Panowie, robię małe wykopalisko starego tematu ale niech wszystko o DPF będzie w jednym temacie.
Co ile wypala się DPF w 1.6mjet?
Przyjechał do mnie kabel od Viakena, w euforii podpinam a tu zonk - co 160km...czytając tematy w dziele Cromy, gdzie padają wartości w zakresie 500-1000km pomiędzy wypaleniami mam obawy co do mojego samochodu.
Odcinki różne, codziennie 2x9km ale i często po 20-30km w jedną stronę po pracy, często autostradą lub drogą bez korków.
To dlatego, że jeździsz na tak krótkich odcinkach. Z Cromą byłoby tak samo. 500-1000 w przypadku ok. 100-200 km dziennie.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Po 15 tys. km mogę opisać, że w moim przypadku podobnie sie wypala przy podobnych dystansach 120 - 160 km, ale po ostatnich zmianach (nowy olej motul i zmieniłem paliwo z orlena na shell) przy identycznych odcinkach wypalanie co 180 - 220 km.
Jeżdżąc nad morze, czy w bieszczady wypalanie odbywa się co mniej wiecej 800 km.
Kontrolujcie olej koledzy, bo przy takich interwałach wypaleń obawiam się o jego jakość. Ja wiem, że od tego jest wskaźnik degradacji, ale jest on wart mniej więcej tyle samo co zalecenia serwisowe co do częstotliwości wymiany oleju (30 tys. km).
Italians Do It Better
Generalnie odradzałbym kupowanie diesla na krótkie odcinki.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Z DPF na pewno. Co do mniej ekologicznych aut mam nieco inne zdanie. Znajomy ma salonowe Stilo w jtd i przy przebiegu 180 tys. zrobionych głównie w mieście nie ma żadnych problemów z wtryskami, EGR oraz turbosprężarką. Jak dbasz, tak masz.
Italians Do It Better
Nie chodzi o to czy po mieście czy w trasach ale o pokonywany dystans. Po mieście można robić kilkadziesiąt km dziennie. Kiedy czytam, że ktoś robi 2x9 km dziennie, to jestem pewien, że jeździ głównie na niedogrzanym silniku. Stilo 1.9 zimą potrzebuje 10 km na rozgrzanie do temperatury roboczej.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Facet ma 4km do pracy czyli standardowo robi dziennie 8 km. Takich odcinków nie lubi ani diesel ani benzyna. Miałem benzynę z silnikiem 1.6 i przy podobnych pokonywanych dystansach silnik był wiecznie niedogrzany. W przypadku diesla problemem będzie konieczność cyklicznego doładowywania akumulatora w okresie zimowym, bo przy tak krótkich odcinkach aku nie doładuje się do poziomu sprzed uruchomienia pojazdu.
Italians Do It Better
Uuuu... Takich odcinków nie lubi żaden samochód, chyba, ze z bardzo małym silnikiem.
Zgadzam się. Mój sąsiad również, dlatego zamienił Passerati w TDI na Yarisa w małolitrażowej benzynie.
Italians Do It Better
Do takich rzeczy fajnie by było mieć "elektryka".
Ja planuję zakup na sezon czerwiec/wrzesień jakiegoś fajnego skutera w stylu retro.
Coś takiego:
http://allegro.pl/skuter-retro-lexmo...7.html#thumb/5
Oczywiście w kolorze czarnym.
Italians Do It Better
śliczne! Nie miałbym gdzie go trzymać :-(
Ooo, narodziło się wiele niedomówień
Jeszcze niedawno tyle jeździłem, że baku na tydzień brakowało..
2x9km jest moim obecnym podstawowym przebiegiem. Samochód mało kiedy pokona dziennie tylko tyle. Przykład z wczoraj, w jedną stronę 40km, w tym 20 po autostradzie, powrót 30km z prędkościami od 80-120. Jak widzicie, nie ma za dużo stylu miejskiego. Z moim dpf/spalinami jest coś nie tak. Wczoraj kolejny raz się wypalił. Kiedyś siedząc z komputerem parametr zapełnienia dpf zmieniał się " na żywo", tj. wyraźnie rósł na postoju.
Wtryski przed wypaleniem wyglądały mniej więcej tak: 1: -1, 2: -1, 3: +2,3 4: ~-0,3
Jak widać trzeci wtrysk lekko dawał ciała. Po wypalaniu wymuszonym mesem sytuacja wygląda jak z książki, wszystkie balansują około 0 +/- 0,3.
Nie wiem jak ugryźć egr aby sprawdzić czy dobrze wykonuje zadane czynności . Od połowy tygodnia będzie więcej czasu i spróbuję dostać się do niego i wyczyścić.
Olej jest do wymiany, założyłem sobie wymianę co 10tysięcy km. Trudno, zachciało się samochodu z dpf, więc i o silnik chcę zadbać. Samochód zapewne zrobi w moich rękach ~ 100k km.