czy po przejechaniu 30 km (trasa) powinienem miec wskaznik temp. na polowie skali? u mnie zatrzymuje sie 2 kreskach przed polowa i koniec. czy to normalne?
czy po przejechaniu 30 km (trasa) powinienem miec wskaznik temp. na polowie skali? u mnie zatrzymuje sie 2 kreskach przed polowa i koniec. czy to normalne?
Masz widać inny licznik bo na moim (po FL) 2 kreseczki przed połową to 1/4 Generalnie ta główna kreseczka - środek to zdaje się ok 90'C i tak mniej więcej powinien rozgrzewać się silnik.. U mnie równiutko stoi po środku, po środku albo milimetr niżej..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
zegary mam takie jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/licznik-zegary-fia...415910763.html
i wydaje mi sie, ze u mnie tez powinna stanac na polowie. czy w takim ukladzie, silnik mam niedogrzany i auto moze spalac wiecej?
tak powinna stać jak wryta, albo uszkodzony termostat albo czujnik
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Kurdę no nie sądzę żeby mógł więcej spalać.. Z tego co piszesz masz prawie połowę więc auto już od dawna nie jedzie na ssaniu..
Na Twoim miejscu chyba specjalnie bym nic z tym nie robił.. A pomijając wszystko może to tylko błąd odczytu..
ps. ja mam taki licznik - podobny ale skala "mniej kreskowa"
Ta grubsza kreska na skali to dokładnie 90C. Wiec po nagrzaniu powinno auto tyle trzymać.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
a jak nie trzyma, a wlasciwie nie dochodzi, to co? przyczyne juz wlasciwie mozna zdiagnozowac - termostat, ewentualnie czujnik temp. tak jak pisal lukq. a wlasnie, ktory to czujnik dokladnie? czujnik temp. silnika? no i jak takie niedogrzanie przenosi sie na zachowanie auta?
Najszybcie będzie to uszkodzony termostat. Co do czujnika to nie pamiętam, gdzie był w 1.6, bo na chłodnicy go nie ma (bynajmniej w tej wersji którą widziałem).
A co do objawów, jazda z niedogrzanym silnikiem to tylko zwiększone spalanie, objawy osadzania się skondensowanej pary wodnej pod korkiem oleju (akurat 1.6 ma taki układ, że wlew wychodzi z silnika - coś na wzór lejka i to się szybko wychładza przez co jeszcze szybciej o taki efekt). Podobny efekt może być gdy jeździsz na krótkich trasach i silnik nie ma czasu się wygrzać.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
no i wlasnie to zwiekszone spalanie jest - pali ok. 14L nie wiem czy to skutek niedogrzanego auta czy cos innego. dodatkowo autem telepie - i po odpaleniu i po dluzszej jezdzie. mam to od dawna. nie pomogla wymiana swiec oraz kabli WN. wymienilem rowniez wszystkie filtry. diagnostyka nie wykazala zadnych bledow oprocz cewki zaplonowej, ktora zreszta tez wymienilem. kumpel mechanik, nie ma zastrzezen co do pracy termostatu. twierdzi, ze to bedzie wina sondy lambda, ewentualnie ktoregos z czujnikow. bede z tym musial zrobic wkoncu porzadek. generalnie jezdze raczej na krotkich odcinkach. dzisiaj jednak mialem troche dluzsza trase, no i moglem sobie temperature poobserwowac. pod korkiem oleju nic nie ma.
U mnie też tak jest w trakcie jazdy, jak silnik jest już gorący, strzałka zatrzymuje się tak jak u Ciebie i raczej nie jest to wina termostatu, bo wymieniałem go niecały rok temu i odrazu tak było, a jak wskazówka sięgnie połowy włącza się wiatrak. Nie wiem jak jest w korkach, bo takich stricte korków u mnie nie ma, ale jak stanę i nie wyłączam silnika, to chwila, moment wskazówka idzie do połowy.Napisał boch
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
Taka temperatura jaką osiąga Ci silnik (o ile dobrze wskazuje wskazówka) nie zawyżałoby Ci spalania - nie aż tak!
Jak miałem uszkodzony termostat to jak tylko zacząłem jechać wskazówka spadała na sam dół - silnik był zimny po 50km trasie - ZIMNY i spalanie było w granicy 9 litrów..
Przyczyny spalania nie szukaj w termostacie
[ Dodano: 2011-01-27, 22:16 ]
KamyK, u Ciebie obstawiałbym raczej czujnik... Wentylator włącza się wyżej niż w połowie znaczy się masz pewnie "przesuniętą" całą skalę..
KamyK, u mnie wiatrak zalaczal sie po przekroczeniu 3 kreski powyzej polowy. ale to bylo latem kiedy stalem w korkach.
w ktoryms z tematow wykluczyles tez uszkodzenie sondy lambda jako winowajce paliwozernosci. odbierasz mi pole manewru zwlaszcza, ze wyciekow u mnie nie stwierdzono co mi pozostalo? map sensor? wtryski? ECU? noge mam lekkaNapisał byrrt
byrrt, z tym czujnikiem to może i racja, bo dzisiaj jak na postoju przygazowałem, to wskazówka obrotomierza szła w górę,a temperatury spadała, a w trakcie jazdy latała po skali jak dzika, ale tylko do połowy tarczy. Wentylator nie włącza się dokładnie w połowie, ale też nie po przekroczeniu kreski ponad pół, tak jakoś delikatnie za połówkę wychodził. Tak, czy śmak czujnik wymienić muszę, jak wymienię czujnik, to będę miał porównanie.
[size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]
Była Tempra 1.6 92r.
Jest Bravo I 1.6 16V 97r.
pisałem wyżej że winny jest czujnik.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Uściślijmy - u mnie po prostu miałem te dwie usterki i nie zauważyłem większego spalania.. Ew. może z +/- litr mogłem przeoczyć ale 14 litrów to moje auto jeszcze mi nie spaliło a powinno palić więcej od Twojego..Napisał boch
Jeżeli wskazówkę masz lekko przed 90'C to na moje silnik jest już ciepły, lambda pracuje, ssanie już dawno wyłączone.. U mnie autentycznie było tak że wskazówka była zupełnie przy glebie jak tylko jechałem. W samochodzie było mi zimno (ogrzewanie nie działało). Jak się zatrzymałem na dłuższą chwilę to powoli rosła temp.. Termostat to była pierwsza część, którą wymieniłem w tym samochodzie . Co do lambdy to moje przypadki były takie że była zupełnie zepsuta (Bravo) lub odłączona (Focus) i nie widziałem różnic w spalaniu.. W takim wypadku ECU podstawia dane awaryjne i pracuje z pominięciem tych czujników. Dopuszczam taką myśl, że gdyby sonda była uszkodzona ale tak że dawałaby sygnał mieszczący się w widełkach producenta natomiast zupełnie nieadekwatny do rzeczywistości to mogłoby zawyżać spalanie.. Teoretycznie powinno też to wyjść na teście spalin.. Niestety z resztą nie pomogę bo żadny ze mnie mechanik.. Jakbyś z elektroniki coś chciał to wal ale w tematach samochodowych to ja jeszcze raczkuję..