Kontrolka od airbagu świeci się cały czas więc bez podłączenia do kompa się nie obejdzie.
Kontrolka od airbagu świeci się cały czas więc bez podłączenia do kompa się nie obejdzie.
Sygnał na obrotomierz idzie z ECU silnika - w listach testów ECU jest właśnie test obrotomierza - na wyłączonym silniku można wskazać zdaje się 3000obr..
Ale ECU też musi brać skądś info o obrotach żeby przekazać je na obrotomierz. Mam jeszcze coś takiego, że jak odpalę zimny silnik to obroty idą do 1500, po sekundzie szarpnie silnikiem i obroty spadają do 1000, a jak lekko się rozgrzeje to spadają na 800. Martwi mnie to szarpnięcie. Na 100% muszę wymienić lub napiąć pasek alternatora, bo piszczy po odpaleniu więc może stąd to szarpnięcie.
Szarpnięcie to nie wiem ale to ze masz 1000-1200 na zimnym a potem z 800 na ciepłym to całkowicie normalne i prawidłowe. ECU obroty bierze generalnie z czujnika położenia wału ale gdyby ten nie działał motor nawet by Ci nie odpalił.
Czyli z czujnika halla przy kole pasowym? Tym, że obroty po odpaleniu mam 1200-1000 to się nie martwię, bo działa ssanie i jest to norma ale gorzej jest z tym szarpnięciem.Czasami wydaje mi się, że któryś z cylindrów nie dopala. Wiem, że motor nie zapali bez czujnika położenia wału ale jeśli ten czujnik działa ale wysyła błędne sygnały do ECU to motor odpali ale będzie wariował.Miałem ten problem w octavii sr, obroty falowały, szarpał podczas przyspieszania, nie chciał zakręcić do odcięcia tylko blokował na 5000rpm.Może za te moje szarpnięcia i wachania obrotów odpowiada ten czujnik.Dzisiaj spojrzałem na ten czujnik i chyba muszę go trochę przeczyścić, bo jest uwalony jakimś czarnym syfem.
Podłączyć auto pod kompa i sczytać wykres z czujnika wału - bez rozbierania czegokolwiek byłoby widać..
O i to jest dobry pomysł. Nic nie będę rozbierał tylko najpierw zrobię diagnostykę i wtedy będziemy dalej wymyślać, bo tak w ciemno to można nawet pół silnika wymienić.[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Post dodany o 15:47 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:06 ----------[/SIZE]
[/COLOR]A czy ja też mam czujnik położenia wałka rozrządu czy jest tylko czujnik położenia wału korbowego?
Nie musisz ściągać tej kiery. Jeśli chodzi o czujnik to masz go z tego co mi się wydaje na skrzyni.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Wiem, że mam czujnik prędkościomierza na skrzyni ale on na pewno nie odpowiada za obrotomierz, bo był odłączony, a obroty nadal pokazywało. W którym miejscu mam szukać tego czujnika na skrzyni?
To ten nie jest na skrzyni, pomieszało mi się, szukaj go wkręconego w blok silnika gdzieś pomiędzy silnikiem a grodzią.
---------- Post dodany o 17:33 ---------- Poprzedni post dodany był o 17:32 ----------
możesz jeszcze ten czujnik sprawdzić miernikiem. Powinien być 3-pin
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Czujnik położenia wału jest tak jak lukq napisał - pomiędzy skrzynią a silnikiem.. Z kanału jest tam jako tako dostęp..
To nie jest ten czujnik przy kole pasowym(ten czarny)? Już mi się trochę pomieszało Który czujnik daje sygnał o obrotach do ECU i gdzie on się znajduje?
Ostatnio edytowane przez dementorirl ; 21-07-2011 o 21:09
Musiałbyś sprawdzić w eperze gdzie jest ten czujnik, w książce Ziembowicza akurat tego motoru jeszcze nie było tak więc nie wiem. Faktycznie piszą tam dla silnika "Jest on zamontowany do kadłuba silnika na przeciw koła zębatego umieszczonego na kole pasowym wału korbowego." tak więc może to być on.. Eper prawdę Ci powie
Czujnik położenia wału, FIAT 1.2 16V BRAVO BRAVA CZUJNIK POLOZENIA WALU (1681391106) - Aukcje internetowe Allegro
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
O ile się nie mylę mam właśnie coś takiego przy kole pasowym ale na wszelki wypadek położę się dzisiaj pod autem i sprawdzę czy coś jest pomiędzy skrzynią, a silnikiem i dam znać.
Pozdrawiam!