Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2019
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    31
    Postów
    2
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    2007

    1.9 JTDM ciezki rozruch

    Witam juz nie wiem gdzie sie zglosic o jakas pomoc badz podpowiedz a wiec zaczne od problemu polega on na tym ze gdy jest cieplo na dworze a silnik jest zimny musi dluzej krecic i odpala za pierwszym badz za 2 ale wtedy odrazu zapala zima auto moglo stac tydzien w temp - 10 stopni przychodzilem przekrecalem i odpalalo od strzala gdy silnik jest cieply rowniez odpala od strzala oddalem auto do sewisu diesel panowie sprawdzili wtryski niby wtryski ok skasowali za to 1100 zl i stwierdzilo ze silnik juz jest na ostatniej prostej i nie ma kompresji ktora podali mi w procetach 1 cyl 50% 2 cyl 15% 3 cyl 45% 4 cyl 15% dodam ze auto po ich wizycie nie chcialo wgl zapalic i musieli je odpalac na oporniku we wtyczce z czujnika temp cieczy dodam jeszcze ze nie odjechalem daleko od warsztatu a juz wrocilem poniewaz wyskoczylo check engine i blad czujnika temp oraz blad przepustnicy skasowali i tak odjechalem moje pytanie brzmi czy jest to mozliwe ze kompresja jest tak slaba a auto oprocz tego problemu z odpalaniem gdy jest cieplo ma moc pol roku temu na hamowni silnik mial 130 koni nie kopci nie bierze oleju rowno pracuje na wolnych obrotach pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    O boy o boy o boy. Problem z odpalaniem tego silnika w gorace dni byl poruszany tyle razy. Czekasz az zgasna wszystkie kontrolki ktore maja zgasnac? Z tego co pamietam po pierwszym przekreceniu i odczekaniu kilku(nastu) sekund maja zostac 4 kontrolki podswietlone. Jak juz tak sie stanie przekrecaj dalej i odpalaj. Jak to nie pomoze to jedz do innego mechanika, najlepiej znajacego sie na tych motorach.
    Pozdro

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Co to za mechanicy?!?!
    Za co skasowali 1100 zł, za sprawdzenie kompresji i wtrysków?

    Słaba kompresję zauważyć można w mocy i pracy.
    Korekty wtrysków możesz sprawdzić.
    Podjedź do innego mechanika

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Nic nie zrobisz,wywalasz kasiore bez efektu.Najtaniej to odpinaj wtyke od czujnika temp. z rana, a pozniej juz bedzie palił. Mozesz kupic do fiata "urzadzenie"dp ulatwiania rozruchu(uklad zmieniajacy rezystancje czujnika temperatury i "oszukuje" kompa,z e jest b. zimno, a ten z kolei grzeje dluzej swiece. Dlatego w zime pali Ci od strzala.Slaba jest tez pompa CR ,z kompresją mają troche racji. Silnik jak sie zagrzeje ,"doszczelnia " sie.Lącze się z Tobą w bólu , bo mam to samo.Jeszcze ponoc pomaga wgranie nowej mapy (softu) ,aby poprawic dawki startowe wtryskow,ale to koszty znowu.
    ps. uklady do ulatwiania rozruchu są na znanym portalu...ceny od 30 zl.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2019
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    31
    Postów
    2
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    2007
    Tak zawsze czekam az wszystkie kontrolki gasna ale to nie pomaga. No tak sprawdzenie wtryskow kompresje i dignostyka troszke drogo ale tak jak mowie wedlug mnie auto ma moc od razu rowniez kultura pracy jest ok dlatego dziwne ze nagle taka zla kompresja jak sprawdzali wtryski to niby ok u drugiego mechanika korekty na wtryskach byly w granicach max 0.40 dodam ze auto przez 8 lat bylo serwisowane olej co 10 tys i problem pojawil sie tak nagle bo zeszlego lata nie bylo tego problemu jak myslicie warto jechac do innego mechanika sprawdzic jeszcze kompresje??

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Mysle ze warto podjechac do innego znachora.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Sprawdz jeszcze centralkę świec żarowych. Wyczyść wtyczki, u mnie pomogła wymiana, miałem to samo.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Świece, przy tej temperaturze raczej dużego znaczenia nie maja
    . Główny powód to dawki startowe, korekty wtrysków. Temat znany użytkownika fiat bravo jak i Croma.



    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    A kolejne rozruchy na zagrzanym silniku są już ok? ciśnienie na listwie CR ciepłego i zimnego silnika?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  11. #10
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zakupilem owe "cudenko" w sobote zamontuje.Dzis specjalnie pofatygowalem sie do garazu, 25 st.C , odpialem wtyke o czujnika temp. na termostacie, zapalil od strzala, zadnego dymu ,nic!Oczywiscie wywala bleda ,bo odpiety czujnik i wlaczyl sie natychmiast wentylator? Zgasilem po minucie, polaczylem ,zapalilem i juz bedzie palil bez problemu. W zime na mrozie palil od strzala. Jak kolega Lukq sugeruje, trzeba wgrac nową mape i problem zniknie. Potwierdzil gostek z fiata.Auto mam 10 letnie. Co ciekawe ,mam stilo 16 letnie, na blacie 253 tys i pali od strzala... A "młody" pokazuje fochy.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Braval o jakim 'cudeńku' piszesz?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    To takie cuś. Jak wrzucisz pytanie "zle odpala" na znanym portalu, to znajdzie multum ofert.zle zapala.jpg

  14. #13
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zamontowalem "ustrojstwo" tak na szybko. Jest gitara! Uklad dziala przez ok. 20s. Zwieksza rezystancje ukladu, sterownik zmienia kat wyprzedzenia wtryskow,auto pali od strzala.Dzialanie urzadzenia widac po wskazniku temp, ktoy przez chwile jest "martwy" a pozniej idzie do gory (mowa gdy silnik jest cieply).Uklad dziala po kazdym wlaczeniu zaplonu. Na goracym silniku , po wlaczeniu zaplonu mozna odczekac ,az wskazowka od temp.powedruje do gory.Montaz jest bardzo prosy (jest instrukcja,). Dla ulatwienia , napiecie po stacyjce +12V, wzialem z czujnika cofania, jest w poblizu, przecina sie przewod jeden od czujnika i wpina się w szereg to urzadzonko i wszystko...Wrzucam kilka fotek zMesa,jak widac wtryski i reszte mam w stanie bdb, auto ma moc, nie przepala, srednia z ub. roku 5,8 l/100 ON z tankowan .wspomagacz rozruchu.jpgkorekty wtryskow.jpgzrzuty ekranu multiecuscan (3).jpg

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Dzięki, ale powiedz, czy kupiłeś dedykowany do Fiata, bo takich nie ma...

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    ZWrzucam kilka fotek zMesa,jak widac wtryski i reszte mam w stanie bdb, auto ma moc, nie przepala, srednia z ub. roku 5,8 l/100 ON z tankowan
    Korekty wtryskiwaczy masz wzorowe, chciałbym takie mieć u siebie. Zrób sobie logi doładowania (oczekiwane i zmierzone) bo z tego co widzę, masz tam lekkie niedoładowanie czyli ewentualną nieszczelność w dolocie lub problem z turbiną lub jej sterowaniem (zawór VGT).
    Italians Do It Better


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ciężki rozruch
    Napisany przez Qb11 na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 28-03-2020, 21:48
  2. Marea, rozruch
    Napisany przez DawiDy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-10-2015, 19:49
  3. rozruch 1,9 jtdm z 2006r
    Napisany przez kwski na forum Multipla
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-07-2015, 23:19
  4. Akumulator - rozruch
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-02-2015, 20:52
  5. Ciężki rozruch - Marea JTD
    Napisany przez rieper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 10-09-2014, 12:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4671-9-jtdm-ciezki-rozruch-447922

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4671-9-jtdm-ciezki-rozruch-44792

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl