Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 42
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2015
    Skąd
    Łomianki
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Komunikat "niewystarczające ciśnienie oleju..." + kontrolka gaśnie - bravo 1,6 MJet 120KM

    Witam,

    Od czasu ochłodzenia (temperatury poniżej 10 stopni) zauważyłem następującą rzecz podczas odpalania mojego fiacika - wyskakuje komunikat "niewystarczające ciśnienie oleju silnik stop". Do tego kontrolka oleju normalnie gaśnie jak gdyby nigdy nic.

    Po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu za dosłownie 5 sekund komunikat nie wyskakuje, kontrolka gaśnie momentalnie. Próbowałem też jechać bez gaszenia - kontrolka nie zapala się w trakcie jazdy ponownie.

    Sytuacja zdarza się przeważnie z rana, po całonocnym postoju samochodu na zewnątrz. W trakcie dnia problem raczej nie występuje, ewentualnie po dłuższym postoju ok. 10 godzin.

    W zeszłą zimę nie miałem z tym problemu - jeździłem na oleju Castrol Edge 5W40, dwa miesiące temu wymieniałem olej i mechanik zalał mi Motocrafta 5W40 - być może w tym jest problem. Wymieniane były przy okazji wszystkie filtry tj. paliwa, oleju, powietrza, kabiny.

    Podjechałem do innego mechanika i stwierdził, że olej może być trochę gęstszy niż ten Castrol i dłużej się rozprowadza po silniku. Stwierdził, że nie ma się czym przejmować - chyba, że w trakcie jazdy zapali się kontrolka i pojawi komunikat.

    Nie zauważyłem dodatkowych objawów tej "usterki" typu spadek mocy czy coś. Wszystko gra i buczy.

    Czy mechanior mógł mieć rację czy lepiej zostawić na diagnozę autko w warsztacie?

    Proszę o poradę, może ktoś miał podobny problem.

    Dzięki i pozdrawiam,
    Maste.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Klasyka przypadku 1.6/2.0 do wymiany uszczelka smoka/pompy olejowej.
    Opisywany przez Ciebie problem powoduje sparciała uszczelka, która powoduje zaciągania powietrza i późniejsze osiągnięcie ciśnienia. Problem pojawię się najczęściej w gdy jest zimno na zewnątrz, bo jest gesty olej i później osiąga ciśnienia.
    Moja rada zmień uszczelkę i mechanika. Dobry mechanik powinien pomierzyć ciśnienie oleju, a nie włożyć z gęstości oleju.
    Problem jest dość poważny, gdyż braki w smarowanie powoduje szybszą degradację turbiny, a ostatecznie prowadzą do zatarcia silnika.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008
    Dokladnie jak wyzej. Mam bravo dokladnie z takim silnikiem 120km 2008r. Uszczelka w aso ok 30zl robocizna ok 200zl uszczelke wkreca sie specjalna nakretka dolaczona. Po wymianie nie wystepuje juz komunikat. Ale kontrolka na zimnym silniku zawsze swieci dluzej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ps 5w40? Masz przypadkiem usuniety dpf ze nie stosujesz 5w30?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2015
    Skąd
    Łomianki
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Dzięki za podpowiedzi, umówiłem się już na sobotę u innego mechanika

    Co do oleju, dzięki za uwagę. Mam DPF i na wymianach lali mi 5W40 - w sumie miałem dwa razy wymieniany za mojej kadencji, nie wiem jak było wcześniej.

    Jak mam DPFa to powinienem 5W30 lać tak? Upomnę mechaników przy następnej wymianie. Swoją drogą jakbyś mi wytłumaczył Durosts czemu taki a nie inny przy DPF byłbym wdzięczny

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008
    Chodzi o to ze to kest to samo ale 5w30 jest bezpopiolowy i jest wskazany dla aut z DPF do tych aut najlepszy jest selenia ale jest paskudnie drogi...

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Uszczelka jest na wcisk, nie na gwint.
    Oleje 5w30 nie są bezpopiołowe, tylko o niskiej zawartości popiołów. W przypadku dpf na tą niską zawartość popiołu trzeba zwracać uwagę. Warto zauważyć, że nie każdy olej 5w30 będzie niskopopiołowy. Więc odpowiednie dobranie oleju może mieć wpływ na eksploatację dpf.
    W auto z DPF zalacena wymiana oleju co max 15 tys.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2015
    Skąd
    Łomianki
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Dzięki za odpowiedzi.

    Jeszcze jedno pytanie - usterka jak rozumiem dość poważna i zalecana jest w miarę możliwości jak najszybsza wymiana tak?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Zalecana szybka wymiana, szczególnie gdy rano zawsze jest informacja o niskim ciśnieniu oleju.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Wiek
    29
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.6 Mjet
    Rocznik
    2008
    Ostatnio zauwazylem u siebie to samo w tym tyg. auto bede zaprowadzal do mechaniora. Tylko zauwazylem u siebie jeszcze jedna rzecz auto puszcza dym jak odpalam zimne. Czy to moze byc tez wina tej uszczelki?

    Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Dym z rury nie ma nic wspólnego, uszczelka jest w misce olejowej między skokiem a pompa i nie ma nic wspólnego ze spalaniem.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2015
    Skąd
    Łomianki
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Dzięki za pomoc wszystkim. Uszczelka wymieniona, autko już nie wywala komunikatu

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    bravo
    Rocznik
    2009
    Mam ten sam problem. Jak ta uszczelka sie nazywa i gdzie mozna kupic?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Najlepiej w ASO, to jest uszczelka między smokiem a pompą olejową
    Nr Fiat 71749352

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2015
    Skąd
    Łomianki
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Dokładnie to ta uszczelka. Ja kupowałem w ASO Warszawa na Łopuszańskiej. Koszt ok. 38zł.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 2 1.6 120 km
    Rocznik
    2009
    Witam
    Włąsnie również mam ten komunikat, byłem w warsztacie z tym problemem i mierzyliśmy ciśnienie ( w miejsce czujnika zostało zamontowany manometr ) i ciśnienie było w normie 3 MPa - Diesel.

    Mechanik odradził mi rozbieranie tej części by nie naruszyć orginalnego uszczelnienia.

    Może nie zawsze to uszczelka między smokiem a pompą?

    PS: Ile w ASO powinna kosztować wymiana uszczelki, ktoś podał 200 zł ale czy w ASO?

    Dziękuję


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Komunikat "sprawdź świece żarowe..."
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 13-07-2020, 14:04
  2. komunikat "zle warunki do wykonania testu"
    Napisany przez gorylpl1 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 26-10-2017, 12:47
  3. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-10-2017, 15:36
  4. Komunikat "Skontrolowac system zabezpieczenia pojazdu"
    Napisany przez vite na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-12-2015, 14:42
  5. Nie grzeją świece żarowe, komunikat "Preheat Fault"
    Napisany przez fenix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 16:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

niewystarczajace cisnienie oleju ducato

Alfa 159 komunikat o niskim cisnieniu po uruchomieniu silnika

czyszczenie smoka olejowego Fiat

wymiana uszczelki smoka olejowego Lancia Delta 3

Fiat Ducato niewystarczajace cisnienie olejuy

uszczelka smoka fiat freemont

lancia ypsilon komunikat o oleju

Uszczelka smoka pompy oleju jtd silnik

Lancia delta III 1.6 Multijet wyrzuca olej

Komunikat cisnienia oleju fiat bravo 2.0

za niskie cisnienie oleju w multijet

uszczelka smoka z masy

fiat brawo 2.0 mjet niewystarczajace cisnienie oleju silnika

ducato komunikat niskie cisnienie oleju

nie wystarczajace cisbienie oleju sinik gasnie

objawy uszkodzonej uszczelki smoka freemont

fiat doblo 2011 blad nie wystarczajace cisnienie oleju

fiat bravo 2 niskie cisnienie oleju

ducato 2.3 150km slabe cisnienie oleju zatrymac samoxhod

wymiana pompy oleju jumper

fiat 1 3 komunikat niskie cisnienie oleju wylacz silnik

2.0 multijet uszczelka smoka site:fiatklubpolska.pl

pompa oleju 1.6 Multi Jet

kontrolka oleju gasnie po 3 sekundach fiat brawo 1`6 jtdm

pompa olejowa fiat 1.6 multijet

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl