Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2019
    Skąd
    Wawa
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1999

    Urwana śruba głowicy

    Panie i Panowie,

    właśnie wróciłem z garażu po operacji montażu głowicy. Operacja zakończyła się urwaną śrubą pomimo zastosowania się do 3 etapów... 30Nm +90 +90 przy pierwszym +90 miałem wątpliwości ale myślę, że jak 7 poszło to i wszystkie się dokręcą, a tu śruba nr 8 się urwała.

    Teraz pytanie! Czy kotuś ma jakiś sprawdzony moment do dokręcania głowicy w 1.2 16V? Bo wcześniej wspominany raczej nie jest do tego silnika.

    No i ostatnie pytanie może ktoś ma pomysł jak wykręcić urwaną śrubę z głowicy?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,215
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Przy montażu głowicy zakłada się nowe śruby .Moment i sposób dokręcania masz przy każdej uszczelce pod głowicę .I 15Nm II 30Nm III +90 IV +90

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2019
    Skąd
    Wawa
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1999
    KOBRA, jasna sprawa, że zawsze się daje nowe śruby i też były nowe. Ty masz w swojej teorii cztery etapy dokręcania, a ja nie znalazłem nigdzie czterech. OK może być i 10 etapów do uzyskania magicznej wartości 30Nm. Następnym krokiem jest dokręcenie śrub o jeden obrót w dwóch etapach (90 i 90). Dobrze rozumuję?
    Jak tak to dziwię się dlaczego się urwała śruba. Masakra. Moim zdaniem nie jest to obrót śruby w zakresie 90 stopni tylko jakiś inny wyznacznik, jak wspominałem pierwsze 90 było niepokojące, a teraz już za późno.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,215
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Procedura dokręcania głowicy polega również na odpowiednim przygotowaniu łączonych elementów . Czyli przygotowani otworów z gwintem w słupku dokładne ich oczyszczenie i sprawdzenie czy gwint nie jest uszkodzony i czy w środku otworu nie znajduje się np resztka płynu czy oleju ,ponadto śruby należy lekko przesmarować olejem przed dokręceniem aby nie było dodatkowych oporów . Co do obecnych materiałów używanych do produkcji to już inna bajka.Co do twoich wątpliwości co do użycia kąta 90 stopni to nie masz racji co do szukania innego wyznacznika . To jest podana wartość kąta prostego . Zresztą są nawet specjalne nakładki do mierzenia kąta podczas dokręcania bo z kątami jest różnie przy innych głowicach. Co do teorii etapów dokręcania (jak napisałeś mojej) to nie jest to moja teoria lecz wzięta ze specyfikacji uszczelek I tu dodatkowo cię zaskoczę bo specyfikacja dokręcania różni się np od dobranych śrub i różni się (niewiele) do śrub z łbem sześciokątnym 15Nm 30Nm +90 +90 do śrub z łbem Torx 20Nm 30Nm +90 +90 .

    Cytat Napisał Arturro78 Zobacz post
    Następnym krokiem jest dokręcenie śrub o jeden obrót w dwóch etapach (90 i 90). Dobrze rozumuję?
    Może tu popełniłeś błąd bo 90 stopni i 90 stopni to dopiero pół obrotu ,a ty piszesz o jeden obrót w dwóch etapach.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2018
    Skąd
    Biłgoraj
    Postów
    12
    Auto
    Marea Weekend 155 HLX
    Rocznik
    2000 FL
    Składając ostatni silnik zauważyłem po wstępnym skręcaniu że, śruby stawiają opór wykręciłem wszystkie co się okazało rdza dna gniazd po tylu latach się podniosła wiedząc że ciężko będzie to doprowadzić do ładu (nie radze rozwiercać i wydmuchiwać bo i tak gdzieś tą rdze w gwint wciągnie.... ) postanowiłem zeszlifować wąską cześć szpilki przed gwintem (oczywiście nowe) i wszystko się zgadza... tez nie wierzyłem że uda się dokręcić 3x90


 

Podobne tematy

  1. Tajemnicza śruba
    Napisany przez Pablo1965 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-11-2017, 19:21
  2. urwana półośka
    Napisany przez irek78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-05-2016, 18:27
  3. Zerwana śruba
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-05-2014, 20:04
  4. Śruba holownicza
    Napisany przez NoVi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-12-2010, 00:07
  5. urwana śruba napinacza
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-06-2010, 23:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl