia.Drugi problem to przy rozpedzaniu slysze zwiekszajace sie obroty wentylatora dmuchawy ale tylko po stronie kierowcy z nawiewu pasaźera nie występują
takie odgłosy.Moźe jakieś pomysły co to moźe być? Z gory dzięki za podpowiedzi.
-
Master
Zresetowalem komputer i nauczylem auto jazdy bardziej dynamicznej. Problem z szarpaniem, po wymianie egr-a (nowka, Pierburg), przeplywki (zamiennik z Delphi) oraz resecie ustawien kompa, sie skonczyl. Auto odzylo. Widac ze silnik 1,9jtd nie lubi emeryckiego stylu jazdy.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
-
Napisany przez Robert27 na forum Stilo
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 24-02-2015, 17:20
-
Napisany przez brygi na forum Stilo
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 19-10-2013, 10:48
-
Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 28-11-2012, 17:21
-
Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 23
Ostatni post: 06-04-2010, 17:07
-
Napisany przez Stealer na forum Uno
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 30-12-2008, 19:23
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:43.
W sieci od 2007 roku.