Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Auto kopci, dziwna praca silnika.
Mam problem z fiatem Bravo 1.9 jtd 88kw. Zauważyłem taki dziwny objaw. Jeśli jade autem i mam ustawione chwilowe spalanie podczas normalnej jazdy to widzę ile mniej więcej mi pali, jeśli puszczę gaz pokazuje mi spalanie 2.0 i wtedy wszystko jest ok. Problem zaczyna się wtedy kiedy pokazuje mi wartości zawyżone względem tych 'normalnych' i gdy pusCzam gaz nie spada od razu do 2.0 tylko np z wartości 7 powoli spada np 6.5 , 4, 3,5 i wtedy auto zaczyna strasznie kopcic i dziwnie silnik pracuje. Ale gdy go zgasze i odnowa zapale wszystko zaczyna pracować normalnie. Co może być powodem? Jaka przycxyna? Nie posiadam EGR, zaślepiony.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Te objawy po zaslepieniu EGR-a? Sa jakies bledy w ECU?
-
Nowy klubowicz
Najpierw mi padł EGR. Został zaślepiony i wykasowany z kompa. Przez 2 tys km się nic nie działo. I teraz ma takie dziwne kopcenie co jakiś czas nie ma reguły...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam jeszcze że rozmawiałem z mechanikiem mówił żeby wlać jakiś uszlachetniacz żeby wtryski przeczyścić, tak też zrobiłem ale różnicy nie ma.
-
Nowy klubowicz
A to czasem nie wpadła się dpf z takimi objawami?
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
-
Klubowicz
Mam podobny objaw w moim bravo 1.6 jak wiem, że dpf ma się wypalać. Co do czyszczenia wtrysków to najlepiej zalać filtr paliwa środkiem do czyszczenia i jeździć po mieście. Jedna dawka to mało więc najlepiej co 10kkm zalewać bo baku jak paliwo się kończy.
-
Master

Napisał
dragonflaj
Problem zaczyna się wtedy kiedy pokazuje mi wartości zawyżone względem tych 'normalnych' i gdy pusCzam gaz nie spada od razu do 2.0 tylko np z wartości 7 powoli spada np 6.5 , 4, 3,5 i wtedy auto zaczyna strasznie kopcic i dziwnie silnik pracuje. Ale gdy go zgasze i odnowa zapale wszystko zaczyna pracować normalnie. Co może być powodem? Jaka przycxyna?
To zachowanie świadczy o wypalaniu DPF'a. Silnik pracuje normalnie, tylko ma taki głuchy basowy dźwięk.
Jeśli kopci na czarno, to jest normalne. Jeśli zaczyna dymić na niebiesko, to wtedy pali olej. Do sprawdzenia jest wtedy poziom oleju. Przy kilku przerwanych procedurach jego poziom mógł wzrosnąć i jest za wysoki.
Nie przerywaj takiej procedury. Jeśli DPF jest w porządku i potrzebuje tylko procedury wypalenia, przejedź się gdzieś drogą ekspresową, zwykłą krajówką, żeby cała procedura się zakończyła. Ja raz miałem tak zawalonego DPF'a, że tylko chemia pomogła.
-
Nowy klubowicz
Dziś sprawdzę czy wogole moja wersja posiada DPF... czy przy wypalaniu DPF powinna zapalać się jakaś kontrolka? Jak wygląda kontrolka DPF w Fiacie?
-
Nowy klubowicz
Nie ma kontrolek, wszystko wskazuje na to, że dpf się wypala. Jedź na jakąś drogę szybkiego ruchu i przytrzymaj go na 2000-2500 rpm dla pewności.
Tu masz link jak sprawdzić czy masz dpf z tabliczki znamionowej. Jeśli jest kwadrat i wartość większa niż 1 to nie ma dpf. https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-4...ma-dpf-12213/3
-
Nowy klubowicz
Ok dziś sprawdzę ta tabliczke, i jak coś pojade wypalić. Dam znać. Dzięki za wszelką pomoc.
-
Master

Napisał
se7en
przytrzymaj go na 2000-2500 rpm dla pewności
chyba o 1 tys. więcej 
2-3 tys to normalny zakres pracy dla multijeta z turbiną.
-
Nowy klubowicz
Dlaczego? dpf przy wypalaniu na wolnych obrotach nie przekracza nawet 2000
-
Nowy klubowicz
Po tabliczce znamionowej wyszło że mam DPF. A więc tak jeździłem autem póki nie zauważyłem że komputer pokazuje błędne chwilowe spalanie, po puszczeniu gazu nie spadało do 2.0 . Wtedy zaczelem jeździć na wysokich obrotach 2500 - 3000 przez około 20 -30 min póki sytuacja się nie unormowala jak na początku. Do domu dojechałem jakieś 15 km bez błędnego pokazywania
spalania. Dam znać czy coś to pomogło. Pozdrawiam
-
Master

Napisał
se7en
Dlaczego? dpf przy wypalaniu na wolnych obrotach nie przekracza nawet 2000
Procedura się zakończy, pozytywnie lub nie, ale takie wypalanie jest nieefektywne.
Wypalanie wymuszone przez MES podnosi obroty na początku do około 2 tys, a potem do 3,5.
-
Nowy klubowicz
Jednak nic to nie dało, dalej problem się pojawia nie ma reguły i dziwne spalanie pokazuje i auto kopci... Czy można sprawdzić jaki jest stan dpf? Czy jest zapchany czy to właśnie wina dpf? Jaki koszt wycięcia dpf i usunięcia z kompa? Orientuje się ktoś? Pozdrawiam
-
Klubowicz
Poczytaj lepiej jak działa DPF, bo jego zachowanie jest całkiem normalne. W ten sposób się on wypala po prostu.
Jak często występuje wypalanie u ciebie? To jest istotne.
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

Mercedesy też są fajne. A170 CDI
Doszedł Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG
Podobne tematy
-
Napisany przez mały102 na forum Silniki benzynowe Tipo
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 28-09-2020, 21:03
-
Napisany przez Rick na forum Punto II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 22-07-2015, 19:52
-
Napisany przez rybcia na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 39
Ostatni post: 17-03-2012, 13:52
-
Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 07-03-2011, 21:53
-
Napisany przez ainuin1 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 11-04-2009, 10:52
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:24.
W sieci od 2007 roku.