Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Ciężki rozruch  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008

    Ciężki rozruch

    Panowie mam problem z cromą 1.9jtd 150km.Pokazał się błąd turbiny, wyczyściłem czujnik ciśnienia, przepływomierz. Błąd się nie pokazuje ale na zimnym silniku ciężko pali tzn. Trzeba długo kręcić, załapuje i puszcza dopiero po jakimś czasie zapali i już jest ok. Czy ma ktoś jakiś pomysł?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    277
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Akumulator w pierwszej kolejnosci bym sprawdzil.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Akumulator ładnie kręci

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    277
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Akumulator kreci? Sprawdz spadek napiecia ppdczas odpalania, napiecie na uruchomionym silniku no i na wylaczonym.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Ok sprawdzę

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    622
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Qb11 Zobacz post
    Panowie mam problem z cromą 1.9jtd 150km.Pokazał się błąd turbiny, wyczyściłem czujnik ciśnienia, przepływomierz. Błąd się nie pokazuje ale na zimnym silniku ciężko pali tzn. Trzeba długo kręcić, załapuje i puszcza dopiero po jakimś czasie zapali i już jest ok. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
    Jeśli akumulator będzie sprawny i napięcie podczas rozruchu nie będzie spadać poniżej 9V to kolejny krok to sprawdzenie świec żarowych po ich wykręceniu i test "na przelew" wtryskiwaczy paliwa. Obie czynności możesz zrobić sam.
    Kolejnym pytaniem jest kiedy był wymieniony filtr paliwa..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    A jak zapiekła się zmienna geometria to też jest ciężej uruchomić?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    622
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Qb11 Zobacz post
    A jak zapiekła się zmienna geometria to też jest ciężej uruchomić?
    Nie. Jeśli stoi to albo auto nie idzie do 3000 obrotów a potem wyrywa albo idzie do 2000 obr i wywala błąd i ogranicza moc do kolejnego włączenia silnika ( w zależności od tego w jakiej pozycji stoją kierownice turbiny)
    W tych silnikach najważniejszy jest układ paliwowy.... Jeżeli nie osiąga odpowiedniego ciśnienia paliwa na szynie CR podczas rozruchu silnika to zaczyna się problem z odpaleniem i to jest 90% wszystkich problemów związanych z odpaleniem. Przyczyn może być wiele od uszczelnień wtryskiwaczy po nastawnik pompy jak i za niskie ciśnienie paliwa za pompa w zbiorniku paliwa, zatkany filtr paliwa....

    Zapieczenie się tych kierownic w turbinie na 90% powstaje gdy zaczynają się problemy z układem wtryskowym auta ( za dużo sadzy wynikającej z złego spalania ) - pozostałe 10 % to ciągła jazda emerycka do 2000 obr/min. Ale podstawa to dobra diagnostyka komputerowa silnika i wyczyszczenie EGR-a wraz z polerowaniem jego rdzenia cewki.... A tak na marginesie.. pamiętaj też o klapach wirowych w kolektorze w twoim silniku, które na pewno prędzej czy później oderwą się i uszkodzą silnik
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 24-05-2019 o 08:00
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    26
    Postów
    225
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Tylko napisz nam później, co rozwiązało problem - dla przyszłych pokoleń.

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Jak rozwiąże, to napewno napiszę

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Panowie dzisiaj od spodu dostałem się do sztangi od zmiennej geometrii. Chodzi o to że na zgaszonym silniku zająłem wężyk od zaworu i jak robiłem podciśnienie ustami to sztanga ładnie pracuje. Ale gdy założyłem na zawór i odpaliłem samochód to przy zwiększaniu obrotów zakres w jakim pracuje to jest jakieś 2 może 3mm.podmieniłem zawór overboost i jest to samo. Niby jak zdejme wężyk to podciśnienie z zaworu jakieś jest, wężyk też jest cały. Nie wiem czy to jest prawidłowa jego praca ale wydaje mi się że nie, tylko jaka może być tego przyczyna?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Powracam do tematu gdyż dopiero dałem samochód do fachmana w celu wyjęcia klap wirowych i zajęcia się tematem ciężkiego palenia, dzisiaj do mnie zadzwonił i stwierdził że sprawdził kompresję i na trzech cylindrach jest 30 a na jednym 16 no i ogólnie trzeba silnik wymienić. Pojechałem do drugiego który po podłączeniu kompa stwierdził że wyskakuje błąd bodajże czujnika ciśnienia paliwa na listwie i ma sprawdzać o co chodzi, kiedy mu powiedziałem o kompresji to stwierdził że przy takim wyniku na jednym cylindrze silnik by kulał i nie miał mocy a on pracuje równo i się ładnie zbiera jedynie w przedziale 1500-2000obr podczas jazdy na trasie potrafi czasami delikatnie szarpnąć. Poza tym stwierdził że przy takiej kompresji jakiś wynik na wtryskiwaczu by wychodził poza normę. I co wy na to?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    44
    Postów
    337
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Pojedź do trzeciego to Cię uspokoi, że wszystko OK. Kompresję można sprawdzić po wykręceniu świec ...

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,384
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał Qb11 Zobacz post
    Powracam do tematu gdyż dopiero dałem samochód do fachmana w celu wyjęcia klap wirowych i zajęcia się tematem ciężkiego palenia, dzisiaj do mnie zadzwonił i stwierdził że sprawdził kompresję i na trzech cylindrach jest 30 a na jednym 16 no i ogólnie trzeba silnik wymienić. Pojechałem do drugiego który po podłączeniu kompa stwierdził że wyskakuje błąd bodajże czujnika ciśnienia paliwa na listwie i ma sprawdzać o co chodzi, kiedy mu powiedziałem o kompresji to stwierdził że przy takim wyniku na jednym cylindrze silnik by kulał i nie miał mocy a on pracuje równo i się ładnie zbiera jedynie w przedziale 1500-2000obr podczas jazdy na trasie potrafi czasami delikatnie szarpnąć. Poza tym stwierdził że przy takiej kompresji jakiś wynik na wtryskiwaczu by wychodził poza normę. I co wy na to?
    To szarpnięcie to EGR,temat wałkowały.
    Faktycznie dziwne wskazania Ci podal, szkoda że nie zrobił zdjęcia itp. Telefonicznie to mozna niezly bajer wciskać.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 

Podobne tematy

  1. Marea, rozruch
    Napisany przez DawiDy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-10-2015, 18:49
  2. rozruch 1,9 jtdm z 2006r
    Napisany przez kwski na forum Multipla
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-07-2015, 22:19
  3. Akumulator - rozruch
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-02-2015, 19:52
  4. Ciężki rozruch - Marea JTD
    Napisany przez rieper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 10-09-2014, 11:49
  5. Utrudniony rozruch
    Napisany przez michal807 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-05-2014, 11:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl