Silniczek nie ma raczej nic do rzeczy - szukaj oporów w prowadnicy szyb..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Silniczek nie ma raczej nic do rzeczy - szukaj oporów w prowadnicy szyb..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Idzie te szczotki jakoś wymienić ? Jak się do nich dostać? i mam taki problem że od pasażera słychać jak silniczek próbuje otworzyć szybę, ale ona ani drgnie nawet pomoc ręczna nic nie daje
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Czy silikon w sprayu to najlepsze rozwiązanie do prowadnic?
2 napędy tych szyb już wymieniałem - nawet się ani razu nie bawiłem w rozbieranie silniczka itp.. Cały napęd na allegro kosztuje używka jakieś 50zł - warto to się bawić?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A ja bym wyciągnoł silniczek i go przeczyscił przedmuchaj sprezonym powietrzem co nieco przesmaruj i bedzie grało przynajmniej powinno grać jak to nie pomoze to trzeba kupic nowy
Czyli w moim przypadku lepsza wymiana od strony pasażera. byrrt masz jakiegoś manuala co do wyciągnięcia mechanizmu? sam mechanizm to nie problem mbo to tylko pare śrubek i odpięcie kostki. mam tylko obawy co do odłączenia szyby. Jest jakoś specjalnie mocowana?
W moim temacie auta coś tam jest ale ogólnie sprawa banalna, ściągasz boczek, mechanizm trzyma się na 3 śrubach, szyba przypięta jest klipsem do mechanizmu.. 20 min roboty.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
No właśnie o ten klips mi chodziło czy go się normalnie ściąga czy są jakieś " trudności" bo boczek i mechanizm już odkręcałem tylko o szybę się martwiłem i na tym zaprzestałem. Dzięki
Klips już mówię.. Tylko nie wiem jak to opisać
Na karetce mechanizmu od opuszczania szyb (karetką nazywam ten biały bloczek jeżdżący po metalowej prowadnicy i łączący szybę z metalowymi linkami) jest taki trzpień grubszy plastikowy. Ten trzpień ma (jest to wykonane z tego samego kawałka plastiku co cała karetka) taką jakby zawleczkę. Zawleczka jest cienka i przez to giętka (tzn pewnie była jak była nowa). Trzpień przechodzi przez otwór w szybie, po czym jest zabezpieczany tą zawleczką. Zawleczkę wsuwa się na trzpień (ma takie podcięcie - taki grzybek na końcu). Jak wie się jak to jest zbudowane to robi się to bez nakładu siły. Mając szybę w połowie (tak jest najwygodniej) ręką próbujemy od strony zawleczki ją ściągnąć na dół. Zawleczka jes jakby od zewnętrznej strony auta, karetka od wewnętrznej. Potem trzeba nagiąć szybę/mechanizm itd aby wyciągnąć ten trzpień z szyby. Tyle..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Jak mi kontuzja minie to spróbuje wyciągnąć i może uda się coś zregenerować. Jeśli więcej zabezpieczeń nie ma to nie powinno być trudne. Jedyne utrudnienie może tkwić w tym że szyba ani drgnie więc jej nie opuszczę.
Polecicie jakiś smar do tych prowadnic? czy ten silikon w sprayu o którym była mowa wcześniej w zupełności wystarczy?
Do tej metalowej prowadnicy po której jeździ karetka smar z teflonem czy zwykły smar techniczny. Ważne jednak żeby to wyczyścić. Jeżeli u Ciebie to już stanęło na amen to obstawiałbym że uszkodziło się coś jeszcze - linka się wkręciła czy coś. Obcykaj jak co najwyżej ciąć linkę i szybę opuszczać na chama a potem wymieniać mechanizm.. Jak szybę będziesz miał u góry na pewno tego nie wyciągniesz bo szybę musisz odgiąć..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Pragnę się pochwalić, iż tego dokonałem Sam nie wiem jak ale szyba zamknięta a mechanizm wyszedł cały. Do zawleczki która trzyma szybę dostałem się ściągając uszczelkę zewnętrzną. Dalej jakoś poszło . Prąd dochodzi wszystko wyczyszczone linki się przesuwają tylko chyba silniczek padł idzie go jakoś ożywić ? to tyle od strony pasażera. Od strony kierowcy wszystko wyczyściłem denaturatem potraktowałem samarem silikonowym wspomogłem troszkę wd 40 i szybka działa lecz rewelacji nie ma. w dół opuszcza sie tak w miare do przyjęcia w górę idzie ale szału nie ma ( co prawda ostatnimi czasy w ogóle nie działała). Da radę te silniczki zregenerować? Używane też nie wiadomo co się kupi a nowe to znowu cena
Same silniczki raczej można wyczyścić i tylko tyle.. Nie opłaca się z tym cudować.. Sprawdź też same prowadnice szyb czy są czyste.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Jednak silniczek jest ok. podłączyłem mechanizm od strony kierowcy i działa a szyba chodzi lekko w prowadnicach a jak złącze wszystko w całość to stoi. Pojawił sie też problem od strony kierowcy otóż jak szyba zejdzie na sam dół nie chce sie podnieść. Wystarczy że nie opuszcze do końca i się podniesie
Ja dziś zrobiłem zabieg w moim Bravo. wyczyściłem pwadnice boczne jak i centralną i posmarowałem białym smarem centralną a boczne lekko smarem silikonowym. Troche pomogło ale nie dużo wiec postanowiłem działać dalej. Rozebralem wszystko jeszcze raz i w linki psiuknąłem od góry taki preparat w sprayu do wypróżniania wody i do smarowania. Opuściłem kilka razy szybę powtórzyłem zabieg jeszcze i pomogło. Szyba chodzi lekko zamyka się błyskawiczne. Przed zabiegiem od zera podnosiła się 10 sekund a teraz w niecałe 4. polecam spróbować wszystko zrobiłem bez demontażu szyby
Ale że jak - wyciągnąłeś mechanizm i zlałeś po prostu linki? może warto..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT