Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 94
  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    czy po przejechaniu 30 km (trasa) powinienem miec wskaznik temp. na polowie skali? u mnie zatrzymuje sie 2 kreskach przed polowa i koniec. czy to normalne?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Masz widać inny licznik bo na moim (po FL) 2 kreseczki przed połową to 1/4 Generalnie ta główna kreseczka - środek to zdaje się ok 90'C i tak mniej więcej powinien rozgrzewać się silnik.. U mnie równiutko stoi po środku, po środku albo milimetr niżej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    zegary mam takie jak na tej aukcji:

    http://allegro.pl/licznik-zegary-fia...415910763.html

    i wydaje mi sie, ze u mnie tez powinna stanac na polowie. czy w takim ukladzie, silnik mam niedogrzany i auto moze spalac wiecej?

  5. #34
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    tak powinna stać jak wryta, albo uszkodzony termostat albo czujnik

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kurdę no nie sądzę żeby mógł więcej spalać.. Z tego co piszesz masz prawie połowę więc auto już od dawna nie jedzie na ssaniu..
    Na Twoim miejscu chyba specjalnie bym nic z tym nie robił.. A pomijając wszystko może to tylko błąd odczytu..
    ps. ja mam taki licznik - podobny ale skala "mniej kreskowa"

  7. #36
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ta grubsza kreska na skali to dokładnie 90C. Wiec po nagrzaniu powinno auto tyle trzymać.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #37
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    a jak nie trzyma, a wlasciwie nie dochodzi, to co? przyczyne juz wlasciwie mozna zdiagnozowac - termostat, ewentualnie czujnik temp. tak jak pisal lukq. a wlasnie, ktory to czujnik dokladnie? czujnik temp. silnika? no i jak takie niedogrzanie przenosi sie na zachowanie auta?

  9. #38
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Najszybcie będzie to uszkodzony termostat. Co do czujnika to nie pamiętam, gdzie był w 1.6, bo na chłodnicy go nie ma (bynajmniej w tej wersji którą widziałem).

    A co do objawów, jazda z niedogrzanym silnikiem to tylko zwiększone spalanie, objawy osadzania się skondensowanej pary wodnej pod korkiem oleju (akurat 1.6 ma taki układ, że wlew wychodzi z silnika - coś na wzór lejka i to się szybko wychładza przez co jeszcze szybciej o taki efekt). Podobny efekt może być gdy jeździsz na krótkich trasach i silnik nie ma czasu się wygrzać.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #39
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    no i wlasnie to zwiekszone spalanie jest - pali ok. 14L nie wiem czy to skutek niedogrzanego auta czy cos innego. dodatkowo autem telepie - i po odpaleniu i po dluzszej jezdzie. mam to od dawna. nie pomogla wymiana swiec oraz kabli WN. wymienilem rowniez wszystkie filtry. diagnostyka nie wykazala zadnych bledow oprocz cewki zaplonowej, ktora zreszta tez wymienilem. kumpel mechanik, nie ma zastrzezen co do pracy termostatu. twierdzi, ze to bedzie wina sondy lambda, ewentualnie ktoregos z czujnikow. bede z tym musial zrobic wkoncu porzadek. generalnie jezdze raczej na krotkich odcinkach. dzisiaj jednak mialem troche dluzsza trase, no i moglem sobie temperature poobserwowac. pod korkiem oleju nic nie ma.

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    46
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Cytat Napisał boch
    czy po przejechaniu 30 km (trasa) powinienem miec wskaznik temp. na polowie skali? u mnie zatrzymuje sie 2 kreskach przed polowa i koniec. czy to normalne?
    U mnie też tak jest w trakcie jazdy, jak silnik jest już gorący, strzałka zatrzymuje się tak jak u Ciebie i raczej nie jest to wina termostatu, bo wymieniałem go niecały rok temu i odrazu tak było, a jak wskazówka sięgnie połowy włącza się wiatrak. Nie wiem jak jest w korkach, bo takich stricte korków u mnie nie ma, ale jak stanę i nie wyłączam silnika, to chwila, moment wskazówka idzie do połowy.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  12. #41
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Taka temperatura jaką osiąga Ci silnik (o ile dobrze wskazuje wskazówka) nie zawyżałoby Ci spalania - nie aż tak!

    Jak miałem uszkodzony termostat to jak tylko zacząłem jechać wskazówka spadała na sam dół - silnik był zimny po 50km trasie - ZIMNY i spalanie było w granicy 9 litrów..

    Przyczyny spalania nie szukaj w termostacie

    [ Dodano: 2011-01-27, 22:16 ]
    KamyK, u Ciebie obstawiałbym raczej czujnik... Wentylator włącza się wyżej niż w połowie znaczy się masz pewnie "przesuniętą" całą skalę..

  13. #42
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    KamyK, u mnie wiatrak zalaczal sie po przekroczeniu 3 kreski powyzej polowy. ale to bylo latem kiedy stalem w korkach.

    Cytat Napisał byrrt
    Taka temperatura jaką osiąga Ci silnik (o ile dobrze wskazuje wskazówka) nie zawyżałoby Ci spalania - nie aż tak!

    Jak miałem uszkodzony termostat to jak tylko zacząłem jechać wskazówka spadała na sam dół - silnik był zimny po 50km trasie - ZIMNY i spalanie było w granicy 9 litrów..

    Przyczyny spalania nie szukaj w termostacie
    w ktoryms z tematow wykluczyles tez uszkodzenie sondy lambda jako winowajce paliwozernosci. odbierasz mi pole manewru zwlaszcza, ze wyciekow u mnie nie stwierdzono co mi pozostalo? map sensor? wtryski? ECU? noge mam lekka

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    46
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    byrrt, z tym czujnikiem to może i racja, bo dzisiaj jak na postoju przygazowałem, to wskazówka obrotomierza szła w górę,a temperatury spadała, a w trakcie jazdy latała po skali jak dzika, ale tylko do połowy tarczy. Wentylator nie włącza się dokładnie w połowie, ale też nie po przekroczeniu kreski ponad pół, tak jakoś delikatnie za połówkę wychodził. Tak, czy śmak czujnik wymienić muszę, jak wymienię czujnik, to będę miał porównanie.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  15. #44
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    pisałem wyżej że winny jest czujnik.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  16. #45
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch
    w ktoryms z tematow wykluczyles tez uszkodzenie sondy lambda jako winowajce paliwozernosci. odbierasz mi pole manewru zwlaszcza, ze wyciekow u mnie nie stwierdzono co mi pozostalo? map sensor? wtryski? ECU? noge mam lekka
    Uściślijmy - u mnie po prostu miałem te dwie usterki i nie zauważyłem większego spalania.. Ew. może z +/- litr mogłem przeoczyć ale 14 litrów to moje auto jeszcze mi nie spaliło a powinno palić więcej od Twojego..

    Jeżeli wskazówkę masz lekko przed 90'C to na moje silnik jest już ciepły, lambda pracuje, ssanie już dawno wyłączone.. U mnie autentycznie było tak że wskazówka była zupełnie przy glebie jak tylko jechałem. W samochodzie było mi zimno (ogrzewanie nie działało). Jak się zatrzymałem na dłuższą chwilę to powoli rosła temp.. Termostat to była pierwsza część, którą wymieniłem w tym samochodzie . Co do lambdy to moje przypadki były takie że była zupełnie zepsuta (Bravo) lub odłączona (Focus) i nie widziałem różnic w spalaniu.. W takim wypadku ECU podstawia dane awaryjne i pracuje z pominięciem tych czujników. Dopuszczam taką myśl, że gdyby sonda była uszkodzona ale tak że dawałaby sygnał mieszczący się w widełkach producenta natomiast zupełnie nieadekwatny do rzeczywistości to mogłoby zawyżać spalanie.. Teoretycznie powinno też to wyjść na teście spalin.. Niestety z resztą nie pomogę bo żadny ze mnie mechanik.. Jakbyś z elektroniki coś chciał to wal ale w tematach samochodowych to ja jeszcze raczkuję..


 
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 22:54
  2. Pytanie o transmiter USB
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 26-10-2011, 09:52
  3. Znów pytanie o rozrząd
    Napisany przez CloNu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2009, 15:15
  4. Siena pytanie
    Napisany przez michas na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-11-2008, 12:42
  5. banalne pytanie :):):)
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2008, 20:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czas nagrzewania silnika

fiat bravo 1.2 16v gdzie sie znajduje nagrzewnica

opornica) wentylatora fiat bravo

czas nagrzania silnika

po jakim czasie nagrzewa sie silnik

nagrzaniej fiat brava

fiat brava nagrzewnicaile nagrzewa sie silniktermostat fiat marea 1 6 16vsiena dlugo sie nagrzewawymiana rezystora fiat bravado jakiej temperatury powinien nagrzewac sie silnik samochodumarea jak szybko nagrzewa sie silnikpo jakim czasie silnik nagrzewa siefiat bravo powoli sie nagrzewarezystor fiat bravo wymiana
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl