Witam.
Kupiłem niedawno Mareę i mam problem, ogrzewania brak nawet po nagrzaniu silnika. Dodam tylko ze jest to wersja z automatyczna klimatyzacją. Co może być nie tak??? Ratunku bo marznę :/
Witam.
Kupiłem niedawno Mareę i mam problem, ogrzewania brak nawet po nagrzaniu silnika. Dodam tylko ze jest to wersja z automatyczna klimatyzacją. Co może być nie tak??? Ratunku bo marznę :/
Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM
A zadam pytanie z innej strony.
Czy auto się poprawnie nagrzewa? Jak jedziesz rośnie temperatura na skali do 88-90C i trzyma?
Może wymieniałeś w układzie chłodzenia ciecz?
Czy jest to typowy problem, że działało i nagle przestało?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Nie grzeje wogóle? sprawdzałeś czy jak dasz pokrętło na HI to wtedy czy grzeje ? bo często uszkodzony jest czujnik temperatury i grzanie dziala dopiero jak sie da na max.Napisał wojo985
Może być zapowietrzona chłodnica, zepsuty termostat .
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Nawet jak dam na HI to nie grzeje, termostat jest na bank uszkodzony bo jak ją zagrzalem na postoju i zaczałem jechac to zaraz sie wychłodził silnik ale chyba powinno grzac na postoju jak silnik sie zagrzeje??? Mam ją od tygodnia więc nie wiem kiedy był wyminiany płyn w chłodnicy. P.S. tak wogóle to gdzie jest odpowietrznik od ukladu chłodzenia???
Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM
Zacznij jak mówisz od termostatu. Termostat powinień trzymać ciągłą temperaturę 88-90C bez względu na panujące warunki na dworze.
A tutaj mała lektura. Wychodzi na to, że są 2 odpowietrzenia na chłodnicy oraz na przewodzie.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Prawdopodobnie jest problem z nagrzewającym się czujnikiem od temperatury wewnętrznej od żarówki podświetenia sterowania nadmuchem
Czujnik się grzeje i każe wyłączyć ogrzewanie.
Fiat Palio Weekend 1,2 HL + LPG
Fiat Scudo 2.0 120MultiJet
Tylko że jak dasz na HI to ogrzewani olewa czujnik i daje na maksa. Więc w twoim wypadku to bym najpierw sprawdził czy nagrzewnica jest odpowietrzona a następnie dobrał się do silnika sterującego owieraniem zaworu przy nagrzewnicy.Czujnik się grzeje i każe wyłączyć ogrzewanie.
próbowałem poszukać tych odpowietrzników ale przy tym silniku jest tako mało miejsca że nie ma jak podpatrzeć gdzie są a co dopiero rękę wsadzić, w Tipo to był luksus dostęp prawie do wszystkiego...
Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM
Dlatego napisałem "prawdopodobnie", i ja bym zaczął od sprawdzenia czy czujnik nie grzeje się od żaróweczki podświetlenia (i czy w ogóle jest sprawny), a później dalej szukał.Napisał Hipo
Jeżeli natomiast układ jest zapowietrzony, to w przeważającej większości przypadków, temperatura na silniku rośnie i jednocześnie przestaje grzać (dotyczy też jak jest mało płynu) a jak zaczyna grzać to temperatura na silniku maleje.
[size=2][ Dodano: 2008-03-16, 12:18 ][/size]
Odpowietrzniki są dwa.Napisał wojo985
Jeden przy chłodnicy na górze po prawej stronie samochodu;
Drugi przy wężach od nagrzewnicy między silnikiem a ścianą grodziową;
Powinieneś łatwo je zlokalizować, bo są widoczne.
Fiat Palio Weekend 1,2 HL + LPG
Fiat Scudo 2.0 120MultiJet
problem rozwiązany. ogrzewania nie bylo bo nagrzewnica była pominieta. podłączyłem i okazało się ze cieknie. teraz tylko ja naprawic
Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM
A gdzie cieknie? W Tipo/Tempra był problem w tym, że często pękał zawór nagrzewnicy na mocowaniu i kapało pod nogi.
Całkiem możliwe, że tutaj jest podobny problem.
Gdzie dokładnie woda kapie?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
trudno stwierdzic poniewaz trzeba by rozebrac troche deski a nie mam na to sił.
Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM
Czy nie cieknie tak z okolic prawej nogi kierowcyNapisał wojo985
Jak tak to 99% zawór
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
W Marejkach nie ma zaworu tak jak w TT , poprostu cieknie z nagrzewnicy lub na połączeniu nagrzewnicy z węzami czyli oringi sztuk dwa do wymiany
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!