Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 41
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2011
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    49
    Postów
    2
    Auto
    Croma

    Exclamation Diagnostyka przepływomierza powietrza - jak wykonać samemu?

    Witam, temat pewnie nie jest nowy i powtarza się w wielu samochodach, nieszczęsny przepływomierz powietrza. Jak go sprawdzić, zdiagnozować w domowych warunkach mając do dyspozycji miernik prądu, napięcia i oporu.
    Problem dotyczy Fiata Croma 1,9 150KM. Silnik popularny w Oplach i Saabach. Poczytałem trochę i piszą o pomiarze oporności pomiędzy pinami. Czy przeprowadzać pomiar przy wpiętej kostce od "tyłu" czy podać napięcie z pinu zasilającego tylko i oczekiwać wyników?
    Proszę o pomoc, cena nowej przepływki w serwisie wywołuje migotanie lewej komory (1267PLN) - tylko dla odważnych. Kupowanie używki trochę ryzykowne i chyba zakończę na zamienniku jeśli będzie taka konieczność. Ale najpierw chciałbym wiedzieć co wymieniać. A i ważne po podłączeniu do kompa nie ma żadnych błędów i elektryk trochę cwaniakuje wiec coś prostego w diagnozie moim zdaniem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Nie wiem jak to jest w Cromie, ale w bbm wystarczy ją odłączyć i przejechać się samochodem. Co do zamienników to ich nie polecam, gdyż użytkownicy narzekają na nie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Rezystancję mierzy się na odpiętej wtyczce. Odpinasz, dokładasz multimetr z ustawionym mierzeniem rezystancji.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2011
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    49
    Postów
    2
    Auto
    Croma

    analiza ciąg dalszy

    Dzięki za podpowiedzi.

    Odpięcie przepływomierza nie pomogło. Pomogło natomiast płukanie przepływomierza (info z sieci). Silnik pracuje znacznie lepiej ale nie mogę odnieść się do pracy z nowym przepływomierzem, ciągle nie posiadam (prawie orginał Bosch 500PLN). Zgodnie z sugestią przeprowadzę jeszcze pomiary rezystancji i przedstawię wyniki.

    Taka naszła mnie refleksja związana z czyszczeniem przepływomierza i poprawą pracy silnika. Wymiany filtra powietrza co 30tys zgodnie z zaleceniami instrukcji przy takim nasyceniu silnika czujnikami to trochę nie najlepszy pomysł. Myślę że 15tys to wartość graniczna. Jest też zalecenie nie dłużej niż 12 miesięcy ale... Miałem wcześniej zagazowaną Siene, wymieniałem co 10tys wszystkie filtry (olej, gaz, powietrze) + olej (lotos semi) i nie było żadnego problemu. Śmiga do dzisiaj, ma pod 200tys i wszystko jak zegarek, oleju nie bierze. Czyli jak dbasz tak masz.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja nie ma przepływki w swoim motorze, a wymieniam filtry wszystkie co 10 tys. km. U rodziców w Temprze też tak jest. Filtry nie są super drogie, warto je wymieniać częściej.
    A przy przepływce to nawet bym się nie zastanawiał. Filtr powietrza to podstawa przy nim. Nie jest też drogi (oczywiście wiadomo - zależy gdzie kupujemy).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2013
    Skąd
    stuttgart
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    01.2008
    witam,
    odnawiam wątek ponieważ nurtuje mnie jena kwestia. Mam cromę od zaledwie kilku miesięcy i już problem mianowicie słaba na niskich obrotach czasem nawet gaśnie na skrzyżowaniach. Komputer nie wykazał nic więc mechanik stwierdził że to na 80% przepływomierz. Pytanie jak sprawdzić, gdzie odpiąć kabel i co ma się wtedy pokazać? Jakie mają być symptomy że to to lub jakich ma nie być. Proszę o podpowiedź Ps jestem strasznym laikiem więc proszę prostą instrukcję

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ziemia21 Zobacz post
    gdzie odpiąć kabel i co ma się wtedy pokazać?
    Odpiąć kabel od tejże przepływki i się gaznąć.. Komputer pokaże błąd ale załapie ustawienia domyślne i jak będzie śmigał lepiej to znaczy że przepływka kaput..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2013
    Skąd
    stuttgart
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    01.2008
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Komputer pokaże błąd
    ale czy musze potem jechać na kasowanie błędu?? i czy można samemu wymienić przepływomierz czy lepiej poszukać mechanika bo potrzebny jest jakiś super sprzęt??
    Ostatnio edytowane przez ziemia21 ; 21-02-2013 o 13:15

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Błąd zapali lampkę, po podłączeniu ponownym przepływki lampka zgaśnie a błąd będzie zapamiętany w kompie tylko.. Można tak jeździć nic się nie stanie. Wymień sam bo żadnej w tym filozofii.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2013
    Skąd
    stuttgart
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    01.2008
    Właśnie testowałam na uliczkach niby lepiej jedzie ale żaden błąd się nie pokazał, to chyba też źle? ponadto zauważyłam że po przekręceniu kluczyka na blacie pokazuje się check a po odpaleniu znika. W książce serwisowej pisało że nie powinno się tak dziać, więc czy to może być też jakiś problem czy ten tym tak ma?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2013
    Skąd
    stuttgart
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    01.2008
    Pomocy to jednak nie to kupiliśmy nowy przepływomierz i dupa nic się nie zmieniło na wolnych obrotach dusi się więc pomóżcie.....

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Taki trochę inne pytanie, jak dolot, filtr ich stan.
    Odłącz przepływomierz ten nowy i zobacz czy jest różnica.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2013
    Skąd
    stuttgart
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    01.2008
    Przy zakupie wszystkie filtry były wymienione a po podłączeniu nowego przepływomierza bez zmian, a dziś po odłaczeniu go to trochę gorzej niż wczoraj po odłączeniu...litości co to może być przypomnę że błąd się nie pojawił. A co do dolotu to nie wiem o czym mówisz?? Podkreślam jestem laikiem a mój mechanik niewiele wie

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Dolot czy jest szczelny.


    Cytat Napisał ziemia21 Zobacz post
    mój mechanik niewiele wie
    TO chyba trzeba zmienić mechanika.
    Sprawdźcie jeszcze EGR - wyczyśćcie

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2013
    Skąd
    stuttgart
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    01.2008
    Ale po podłączeniu do komputera nie pokazywał błedu egr. A jak się go czyści jakiś link czy podpowiedź?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czyszczenie przepływomierza
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2013, 13:01
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-01-2011, 18:01
  3. Wymiana filtru paliwa i przepływomierza w bravo JTD
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-01-2011, 01:10
  4. [osprzęt silnika] Wymiana przepływomierza Stilo 1,9 JTD
    Napisany przez kastiro na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-01-2010, 21:47
  5. jak wymienić samemu turbine w 19jtd 105km
    Napisany przez jazda na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-12-2009, 18:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przeplywomierz powietrza jak sprawdzicjak sprawdzic przeplywkejak naprawic przeplywomierz powietrza
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl