Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    55
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Gryzące spaliny w dieslu

    Cześć,

    Od pewnego czasu bardzo drażnią mnie spaliny w moim bravo i jest to niezależne od tego czy silnik jest zimny czy ciepły po dłuższej jeździe. Rok temu podczas przeglądu były badane spaliny i ponoć mieściły się w normie. Aktualnie autko ma przejechane ok.160 tys. km a 20 tys. km wcześniej czyszczony był DPF (metodą hydrokinetyczną). Co warto sprawdzić i czy może warto profilaktycznie wymienić sondę lambda? Profilaktycznie DPFa z katalizatorem raczej nie jestem skłonny wymienić bo to koszt ok. 4 tys. PLN. Co jeszcze można zrobić?
    Sam silnik jest w bardzo dobrej formie z uwagi na częste wymiany oleju i eksploatacje na długich trasach poza miastem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,484
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Wtryskiwacze...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    55
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Na wolnych obrotach silnik pracuje równo, nie ma problemów z odpaleniem. Mocy mu również nie brakuje. Uszkodzenie wtryskiwaczy raczej wykluczam, chociaż może jest to jakieś zanieczyszczenie za co odpowiedzialny jest już niemały przebieg.
    Może to wróżenie z fusów i trzeba jakieś testy wykonać? Aha, dadam jeszcze że stosuję preparat polepszający smarowanie wtryskiwaczy CleenFlo.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,484
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Zawór EGR ,dziala poprawnie?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    55
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    W miarę, bo czasami zdarza się czkawka przy przyspieszaniu, tzn. takie jakby niewielkie szarpnięcie, zwłoka i dopiero wtedy przybywa mocy. Ale zdarza się to tylko po tym jak autko toczy się na luzie, lub silnik pracuje bez obciążenia. Zmienna geometria turbo to chyba nie jest bo regularnie wkręcam go na wyższe obroty. Zawór overboost też był profilaktycznie wymieniany.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    To wyczyść EGR.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    55
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Ale gryzące spaliny to nie wina EGR'a - gdyby się nie domykał to wywalałoby błąd. Myślę że może się kończyć katalizator. I tu pojawia się dylemat bo spaliny mieszczą się w normie, ale wiadomo jaka ta norma jest. Czy wymieniać? Pewnie poczekam aż w Krk wprowadzą strefę czystego transportu...

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Chcesz się po prostu upewnić, że coś jest żle z katalizatorem i dlatego pytasz?
    Sam piszesz, że masz czasami muły przy przyspieszaniu, więc zacznij od wyczyszczenia EGRa. Ja ci oczywiście nie bronię kupić nowy katalizator, tyle, że jeżeli układ przed nim nie będzie sprawny, to nowy tez ci nie pomoże. Owszem, oczyści ile zdoła, ale czy zdoła całość i jak długo?
    Sprawdzanie zaczyna się od korekt wtryskiwaczy, ciśnień paliwa, pracy turbiny, szczelności dolotu, zaworu EGR. Katalizator jest jednym z końcowych elementów układanki wraz z DPF stanowią już ostatnie elementy.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    55
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Po prostu myślałem że być może małym kosztem uda się ogarnąć temat. Więc liczyłem że może to sonda lambda bo tak jak piszą jej żywotność dochodzi do 160tys km. Z tego co kojarzę jest jedna zamontowana na puszcze w której jest katalizator wraz z filtrem DPF. Ale właśnie jestem po rozmowie z serwisem - "jak się nic nie dzieje, żadna kontrolka nie świeci to jeździć". Może wyolbrzymiam temat, chociaż mnie samego drażni jazda za smrodziuchem

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Pracę sondy a właściwie jej parametry jesteś w stanie odczytać MESem, podobnie jak korekty wtryskiwaczy. Od korekt proponowałbym zacząć testowanie.
    Sprawdż, podaj wyniki na zimnym, na jałowym zimnym, na rozgrzanym jałowym i na pełnym lub dużym "bucie". Zaczniemy od tego.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  12. #11
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,484
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    2007,2013,2020
    Zobacz jeszcze do paska rozrzadu...moze przeskoczyl na wale o 1 zęba.


 

Podobne tematy

  1. Spaliny z komory silnika
    Napisany przez Oko2121 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-04-2022, 14:48
  2. spaliny diesel
    Napisany przez Jordan7 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-12-2020, 15:24
  3. spaliny w aucie
    Napisany przez jendrek08 na forum Croma
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 15-03-2019, 23:52
  4. Z nawiewów czuć spaliny
    Napisany przez Spinacz na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2018, 12:16
  5. Spaliny w oleju
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-03-2009, 23:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl