Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2015
    Skąd
    zyrek
    Wiek
    28
    Postów
    12
    Auto
    Fiat bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996

    Problem za problemem z tym bravo

    Witam ! Mam bravo 1.6 16v 96 ocznik mam problemy z :
    -Samochod sie szybko grzeje wymieniłem plyn ale to nic nie dalo .Wentylator sie też nie załącza ...
    - Podczas jazdy na gazie zamarza parownik a potem gasnie gdy tylko zdejme noge z gazu
    - Jak na 100 konny samochod slabo sie zbiera . Uno 1.4 lepiej latało xd
    Za pomoc w rozwiazywaniu problemow z góry dziekuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał rafalinak Zobacz post
    -Samochod sie szybko grzeje wymieniłem plyn ale to nic nie dalo .Wentylator sie też nie załącza ...
    - Podczas jazdy na gazie zamarza parownik
    Sprawdź pompę wody! Skoro auto szybko się nagrzewa, a parownik zamarza, to prawdopodobnie nie ma obiegu płynu chłodniczego (padnięta pompa, albo niedrożny układ chłodzenia).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2015
    Skąd
    EZD
    Postów
    211
    Auto
    Bravo 1.9 JTD SX (CF3)
    Rocznik
    07.01 FL
    http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...ne-pole-27409/

    A BB nie porównuj do Uno - bo Uno z 1.4 to był pocisk Do tego powiem ci ze ja mam już drugie bravo i z poprzednim tez były problemy. Ale udało się je wyprowadzić na prostą, pomimo że był to 1.4 12V. Zrobiłem tym samochodem ok 100kkm będąc zadowolonym użytkownikiem. Podstawa to dbać o auto Pzdr.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2015
    Skąd
    zyrek
    Wiek
    28
    Postów
    12
    Auto
    Fiat bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996

    tak sobie

    Gdyby pompa byla walnieta to silnik by sie grzal a woda w chlodnicy by byla zimna bo brak obiegu. Tylko ze tak nie jest xd

    Aaa i dodam ze chlodnica jest nowa
    Ostatnio edytowane przez rafalinak ; 10-02-2015 o 16:02

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    W takim razie układ jest zapowietrzony i dlatego masz taki problem.Odpowietrz go dobrze, albo spuść płyn jeszcze raz i zalej od nowa z odkręconymi odpowietrznikami, lejąc płyn powoli.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2015
    Skąd
    zyrek
    Wiek
    28
    Postów
    12
    Auto
    Fiat bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    ale łom ze mnie .. zapomnialem odpowietrzyc na smierc . Dzieki wszystkim napisze jutro wrażenia czy wszystko wróciło do normy ;P
    aa i jeszcze jedno pytanko . Czy przez zapowietrzyony układ mógł sie nie włączać wentylator ? Bo dziś zamowiłem tą czujke na zbiorniczku wyrównawczym a moze nie potrzebnie ;/

  8. #7
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Jeśli "ta czujka" nie miała kontaktu z płynem chłodzącym, to wentylator się nie włączał.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2015
    Skąd
    Zakopane
    Wiek
    27
    Postów
    46
    Auto
    Fiat croma 2.4 jtd
    Rocznik
    1996
    A nie czasem to uszczelka pod głowicą? Częstym problemem w bravo jest uszczelka pod głowicą, dlatego się grzeje i słabiej chodzi. Ponieważ z benzyną miesza się olej i spala, płyn chłodniczy chyba też

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2015
    Skąd
    zyrek
    Wiek
    28
    Postów
    12
    Auto
    Fiat bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    Ciakier blagam Cie nie strasz mnie tą uszczelką . . Da sie to jakos sprawdzic na komputerze czy tam gdzieś czy uszczelka nie pusciła ?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał rafalinak Zobacz post
    Da sie to jakos sprawdzic na komputerze czy tam gdzieś czy uszczelka nie pusciła ?
    a jak sobie wyobrażasz sprawdzenie uszczelki przy pomocy komputera?

    Czy po odpowietrzeniu parownik już nie zamarza?
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2015
    Skąd
    zyrek
    Wiek
    28
    Postów
    12
    Auto
    Fiat bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    zeby przy pomocy komputera sprawdził kompreche na którymś garze o to mi chodzi xd Parownik nie zamarza ale samochod sie gotuje ;/
    płyn w ziorniczku wyrównawczym aż bulgocze przy jakims 10 minutach pracy . Od czasu do czasu bujając na obrotach xd
    Ostatnio edytowane przez rafalinak ; 15-02-2015 o 18:27

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2015
    Skąd
    zyrek
    Wiek
    28
    Postów
    12
    Auto
    Fiat bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    Witam poraz kolejny ! Problem z przegrzewaniem silnika właśnie znikął wiec postanowilem sie przejechac . Wszystko pieknie chodziło na podwórku a gdy wyjechałem samochód zdechl mi w poł wsi i pchałem go z buta sam do domu .. Chodzi o parownik . Samochód mi gaśnie gdy sie rozgrzeje na gazie a parownik zamarza w miejscu gdzie idzie ta rura do miksera . Próbowałem regulowac ale nic z tego. Delikatnie probuje ustawic obroty to samochod przerywa i sie dlawi tak jakby miał zaraz zdechnąc . Czasami gdy troche go pobujam na obrotach miedzy 2-4 tys. to trzyma obroty ale gdy rusze to jak tylko zdejme noge z gazu samochod deed . Prosze o pomoc bo juz nie mam siły do tego złoma ;/

    Dodam że w miejscu gdzie jest to pokrętło na rurze do miksera "kapie" gaz .. (parownik Lovtec )
    Ostatnio edytowane przez rafalinak ; 16-02-2015 o 15:47

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2015
    Skąd
    EZD
    Postów
    211
    Auto
    Bravo 1.9 JTD SX (CF3)
    Rocznik
    07.01 FL
    Pytanie czy masz dobrze odpowietrzony parownik - czasami jest tak że mistrzowie od montażu gazu montują go za wysoko i nie da sie go odpowietrzyć. Pozostaje wtedy albo przenieść parownik niżej lub dolać płynu chłodniczego poprzez zdjętą rurę, tak aby zalać parownik. Ostatnia metoda nie jest zalecana bo co byś nie robił i tak nigdy nie odpowietrzysz układu.

    A to że parownik ci zamarza spowodowane jest właśnie tym że gaz który idzie w formie płynnej nie jest ogrzewany przez czynnik chłodzący silnik, a przez to nie przechodzi w formę lotną.

    Nich ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.

    Oczywiście połączenia muszą być szczelne i nie może występować zadne kapanie.

    Adi.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2015
    Skąd
    zyrek
    Wiek
    28
    Postów
    12
    Auto
    Fiat bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    Nie słyszałem ze parownik sie odpowietrza i jak go odpowietrzyc ? Parownik raczej nie zamarza bo jest ciepły a nawet gorący ale z jakiej racji zamarza mi pokrętło regulacji czułości membrany koło elektrozaworu i wszystko co dookoła niego ? oczywiście wraz z rurą do miksera a na regulacji czyli tym pokrętle co siedzi na wężu az kapie xd Gaz chodził 7 lat wiec wątpie ze jest za wysoko zamontowany. Ludzie ratujta bo ide po młotek ...

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Własnie teraz wstawiałem moją bryke do garażu jak sie troche naładował aku po moim pchaniu i samochod odpalil na gazie bez problemu obroty nie spadały do 0 po prostu zero problemow dopoki sie nie rozgrzeje xd

  16. #15
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał rafalinak Zobacz post
    Parownik raczej nie zamarza bo jest ciepły a nawet gorący ale z jakiej racji zamarza mi pokrętło regulacji czułości membrany koło elektrozaworu i wszystko co dookoła niego ?
    A napełniałeś kiedyś zapalniczkę gazem? Gaz rozprężając się znacznie obniża swoją temperaturę i zamraża wszystko wokół. Dlatego do parownika podłączone są węże ogrzewania. Jeśli nie będzie ogrzewania, to zamarznięty parownik zablokuje dopływ gazu. Przy okazji sprawdź membranę, bo ona nie ma wieczystej gwarancji. A kolega Adi dobrze wnioskuje, że parownik może jest za wysoko.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.4 90 KM problem z odpalaniem
    Napisany przez szkal90 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-06-2021, 20:44
  2. Bravo 1.2 problem
    Napisany przez Bartosz123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-10-2014, 18:50
  3. Podłączenie Bravo - problem - IAW 49F B9
    Napisany przez hajdass na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-01-2013, 05:31
  4. Bravo 1.9 JTD problem z Hamulcami - ABS
    Napisany przez biazio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-11-2012, 23:20
  5. [zawieszenie] samo w sobie nie jest może problemem
    Napisany przez lalad na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-11-2008, 16:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl