Świeca to wg. mnie nie najlepszy pomysł.. Tawot i jechane.
Świeca to wg. mnie nie najlepszy pomysł.. Tawot i jechane.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
zeszlej zimy popsikalem u siebie CX-80 (teflon) te prowadnice, w ktorych poruszaja sie krawedzie szyby u gory skrzydel drzwiowych. byla lekka poprawa. takze wydaje mi sie, ze najlepszym rozwiazaniem byloby sciagniecie boczkow, przesmarowanie dolnych, wewnetrznych prowadnic oraz przesmarowanie prowadnic gornych - czym? musimy to wspolnie ustalic wypadaloby tez spradzic mase, bo z tego co czytam, czesto slaba masa powoduje gorsze dzialanie mechanizmu elektrycznych szyb. nie znam sie na elektryce, wiec poprosze o opinie eksperta
Zostawmy elektrykę. Masa to pojęcie względne bo jest ona albo na jednym kablu albo na 2gim, albo na obu naraz (mechanizm stoi). Tak więc masa to tylko przy centrale szyb a ta jest w środku auta.. Upierając się może gdybyśmy wymienili wszystkie przewody od szyb po akumulator to może by i lepiej szło ale przede wszystkim w BBMach są słabe prowadnice i słabe silniki. Prowadnic górnych w ogóle nie smarowałem - te uszczelki chyba nie nadają się do ciapania czegokolwiek.. Najlepszym najprostszym i chyba jedynym oczywistym smarowidłem to zwyczajnie tawot. Jeżeli ktoś chce może jakąś wazelinę techniczną(byle gęstą) czy smar grafitowy ale wg. mnie nie warto. W drzwiach nie ma wody, słońca itp.. Nawet jeżeli ten tawot zacznie sztywnieć to będzie to się działo za lata..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ale brzegi szybek mogą być tłuste i wiecznie brudne od przyklejającego się kurzu.
A myślałem, ze tylko ja mam problem z tymi szybami strasznie wolno chodzą, zwłaszcza w porównaniu z żony Punto, tam zapierniczają, ze az miło
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Ja jak raz otworzyłem późną jesienią szybę pasażera to myślałem, że nie zamknę, szła ledwo ledwo, trzymałem przycisk jednocześnie modląc się aby silniczek lub inne ustrojstwo nie wyzionęło ducha
no wlasnie, otwieranie to pol biedy, gorzej z zamykaniem. przydalby sie jakis akcelerator. byrrt, wymysl cos
ale zeby sie dowartosciowac...
slyszeliscie kawal-zagadke o posiadaczach Skody? nie?
stoi 3 facetow w plaszczach, po czym poznac wlasciciela Skody?
po plaszczu wpuszczonym w spodnie
boch - mój ojciec jeździ skodą bardzo fajne autko
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
oops. nie wiedzialem taki dowcip o posiadaczach skody krazy w necie. nie moja tworczosc
byrrt wymyśl coś, żeby te szyby sie lepiej (szybciej) zamykały
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
panowie Wasze problemy są znikome ja nawet nie jestem w stanie do końca szyb opuścić. Myślę aby skorzystać z Waszych rad odnośnie prowadnic ale dopiero na lato. Co innego jak człowiek może sobie nasmarować szyby przy +10 st. C, i dzień się kończy dopiero o 20 a nie o 16 jak teraz.... W sumie parcia na to też wielkiego nie mam bo z racji ze mi kiedyś przewiało nerw twarzy to mam teraz uraz do otwierania szyby kierowcy. Owszem przydała by się na McDrive lub gdy jestem zmuszony tankować na stacji paliw.... ale zdążyłem już przywyknąć. Jednak powracając do tematu - czy po demontażu boczków da się je "poprawnie" założyć aby wszystko grało jak przed naprawą? Pytam bo kiedyś zmieniali mi zamek centralny w mazdzie i tam tapicerka/obicie było częściowo przyklejone na klej do drzwi. Później nie udało się już uzyskać wyglądu pierwotnego i denerwowały mnie takie niedoskonałości.
Też się dołożę do tematu. Smarowanie z pewnością coś w sobie ma. Wszelkiej maści smarowidła lubią zbierać kusz, skutek z czasem wiadomy. Jednak nie o tym chciałem. Moja teoria wynikła z obserwacji własnej. Zauważyłem dużą zależność pogodową a konkretnie wilgotność powietrza, co wg mnie wskazywało by na jakość połączeń elektrycznych. Jak jest sucho i ciepło lub sucho i mroźno - działa lepiej, a przy wilgotnych pogodach szybka zamyka się na kilka razy. Jak będzie cieplej to pozerkam bo i mnie to denerwuje.
Dzięki wielkie, w przyszły weekend będę działał
Witajcie,
przesmarowałem dzisiaj według manuala załączonego na forum prowadnice w drzwiach przednich i mam mieszane odczucia. Z ;lewej strony pomogło i szyba szybciej się dosuwa. Z prawej nadal jest opornie, tylko pisków nie ma... Czyżby silniczek był do wymiany?
drzwi....JPG
Ostatnio edytowane przez stilo_kielce ; 10-08-2012 o 23:03