Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 42
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Zmień mechanika.
    Problem dotyczy tylko zimnego rozruchu. Ta uszczelka nie ma dużej dziury, uszczelnia na zassaniu, a ponadto na ciepłym silniku guma odzyskuje cześć właściwosci. Jednak kilkunastukrotne uruchamianie silnika na sucho może spowodować jego uszkodzenie. Jest sporo osób, co tak zatarlo silnik.
    Wymiana tej uszczelki nie narusza żadnych oryginalnych uszczelnień. Uszczelka smoka jest na wcisk, jedynie trzeba nową masę uszczelniająca dać na miskę olejową.
    Za taki błąd może odpowiadać np. czujnik ciśnienia oleju, sama pompa, olej, brudny filtr, zatkany smok i wiele innych. Jednak z uwagi na setki problemów z silnikami 1.6/2.0 najprostszym rozwiązaniem jest wymiana uszczelki, większości załatwia to problem.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez moris10 ; 20-11-2016 o 00:06



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2016
    Skąd
    Wilamowice
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Zmień mechanika.
    Problem dotyczy tylko zimnego rozruchu. Ta uszczelka nie ma dużej dziury, uszczelnia na zassaniu, a ponadto na ciepłym silniku guma odzyskuje cześć właściwosci. Jednak kilkunastukrotne uruchamianie silnika na sucho może spowodować jego uszkodzenie. Jest sporo osób, co tak zatarlo silnik.
    Wymiana tej uszczelki nie narusza żadnych oryginalnych uszczelnień. Uszczelka smoka jest na wcisk, jedynie trzeba nową masę uszczelniająca dać na miskę olejową.
    Za taki błąd może odpowiadać np. czujnik ciśnienia oleju, sama pompa, olej, brudny filtr, zatkany smok i wiele innych. Jednak z uwagi na setki problemów z silnikami 1.6/2.0 najprostszym rozwiązaniem jest wymiana uszczelki, większości załatwia to problem.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

    Mam pytanie czy ten problem dotyczy też 1,9 120KM. Mam te same objawy.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    W 1.9 jest inna miska olejowa i inny sposób mocowania smoka olejowego.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2016
    Skąd
    Wilamowice
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    W 1.9 jest inna miska olejowa i inny sposób mocowania smoka olejowego.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
    OK, czyli mam rozumieć, że ten problem z uszczelką w 1,9 nie występuje? Jeżeli nie, to co może być przyczyną, rano samochód odpalił przy -4, wyświetlił się komunikat i zgasł, przy następnym rozruchu wszystko OK, możliwe że to jednorazowy przypadek, jutro rano będzie zimniej więc sprawdzę.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    822
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    Kiedy zmieniałes olej w silniku? Jesli problem bedzie się powtarzał, zmień czujnik cisnienia oleju.Przy wymianie oleju , staraj się zakladać jakiś "lepszy" filtr oleju...

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2016
    Skąd
    Wilamowice
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Filtr był wymieniany 12 tyś km temu, okresowo nie jestem w stanie określić ponieważ nabyłem go od znajomego gdzie był wymieniany przy 100 tys, następna wymiana podobno po 120. Nie wiem ile w tym prawdy. Chyba rzeczywiście zacznę od tego.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2016
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    38
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Komunikat o za niskim ciśnieniu oleju pojawiał mi się zeszłej zimy, w lecie wymieniłem uszczelkę i komunikat już się nigdy więcej nie pojawił, sama uszczelka była już mocno twarda więc wymiana była uzasadniona. Jednak wciąż mijają około 3 sekundy od uruchomienia silnika do zgaśnięcia kontrolki :/ Też tak macie? (1,6-120).

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2009
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 jtdm / Renault Megane III 1.5dci GrandTour
    Ten typ tak ma, też wymieniłem w swoim 1.6 jtdm i też przy pierwszym rozruchu, na początku dnia, kontrolka przyświeci dłużej

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    822
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    W moim bravie (2,0) , tez to poprawilem. Jest lepiej ,ale np. w stilo lampka szybciej gasnie.Robię trochę w hydraulice maszyn i tak myslę, jak by inzynierowie zastosowali jakiś zawór zwrotny na smoku w misce, olej by nie splywał i pompa wytworzy cisnienie natychmiast.Ale może to chlopy projektowali w piątek przed weekendem i tak im wyszlo...

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    25
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120km
    Rocznik
    2007
    Podepnę sie pod temat. Mam bravo II 1.9 120km i tej zimy pojawił mi się komunikat o niewystarczającym ciśnieniu oleju. Problem wystąpił po przejechaniu pewnego odcinka z większą prędkością gdy silnik był w pełni rozgrzany tzn. 160/ 170km/h, czyli inaczej niż we wcześniejszych postach. Komunikat poprzedzony był dziwna nierównomierną praca silnika, dużo dużo większym spalaniem ostatecznie sam się wyłączył i wyświetlił komunikat gdy już prawie byłem przy domu. Dodam że mam teraz problem z przeplywomierzem powietrza który poniekąd mógł wpływać na pracę silnika ale to swoją droga.. Tak więc macie pomysł co by to mogło być? Miałem wymieniać olej i filtr mimo iż podobno był 5tys. Km temu wymieniany, ale jeżeli to nie musi być wina oleju to w takim razie co?
    Dzięki za odpowiedź!
    Ostatnio edytowane przez Gospell ; 21-01-2017 o 00:58 Powód: Błachy

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Nie napisałeś najważniejszego masz wystarczająca ilość oleju w silniku? Twój objaw wygląda trochę jakby przez turbo brało Ci olej.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    25
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120km
    Rocznik
    2007
    Olej sprawdzam wyjątkowo często, po incydencie sprawdziłem nawet dwa razy żeby się upewnić i miernik wskazywał wartość między max a min więc olej jest. Jak sprawdzić czy turbo bierze olej?

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Jeśli Ci oleju nie ubywa to raczej nie turbo. Gdy turbo bierze olej to z rury widać taki niebieskawy dym przy mocnym przygotowaniu. Nie mylić go z parą wodną.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Wymieniłem tą uszczelkę między smokiem a pompą, jednak to nic nie dało (koszt w ASO ok 500 PLN z wymianą oleju i filtrów). Po uruchomieniu silnika kontrolka nadal gaśnie po 2-3 sekundach. Kupiłem czujnik ciśnienia oleju i może to będzie to, ale w e-learn znalazłem informację o zaworze ograniczającym w pompie oleju (e-learn mam do wersji 1.9 jtd). Ten zawór jest kontrolowany przez jakąś sprężynę. Czy ktoś coś o tym wie, czy to może być to? proszę o pomoc. Nie chciałbym kupować niepotrzebnie nowej pompy oleju...

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Jordan7 Zobacz post
    Wymieniłem tą uszczelkę między smokiem a pompą, jednak to nic nie dało (koszt w ASO ok 500 PLN z wymianą oleju i filtrów). Po uruchomieniu silnika kontrolka nadal gaśnie po 2-3 sekundach. Kupiłem czujnik ciśnienia oleju i może to będzie to, ale w e-learn znalazłem informację o zaworze ograniczającym w pompie oleju (e-learn mam do wersji 1.9 jtd). Ten zawór jest kontrolowany przez jakąś sprężynę. Czy ktoś coś o tym wie, czy to może być to? proszę o pomoc. Nie chciałbym kupować niepotrzebnie nowej pompy oleju...
    Gaśnie Ci prawidłowo. Jeśli nie ma komunikatu o niskim ciśnieniu oleju to nie ma się czym przejmować. Dla pewności możesz sobie zmierzyć ciśnienie oleju, jeśli będzie coś nie tak to wtedy to wyjdzie.

    Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Komunikat "sprawdź świece żarowe..."
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 13-07-2020, 14:04
  2. komunikat "zle warunki do wykonania testu"
    Napisany przez gorylpl1 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 26-10-2017, 12:47
  3. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-10-2017, 15:36
  4. Komunikat "Skontrolowac system zabezpieczenia pojazdu"
    Napisany przez vite na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-12-2015, 14:42
  5. Nie grzeją świece żarowe, komunikat "Preheat Fault"
    Napisany przez fenix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 16:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

niewystarczajace cisnienie oleju ducato

Alfa 159 komunikat o niskim cisnieniu po uruchomieniu silnika

czyszczenie smoka olejowego Fiat

wymiana uszczelki smoka olejowego Lancia Delta 3

Fiat Ducato niewystarczajace cisnienie olejuy

uszczelka smoka fiat freemont

lancia ypsilon komunikat o oleju

Uszczelka smoka pompy oleju jtd silnik

Lancia delta III 1.6 Multijet wyrzuca olej

Komunikat cisnienia oleju fiat bravo 2.0

za niskie cisnienie oleju w multijet

uszczelka smoka z masy

fiat brawo 2.0 mjet niewystarczajace cisnienie oleju silnika

ducato komunikat niskie cisnienie oleju

nie wystarczajace cisbienie oleju sinik gasnie

objawy uszkodzonej uszczelki smoka freemont

fiat doblo 2011 blad nie wystarczajace cisnienie oleju

fiat bravo 2 niskie cisnienie oleju

ducato 2.3 150km slabe cisnienie oleju zatrymac samoxhod

wymiana pompy oleju jumper

fiat 1 3 komunikat niskie cisnienie oleju wylacz silnik

2.0 multijet uszczelka smoka site:fiatklubpolska.pl

pompa oleju 1.6 Multi Jet

kontrolka oleju gasnie po 3 sekundach fiat brawo 1`6 jtdm

pompa olejowa fiat 1.6 multijet

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl