Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2022
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Bravo II 1.9 jtd.
    Rocznik
    2007

    Auto kopci, dziwna praca silnika.

    Mam problem z fiatem Bravo 1.9 jtd 88kw. Zauważyłem taki dziwny objaw. Jeśli jade autem i mam ustawione chwilowe spalanie podczas normalnej jazdy to widzę ile mniej więcej mi pali, jeśli puszczę gaz pokazuje mi spalanie 2.0 i wtedy wszystko jest ok. Problem zaczyna się wtedy kiedy pokazuje mi wartości zawyżone względem tych 'normalnych' i gdy pusCzam gaz nie spada od razu do 2.0 tylko np z wartości 7 powoli spada np 6.5 , 4, 3,5 i wtedy auto zaczyna strasznie kopcic i dziwnie silnik pracuje. Ale gdy go zgasze i odnowa zapale wszystko zaczyna pracować normalnie. Co może być powodem? Jaka przycxyna? Nie posiadam EGR, zaślepiony.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Te objawy po zaslepieniu EGR-a? Sa jakies bledy w ECU?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2022
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Bravo II 1.9 jtd.
    Rocznik
    2007
    Najpierw mi padł EGR. Został zaślepiony i wykasowany z kompa. Przez 2 tys km się nic nie działo. I teraz ma takie dziwne kopcenie co jakiś czas nie ma reguły...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dodam jeszcze że rozmawiałem z mechanikiem mówił żeby wlać jakiś uszlachetniacz żeby wtryski przeczyścić, tak też zrobiłem ale różnicy nie ma.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2021
    Skąd
    Lublin
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 2 1.6D multijet
    Rocznik
    2010
    A to czasem nie wpadła się dpf z takimi objawami?

    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    133
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Mam podobny objaw w moim bravo 1.6 jak wiem, że dpf ma się wypalać. Co do czyszczenia wtrysków to najlepiej zalać filtr paliwa środkiem do czyszczenia i jeździć po mieście. Jedna dawka to mało więc najlepiej co 10kkm zalewać bo baku jak paliwo się kończy.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał dragonflaj Zobacz post
    Problem zaczyna się wtedy kiedy pokazuje mi wartości zawyżone względem tych 'normalnych' i gdy pusCzam gaz nie spada od razu do 2.0 tylko np z wartości 7 powoli spada np 6.5 , 4, 3,5 i wtedy auto zaczyna strasznie kopcic i dziwnie silnik pracuje. Ale gdy go zgasze i odnowa zapale wszystko zaczyna pracować normalnie. Co może być powodem? Jaka przycxyna?
    To zachowanie świadczy o wypalaniu DPF'a. Silnik pracuje normalnie, tylko ma taki głuchy basowy dźwięk.

    Jeśli kopci na czarno, to jest normalne. Jeśli zaczyna dymić na niebiesko, to wtedy pali olej. Do sprawdzenia jest wtedy poziom oleju. Przy kilku przerwanych procedurach jego poziom mógł wzrosnąć i jest za wysoki.

    Nie przerywaj takiej procedury. Jeśli DPF jest w porządku i potrzebuje tylko procedury wypalenia, przejedź się gdzieś drogą ekspresową, zwykłą krajówką, żeby cała procedura się zakończyła. Ja raz miałem tak zawalonego DPF'a, że tylko chemia pomogła.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2022
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Bravo II 1.9 jtd.
    Rocznik
    2007
    Dziś sprawdzę czy wogole moja wersja posiada DPF... czy przy wypalaniu DPF powinna zapalać się jakaś kontrolka? Jak wygląda kontrolka DPF w Fiacie?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2021
    Skąd
    MP
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2008
    Nie ma kontrolek, wszystko wskazuje na to, że dpf się wypala. Jedź na jakąś drogę szybkiego ruchu i przytrzymaj go na 2000-2500 rpm dla pewności.

    Tu masz link jak sprawdzić czy masz dpf z tabliczki znamionowej. Jeśli jest kwadrat i wartość większa niż 1 to nie ma dpf. https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-4...ma-dpf-12213/3

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2022
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Bravo II 1.9 jtd.
    Rocznik
    2007
    Ok dziś sprawdzę ta tabliczke, i jak coś pojade wypalić. Dam znać. Dzięki za wszelką pomoc.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał se7en Zobacz post
    przytrzymaj go na 2000-2500 rpm dla pewności
    chyba o 1 tys. więcej

    2-3 tys to normalny zakres pracy dla multijeta z turbiną.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2021
    Skąd
    MP
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2008
    Dlaczego? dpf przy wypalaniu na wolnych obrotach nie przekracza nawet 2000

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2022
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Bravo II 1.9 jtd.
    Rocznik
    2007
    Po tabliczce znamionowej wyszło że mam DPF. A więc tak jeździłem autem póki nie zauważyłem że komputer pokazuje błędne chwilowe spalanie, po puszczeniu gazu nie spadało do 2.0 . Wtedy zaczelem jeździć na wysokich obrotach 2500 - 3000 przez około 20 -30 min póki sytuacja się nie unormowala jak na początku. Do domu dojechałem jakieś 15 km bez błędnego pokazywania
    spalania. Dam znać czy coś to pomogło. Pozdrawiam

  14. #13
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał se7en Zobacz post
    Dlaczego? dpf przy wypalaniu na wolnych obrotach nie przekracza nawet 2000
    Procedura się zakończy, pozytywnie lub nie, ale takie wypalanie jest nieefektywne.

    Wypalanie wymuszone przez MES podnosi obroty na początku do około 2 tys, a potem do 3,5.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2022
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Bravo II 1.9 jtd.
    Rocznik
    2007
    Jednak nic to nie dało, dalej problem się pojawia nie ma reguły i dziwne spalanie pokazuje i auto kopci... Czy można sprawdzić jaki jest stan dpf? Czy jest zapchany czy to właśnie wina dpf? Jaki koszt wycięcia dpf i usunięcia z kompa? Orientuje się ktoś? Pozdrawiam

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Poczytaj lepiej jak działa DPF, bo jego zachowanie jest całkiem normalne. W ten sposób się on wypala po prostu.
    Jak często występuje wypalanie u ciebie? To jest istotne.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dziwna praca silnika pomocy
    Napisany przez mały102 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-09-2020, 22:03
  2. Punto II - Dziwna praca silnika
    Napisany przez Rick na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-07-2015, 20:52
  3. Dziwna praca silnika
    Napisany przez rybcia na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 17-03-2012, 14:52
  4. dziwna praca silnika
    Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2011, 22:53
  5. [silnik] CC 700. Dziwna praca silnika
    Napisany przez ainuin1 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-04-2009, 11:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl