Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Ciężki rozruch  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008

    Ciężki rozruch

    Panowie mam problem z cromą 1.9jtd 150km.Pokazał się błąd turbiny, wyczyściłem czujnik ciśnienia, przepływomierz. Błąd się nie pokazuje ale na zimnym silniku ciężko pali tzn. Trzeba długo kręcić, załapuje i puszcza dopiero po jakimś czasie zapali i już jest ok. Czy ma ktoś jakiś pomysł?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Akumulator w pierwszej kolejnosci bym sprawdzil.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Akumulator ładnie kręci

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Akumulator kreci? Sprawdz spadek napiecia ppdczas odpalania, napiecie na uruchomionym silniku no i na wylaczonym.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Ok sprawdzę

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Qb11 Zobacz post
    Panowie mam problem z cromą 1.9jtd 150km.Pokazał się błąd turbiny, wyczyściłem czujnik ciśnienia, przepływomierz. Błąd się nie pokazuje ale na zimnym silniku ciężko pali tzn. Trzeba długo kręcić, załapuje i puszcza dopiero po jakimś czasie zapali i już jest ok. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
    Jeśli akumulator będzie sprawny i napięcie podczas rozruchu nie będzie spadać poniżej 9V to kolejny krok to sprawdzenie świec żarowych po ich wykręceniu i test "na przelew" wtryskiwaczy paliwa. Obie czynności możesz zrobić sam.
    Kolejnym pytaniem jest kiedy był wymieniony filtr paliwa..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    A jak zapiekła się zmienna geometria to też jest ciężej uruchomić?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Qb11 Zobacz post
    A jak zapiekła się zmienna geometria to też jest ciężej uruchomić?
    Nie. Jeśli stoi to albo auto nie idzie do 3000 obrotów a potem wyrywa albo idzie do 2000 obr i wywala błąd i ogranicza moc do kolejnego włączenia silnika ( w zależności od tego w jakiej pozycji stoją kierownice turbiny)
    W tych silnikach najważniejszy jest układ paliwowy.... Jeżeli nie osiąga odpowiedniego ciśnienia paliwa na szynie CR podczas rozruchu silnika to zaczyna się problem z odpaleniem i to jest 90% wszystkich problemów związanych z odpaleniem. Przyczyn może być wiele od uszczelnień wtryskiwaczy po nastawnik pompy jak i za niskie ciśnienie paliwa za pompa w zbiorniku paliwa, zatkany filtr paliwa....

    Zapieczenie się tych kierownic w turbinie na 90% powstaje gdy zaczynają się problemy z układem wtryskowym auta ( za dużo sadzy wynikającej z złego spalania ) - pozostałe 10 % to ciągła jazda emerycka do 2000 obr/min. Ale podstawa to dobra diagnostyka komputerowa silnika i wyczyszczenie EGR-a wraz z polerowaniem jego rdzenia cewki.... A tak na marginesie.. pamiętaj też o klapach wirowych w kolektorze w twoim silniku, które na pewno prędzej czy później oderwą się i uszkodzą silnik
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 24-05-2019 o 08:00
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Tylko napisz nam później, co rozwiązało problem - dla przyszłych pokoleń.

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Jak rozwiąże, to napewno napiszę

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Panowie dzisiaj od spodu dostałem się do sztangi od zmiennej geometrii. Chodzi o to że na zgaszonym silniku zająłem wężyk od zaworu i jak robiłem podciśnienie ustami to sztanga ładnie pracuje. Ale gdy założyłem na zawór i odpaliłem samochód to przy zwiększaniu obrotów zakres w jakim pracuje to jest jakieś 2 może 3mm.podmieniłem zawór overboost i jest to samo. Niby jak zdejme wężyk to podciśnienie z zaworu jakieś jest, wężyk też jest cały. Nie wiem czy to jest prawidłowa jego praca ale wydaje mi się że nie, tylko jaka może być tego przyczyna?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2019
    Skąd
    Radom
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2008
    Powracam do tematu gdyż dopiero dałem samochód do fachmana w celu wyjęcia klap wirowych i zajęcia się tematem ciężkiego palenia, dzisiaj do mnie zadzwonił i stwierdził że sprawdził kompresję i na trzech cylindrach jest 30 a na jednym 16 no i ogólnie trzeba silnik wymienić. Pojechałem do drugiego który po podłączeniu kompa stwierdził że wyskakuje błąd bodajże czujnika ciśnienia paliwa na listwie i ma sprawdzać o co chodzi, kiedy mu powiedziałem o kompresji to stwierdził że przy takim wyniku na jednym cylindrze silnik by kulał i nie miał mocy a on pracuje równo i się ładnie zbiera jedynie w przedziale 1500-2000obr podczas jazdy na trasie potrafi czasami delikatnie szarpnąć. Poza tym stwierdził że przy takiej kompresji jakiś wynik na wtryskiwaczu by wychodził poza normę. I co wy na to?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Pojedź do trzeciego to Cię uspokoi, że wszystko OK. Kompresję można sprawdzić po wykręceniu świec ...

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał Qb11 Zobacz post
    Powracam do tematu gdyż dopiero dałem samochód do fachmana w celu wyjęcia klap wirowych i zajęcia się tematem ciężkiego palenia, dzisiaj do mnie zadzwonił i stwierdził że sprawdził kompresję i na trzech cylindrach jest 30 a na jednym 16 no i ogólnie trzeba silnik wymienić. Pojechałem do drugiego który po podłączeniu kompa stwierdził że wyskakuje błąd bodajże czujnika ciśnienia paliwa na listwie i ma sprawdzać o co chodzi, kiedy mu powiedziałem o kompresji to stwierdził że przy takim wyniku na jednym cylindrze silnik by kulał i nie miał mocy a on pracuje równo i się ładnie zbiera jedynie w przedziale 1500-2000obr podczas jazdy na trasie potrafi czasami delikatnie szarpnąć. Poza tym stwierdził że przy takiej kompresji jakiś wynik na wtryskiwaczu by wychodził poza normę. I co wy na to?
    To szarpnięcie to EGR,temat wałkowały.
    Faktycznie dziwne wskazania Ci podal, szkoda że nie zrobił zdjęcia itp. Telefonicznie to mozna niezly bajer wciskać.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Marea, rozruch
    Napisany przez DawiDy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-10-2015, 18:49
  2. rozruch 1,9 jtdm z 2006r
    Napisany przez kwski na forum Multipla
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-07-2015, 22:19
  3. Akumulator - rozruch
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-02-2015, 19:52
  4. Ciężki rozruch - Marea JTD
    Napisany przez rieper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 10-09-2014, 11:49
  5. Utrudniony rozruch
    Napisany przez michal807 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-05-2014, 11:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl