W sumie to nie musze nawet sprawdzac tej rury chusteczka bo rura jest generalnie czarna wiec sam nie wiem,moze ktos sie pozbyl wczesniej dpf-u.
W sumie to nie musze nawet sprawdzac tej rury chusteczka bo rura jest generalnie czarna wiec sam nie wiem,moze ktos sie pozbyl wczesniej dpf-u.
Nie wiem jak w innych ale w moim Bravo 1.6 M-Jet 105KM wypalanie dpfa nie jest sygnalizowane kontrolką na desce. Wypalanie dpfa można zauważyć po włączonym wentylatorze, wysokim zużyciem chwilowym paliwa nawet w trybie kiedy hamujesz silnikiem i dymieniem szczególnie w początkowej fazie wypalania, mam też wrażenie że silnik gorzej reaguje na pedał gazu. Częstotliwości wypalania można podejrzeć w interfejsie diagnostycznym. U mnie średnio co ok 190km filtr się wypala. Tryb jazdy 80% drogi podmiejskie, 20% miasto.
Nawet po ciemku zauwazysz wielką puchę idącą od kolektora wydechowego.A przy wlaczeniu zaplonu zobaczysz ikonke "odkurzacza" jesli jest filtr lub MES-em podpatrzec. ja mam w swojej bravce DPF-a,a teraz po wypadzie nad Garde wyczyscił się znakomicie ,a spalanie wg. cpn wyszlo 5,1/100km, full obciazony,na wloskim i austrackim ON szedl jak przeciąg. Takze dpf to nie tragedia, pozdr.
Puszka po dpf zostaje nawet jak został wycięty lepiej w MES podglądać odległość od ostatniego wypalania.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Zacząć trzeba od sprawdzenia tabliczki znamionowej w zaznaczonym kwadracie
Tabliczka znamionowa.jpg
Jeśli wartość jest mniejsza od 1 to jest DPF a jak większa to nie ma. Szmatki itp. traktuje jako żarcik. Co do samego DPFa w Bravolocie. Miałem 1,6 MJ 105 KM i wypalał mi się co 300 -350 km. Co do "kastracji" to musi to zrobić naprawdę wytrawny spec. Nie chodzi tu tylko o samo fizyczne usuniecie ale o umiejętne grzebnięcie w programie. Pamiętać także należny, że kłopoty z DPFem to w większości przypadków skutki innych awarii a nie przyczyna. Nie ma się co bać DPFa a jak zacznie się przytykać to dać do firmy gdzie profesjonalnie wypalą czytaj zregenerują to ustrojstwo a i taniej będzie.
Wiec pod maska na wspomnianej tabliczce znajduje sie wartosc 0,23 czyli wnioskuje ze dpf jest lub byl.Ostatnio zrobilem trase ok.1000km i nie zauwazylem zeby dpf dal o sobie znac wiec czy to znaczy ze ktos go usunal?
Temat szmatki nie jest żartem patrząc jak kolega mota się z ogarnięciem tematu dpf. Idź, przetrzyj od środka końcówkę wydechu. Będzie szara/czysta - masz dpf i pewnie całkiem sprawny. Będzie czarno - wywalony skoro na tabliczce znamionowej jest zaznaczony. Po drugie podnieś maskę i pomiędzy turbo a chłodnicą masz dużą puchę?
Mało prawdopodobne jest, że w 1.6 filtr nie wypalał się przez 1000km. Albo go nie masz albo nie zauważyłeś procesu.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Miałem DPF w aucie innego koncrnu,ale z silnikiem Fiata i stosując olej 2T powodowało to,że DPF wypalał się co ok 800 km .Czasem to rozpoznałem,bo zwiększonych obrotach jałowych,albo gdy przerwałem wypalanie ,po chodzącym wentylatorze chłodnicy po wyłączeniu silnika. Nigdy mi się kontrolka przymusu wypalania DPF nie załączyła
Czy masz na pewno informację o takiej kontroli z pierwszej ręki, czy to tylko zasłyszana gdzieś pogłoska? Bez urazy, ale opowieści o kontrolach DPFów w Berlinie w polskich autach można przeczytać na "każdym forum". Ja rozmawiałem z kolegami, którzy jeżdżą do Niemiec i pierwszy raz o czymś takim słyszeli. Oczywiście jak jest UMWELT ZONE to naklejkę trzeba mieć i koniec. Ja bym chciał mieć ewidentne dowody na to, że kontrolują, a nie, że ktoś gdzieś być może słyszał. Ja oczywiście nie kwestionuję tego, że tak się nie dzieje. Z tego co ja słyszałem od ludzi jeżdżących do Niemiec, to żeby policja skontrolowała Ci auto, znaczy, żebyś podpadł, to musiałoby Ci ono kopcić. Albo musiałbyś wjechać do miejskiej strefy ekologicznej bez nalepki.
Napisz proszę jaką Ty masz wiedzę na temat tych rzekomych kontroli DPFów na zachodzie.
Ostatnio edytowane przez vitos ; 22-05-2017 o 21:21
Witam serdecznie,
Planuję zakup auta Fiat Bravo 1.9 JTD 120, szukam wersji bez filtra cząstek stałych. Czy ktoś może powiedzieć czy poniższe auto (tabliczka auta poniżej ma oryginalnie DPF-a)? Czytałem kilka postów wyżej że jeżeli wartość zaznaczona na czerwono jest >1 to brak DPF-a, jeżeli poniżej to jego brak. Tutaj jest 04, czy to oznacza cyfrę cztery(4) czy (0,4 - cztery dziesiąte). Jeden z forumowiczów załączył taką tabelkę z kodami silników i wersjami nadwozia, ale nie ma w niej kodu z tabliczki. Co to może oznaczać? Dziękuję z góry za pomoc.
Z przodu przed tym 04 jest 1, także 1,04.
dpf.jpg
bravo.JPG
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez malymiki83 ; 21-07-2017 o 12:18
Zasloniles najistotniejszy numer, czyli VIN mając VIN sprawdzisz czy masz DPF
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Jeśli jest lub był DPF to końcówka wydechu będzie prosta a jeśli orginalnie DPF nie był montowany to końcówka wydechu będzie skierowane w strone podłoża (wdół). Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Seba11131 ; 12-04-2018 o 14:57 Powód: Błąd