Witamy na Fiat Klub Polska
1lubi to! -
Klubowicz
Długo kręci przy odpaleniu.
Witam wszystkich!
Tak jak w temacie. Problem mam od początku posiadania fiacika. Dość długo trzeba kręcić aż maszyna odpali (bez względu na temperaturę i czas stania autka). Świece nowe, filtry nowe, wtryski nie wiem, ale działa wszystko. Ostatnio kolega, który pracuje przy Jtdkach powiedział, że słabo kręci rozrusznik. I tu moje ptanie, czy da się sprawdzić czy rozrusznik sprawnie kręci silnikiem? Jeśli tak, to jak? Mam drugi rozrusznik, ale zanim go zmienię, proszę o pomoc, może ktoś coś miał i zna temat. Pozdrawiam.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Witam,
tak jak powiedzial ci kolega, winowajca jest rozrusznik.
Sam naprawialem teraz bo juz wszystko wymienilem co tylko moglem a problem byl nadal i strasznie denerwowal a teraz pali delikatnie i na dotyk(wymienilem wszystkie poduszki, swiece, sprawdzalem wtryski, nie ktorzy mowili ze dwumas, inni, ze za mala dawka rozruchowa)
Mialem rowniez objawy takie jak uderzenie przy odpalaniu, wolne krecenie rozrusznika przy naladowanym akumulatorze.
Problem rowniez wystepowal w Vectrze C.
Okazalo sie rowniez ze mialem problem z alterantorem, wiec warto go tez od razu sprawdzic.
Co do sprawdzenia rozrusznika to mozesz sprawdzic, jakie napiecie jest przy rozruchu itd. Podjedz do warsztatu, gdzie takim czyms sie zajmuja i powiedza ci wszystko.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez miki920615 ; 04-11-2017 o 23:20
-
Klubowicz
Dzięki za odpowiedź. Alternator sprawdzałem i jest ok, więc zostaje rozrusznik. Przerzucę i sprawdzę.
Pozdrawiam
-
Nowy klubowicz
-
Klubowicz
Niestety po podmianie rozrusznika, problem nie ustąpił. Test z odpinaniem czujnika temp. robiłem wcześniej i też nie to. Chyb czeka mnie mozolne szukanie po kolei... Pozdrawiam!
-
Proponuje sprawdzic na poczatek wtryskiwacze, a jak sa ok no to pompa UHP. do wtryskiwaczy najszybciej i najpewniej no i chyba najdrozej - wykrecic dac do sprawdzenia. A pompa CR tez do sprawdzenia cisnienie przy odpalaniu w jakims sensownym serwisie. Ja bym tak zrobil wnioskujac z Twoich postow.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Klubowicz
A jak kolego u Ciebie z akumulatorem? Miałem podobny problem. Wczoraj zamontowałem nowy aku 77 ah (stary padł, jak się okazało był od nowości i miał za małą pojemność) i jest bardzo duża poprawa. Pali od razu, a wcześniej nie chciał od razu załapać. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie aku niż wtrysków.
-
Klubowicz
-
Klubowicz
Witam ponownie. Dzisiaj przy odpalaniu fiacior, jak zwykle trochę pokręcił. Pojechałem do sklepu, jakieś 5km i po zakupach odpalam autko i dramat... Kręci i kręci dopiero za drugim razem i po dość długim kręceniu odpalił... Być może skaranie Boskie za zakupy w niedzielę, ale zaczyna mnie to męczyć. Czy jest możliwość sprawdzenia ciśnień na obu pompach? Jak tak, to jakie mają mieć wartośći? Może ten zaworek na pompie CR?
-
W elearn sa podane wartosci cisniena pompy uhp w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika. Za pomoca obd spradzisz cisnienie. Tylko musisz byc przed startem polaczony z ecu. Co do pompki w zbiorniku to nie wiem..
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Klubowicz
A jakiej pojemności masz akumulator?
-
Klubowicz
Akumulator 60Ah 540A. Udało mi się znaleźć potrzebne informacje na temat spradzania pompy. Na razie sprawdziłem elektrycznie pompę w baku. Niestety, przez pracę i brak garażu idzie mi to mozolnie...
-
Klubowicz
Producent zaleca taką moc akumulatora co jest zupełnie odmienne w przypadku danego producenta aku. W katalogu centry do mojego auta zalecany jest 74Ah albo 77Ah. Kupiłem ten mocniejszy i problem zniknął. Twierdzę, że oryginalny tj. 60Ah ma za małą moc rozruchową i stąd taki problem. Jak masz możliwość to włóż większy i zobaczysz różnicę.
-
Podstawa to: sprawdzenie rozrusznika, jak obraca. Następnie stan świec żarowych ( chociaż to przy pierwszym odpaleniu ma duże znaczenie, jak silnik złapie trochę temperatury to mają już mniejszy wpływ), stan wtrysków ( można zrobić próbę przelewowa). To na początek.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
-
Klubowicz
Świece mam nowe. Na starych palił tak samo. Rozrusznik podmieniony. Aku raczej nie, bo problem jest też po przejechaniu się autem, czyli jak silnik ciepły. Próbę przelewową robiłem i wyszła ok. w mojej ocenie... Musze zobaczyć jak z ciśnieniami paliwa i z mierzyć kompresję. A takie pytanko, czy jeśli byłby problem z kompresja na jakimś cylindrze, to odczuje się to podczas jazdy?
Podobne tematy
-
Napisany przez slawol1994 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 12-04-2017, 20:49
-
Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 04-12-2013, 23:19
-
Napisany przez thefiat na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 14-07-2013, 17:13
-
Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 01-08-2012, 08:34
-
Napisany przez sqrd na forum Punto II
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 07-09-2010, 03:02
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.

FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:20.
W sieci od 2007 roku.