Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 41 z 41

Temat: zmiana biegów  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    265
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Otóż sprawy się mają tak:


    NIE KUPUJCIE takiego chłamu ->zestaw naprawczy kopia.jpg

    Kolesie podają (alledrogo),że pasuje do BBM, Delikatnie mówiąc "mijają się z prawdą". Zapodałem takie cóś w nadzieji,że to jest to,(a pytałem się w 3 sklepach,czy będzie pasowała ta część). Lewarek u mnie latał w górę i w dół,przy czym jak leciał w dół to walił o jakąś osłonę i rozlegał się dźwięk jak u kowala hehe.To nie ma prawa pasować do naszych aut,ale do Cienko Cienko owszem Jedyne co nam może się przydać to ten czarny "oring" na fotce 2. W naszych autkach pod mieszkiem znajdują się dwa zupełnie inne oringi w których jest zamknięte "jabłko" zespolone z lewarkiem zmiany biegów. Żeby nasz drążek nie "latał" trzeba te wytarte oringi wymienić na nowe. Ja takowych nie znalazłem szukając nawet w piwnicach internetu (może szukać nie umiem?) I najważniejsze, nie wiem jak to wymieniaja w ASO,ale ja z kanału machałem biała flagą. To,że trzeba tłumik ściągnąć to pikuś,ale te nitowane osłony cieplne okalające podłogę i kanał nad tłumikiem mnie rozwaliły. Niby nic wielkiego,nitownica i poszeeedł,ale ciekawe co pod tymi osłonami siedzi jeszcze?. Zrobiłem wszystko z poziomu wnętrza auta. Drążek powinien się opierać na dolnym oringu/pierścieniu ja zamieniłem te oringi z górnego(zerowe zużycie) .Dolny był tak wytarty,że "jabłko" przelatywało przez niego. Po tej zamianie drążek nie spadał,siedział fajnie na tym pierścieni,ale za to przy zmianie biegów leciał w górę . Po przeróbce wspomnianego na początku czarnego pierścienia z fotki 2 udało mi się skręcić wsio do kupy. Przeróbka pierścienia polegała na zmniejszeniu jego wysokości o jakieś 4/6 mm, zakładamy go później na górę "jabłka' ,trochę smaru, zakładamy osłonę i gotowe. Polecam zdemontować kanał środkowy w aucie,będzie wygodniej. Dla potrzebujących mogę wrzucić kilka fotek.

    [COLOR=gray](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
    Ostatnio edytowane przez TakiTam ; 13-12-2012 o 09:37



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    Kolesie podają (alledrogo),że pasuje do BBM, Delikatnie mówiąc "mijają się z prawdą".
    A widzisz - dobrze, że piszesz.. U mnie lewarek skrzypi i pewnie też jest to spowodowane wyrobieniem się czegoś przy tym jabłku..
    Da się to odkręcić od strony wnętrza auta? Tam nie ma jakiś nakrętek czy coś od dołu?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    TakiTam Jak masz zdjęcia, to powklejaj.... teraz nic nie planuję ze skrzynią (poza sprawdzeniem stanu i poziomu oleju), ale kiedyś mi się przydadzą A wędrując po sieci, to problem z lewarkami w Marysi to dosyć często widzę że występuje.

    Z biegami miałem "przygodę" w innym aucie. Coś majstrowałem przy przegubie, i za mocno szarpnąłem, w następstwie czego olej ze skrzynki wyciekł. Pojechałem do hurtowni, chciałem kupić tego samego producenta i o takich samych parametrach olej.... ale jak mi sprzedawca powiedział cenę, to aż za ladą usiadłem Kupiłem inny, średnia półka cenowa, zalałem skrzynkę i efekt miałem taki jakby wszystkie synchrony padły Biegi wskakiwały z oporem. Żal mi się zrobiło wydanej kasy, i przez jakiś czas musiałem się uczyć operować tak lewarkiem by opory przy zmianie biegów były jak najmniejsze. Drugi raz kupię jednak dobry olej.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    265
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Od góry pod mieszkiem są 2 śruby,a po zdjęciu podłokietnika jest jeszcze jedna. Jak odkręcimy te pierwsze 2 to zdejmiemy osłonkę owego jabłka. Od razu powinno być widać winowajcę,ponieważ u mnie było mnóstwo białego pyłu tak jakby ktoś mąkę rozsypał,a to biedny mechanizm miał takie tarcie,że plastik na pył się starł.Aha zapomniałem dodać,że żeby zdjąć tan górny pierścień (ten dobry) trzeba gałkę zdjąć,która jest wciskana- nie wkręcana!- Ja ją próbowałem wykręcić domyślcie się co się stało z gałką szukam nowej. I żeby był tego mało trzeba ten pierścień włożyć pod jabłko na drążku (po to jest potrzebny nam kanał) ja przeciąłem ten pierścień przełożyłem pod jabłkiem i skleiłem poksipolem,lewarek chodzi jak nowy.

    Fotki wrzucę wieczorkiem.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2011
    Skąd
    Wolica near Opole lubelskie
    Wiek
    32
    Postów
    65
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12v
    Poradziłem sobie sam bez kanału ale było sporo przeklinania i szukania , ogólnie to mój sposób bez kanału to ostatecznośc . Było trochę cięcia szlifierką (dźwignia, Srubki mocujące resztki korpusu i stary korpus ), potem musiałem dobrac nowe śrubki do mocowania i trafic od dołu w te otwory(to było najgorsze) a potem założyc nowy korpus i skręcic tak żeby śrubki nie uciekły ale się udało . Nie polecam takiego sposobu walki z tym, ja musiałem miec sprawny samochód więc to była najmniejsza linia oporu . A sam korpus pasi od seicento chyba 1.1

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    265
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    To chociaż się odnieś do załączonej fotki,czy ten korpus do Ciebie pasuje,czy taki sam kupiłeś i jaki masz rok prod. auta? Może masz inny mechanizm zmiany biegów. Ja twierdzę,że od Cienko Cienko nie pasuje do rocznika 2000.

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    265
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL

  9. #38
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mój korpus wygląda raczej inaczej niż u Ciebie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    265
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Może jest tak,że do 2000 jest inny i po 2000 jest inny korpus? czyli przed i po FL.

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Terespol
    Wiek
    40
    Postów
    1
    Auto
    Marea 1.9 td
    Rocznik
    1997

    Zestaw naprawczy lewarka dzwigni zmiany bigów lata ja zyd ....

    Cytat Napisał damianusiek Zobacz post
    To mnie nie pocieszyliście a kanał jest konieczny i niezbędny czy chodzi o to żeby śrubki się nie kręciły ? bo na śruby mam już patent
    WITMA
    JAK SOBIE PORADZILES Z TYMI KRECONCYMI SIE ŚRUBKAMI (JA WYWIERCIŁEM W TYM WIEKSZYM KORPUSIE DZIURE OD STRONY RECZNEGO DOCIOŁEM KLUCZ 10 I JAKIOŚ SEI IDAŁO CZĘSĆ POŁAMANEGO PLASTIKU WYŁAMAŁEM A RESZTE NACIOŁEM BRZESZCZTEM WYŁAMAŁEM. wSPOMAGAŁAEM SIE LUTOWNICA TOPIĄC PLASTIK W KOŁO SRUB OD STRONY KONSOLI I PÓXNIEJ PO WYJECIU RESZTY PLASTIKU PRZEZ DZIURE POD LEWARKIEM UDAŁO MI SIE PRZYTRZYMAĆ NAKRETKI)
    TERAZ TRUDNIEJSZE JAK ZAKRECIĆ TO SPOWROTEM JEDNAK POTRZEBNY KANAŁ DO WYKRECENIA TŁUMIKA I TEGO DRUGIEGO PLASTIKU NIE MAM POJECIA JAK TO ZROBIĆ A JESZCZE TE WYSPRZEDLIKI JAK JE WYPIĄC OGÓLNEI JAK KROK PO KROKU TO NAPRAWIĆ
    ZA ODPOWIEDZI DZIEKUJE I CZEKAM NA PROPOZYCJE
    PODAM LINK JAKI JEST U MNIE TO BIALE COŚ
    http://sklep.regmot.com.pl/zestaw-na...i,3,13802,3104
    Ostatnio edytowane przez bubu840407 ; 01-11-2013 o 21:37

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2013
    Skąd
    katowice
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1997
    Witam ,na nieszczescie tez mi zaczoł lotac lewarek 360 stopni to dla niego nie problem, chca wbic bieg nie ma problemu tylko na kazdym auto jedzie do przodu jak wsadze jedynke moge lewarkiem zrobic ruch w prawo jak na 3 takim skrótem i teraz pytanie czy jest sens kupywac ten zestaw naprawczy bo z tego co widza to je całkiem ina czesc niz w mojej bravce ....


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Zmiana biegów
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 21-02-2017, 23:58
  2. Zmiana klaksonu
    Napisany przez Jankes na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-06-2012, 14:15
  3. Zmiana zautomatyzowanej skrzyni biegów na manualną
    Napisany przez zeo na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-02-2012, 12:16
  4. Utrudniona zmiana biegów - prośba w zdiagnozowaniu usterki
    Napisany przez bravo8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-02-2011, 21:13
  5. zmiana silnika z 1.6 na 1.8
    Napisany przez krychal_xx na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-03-2009, 17:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zestaw naprawczy fiat zmiana bieguw

jablko zmiany biegow fiat bravo 1 4 12v

zestaw naprawczy zmiany biegow fiat marea brava

fiat brava automat uciekly biegi

fiat bravo jak zalozyc zestaw naprawczy lewarka

zestaw naprawczy lewarka punto2

marea biegi

zestaw naprawczy lewarka zmiany biegow do fiata brava 1 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl