Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13

Temat: Pasek wielorowkowy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2013
    Skąd
    krasnystaw
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Marea 2.4 td
    Rocznik
    1998

    Pasek wielorowkowy

    Witam
    Psiadam fiata maree 2.4 td od 5 dni . Jak go kupowałem wiedziałem ze pasek wielorowkowy jest do wymiany bo był poszarpany zanim dojechałem do domu to pękł całkiem . Kupiłem drugi założyłem go i po około 20 km jazdy nowy pasek został zniszczony . Teraz mam pytanie czy przyczyna tego moze byc to ze koło pasowe od silnika ze tak powiem '' fajta '' na boki bo reszta kół i napinacze sa niby w porzadku . Z góry dziękuje za pomoc .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Ja bym nie kupił auta w którym coś tam niby prostego trzeba zrobić, bo czemu nie zrobił tego były właściciel? Ano dlatego, że problem jest większy i lepiej pozbyć się auta;/

    Cytat Napisał adam32 Zobacz post
    Teraz mam pytanie czy przyczyna tego moze byc to ze koło pasowe od silnika ze tak powiem '' fajta '' na boki bo reszta kół i napinacze sa niby w porzadku
    Tak może być a "fajtanie" jest winą skrzywionego wału ;/

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przyjrzyj się wszystkim kołom i napinaczowi - powinno być widać czego jest to wina..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Busko Zdrój
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9TD
    Miałem taki sam problem u siebie , u mnie byla wina napinacza na oko wszystkie rolki ,koła ok. ale wyjąłem napinacz i widac bylo miedzy dwoma elementami które współpracują tzn. tam gdzie jest sprezyna , minimalne od siebie odstawały, nie wiem jak to opisac . Skutek był taki ze rolka napinacza delikatnie zsuwała pasek . Po 100 km było po pasku

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Tak może być a "fajtanie" jest winą skrzywionego wału ;/
    Nie koniecznie - jeśli ma koło z tłumikiem drgań to winę za fajtanie ponosi właśnie tłumik - guma która po czasie parcieje i pęka - koło klekocze i nie pracuje osiowo ,inna sprawa to napinacz , jeśli jest już wyrobiony to może odginać się od osi co powoduje spychanie paska i w konsekwencji jego zniszczenie
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2013
    Skąd
    krasnystaw
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Marea 2.4 td
    Rocznik
    1998
    Przygladałem się dość długo i tylko wg mnie to koło jest nie tak . Tak jak pisał kolega to ten tłumik w kole jest bardzo zniszczony do tego stopnia ze jak bym mocniej pociągnal to ta guma sie rozerwie . Napinacz ładnie chodzi . Jak dołaczam klime to wtedy jeszcze bardziej go tnie . :-(

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Odkręcić napinacz nie jest trudno a będziesz pewien - po za tym jak się przyjrzysz to zdrowy napinacz nie powinien podczas pracy mocno się uginać ani dygotać góra duł - jeśli tak robi to już na pewno coś z nim jest nie tak
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2013
    Skąd
    krasnystaw
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Marea 2.4 td
    Rocznik
    1998
    Ten napinacz widac ze sie rusza przy pracy góra dól ale to jest mały ruch. A to koło pasowe prawie mi juz sie urwało znaczy ta guma . Jak odkrecic to koło pasowe od wału bo jak probuje to cały silnik sie kreci czy trzeba jakos to zablokowac i jesli tak to gdzie i w która strone trzeba odkrecac . W zadnym z moich poprzednich aut nie musialem tego robic i dlatego moja wiedza na ten temat jest taka skromna

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2013
    Skąd
    krasnystaw
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Marea 2.4 td
    Rocznik
    1998
    Juz wiem sciagnołem to koło bardzo to bylo proste teraz czekam na nowe i zobaczymy co bedzie .

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2013
    Skąd
    krasnystaw
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Marea 2.4 td
    Rocznik
    1998
    Wymieniłem koło pasowe wału i niestety jest to samo dalej tnie pasek :-( zacząłem odkrecac napinacz ten na sprezynie ale nie moge go odkrecic . Odkrecilem jedna srube ta na dole ale tej na klucz ampulowy nie moge krece i krece . Czy ona jest jakos specjalnie nakrecona czy mam zerwany gwint . Prosze o pomoc bo mam juz dosc tego auta zaczynam sie zastanawiac czy go nie przerobie na kurnik .

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem jak w 2.4 ale u mnie napinacz jest na jedną śrubę 13 czy coś takiego..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2013
    Skąd
    krasnystaw
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Marea 2.4 td
    Rocznik
    1998
    Ja probuje odkrecic ta zaznaczona srube
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    32
    Postów
    429
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Kolego, a koło pasowe do wału przykręciłeś kluczem dynamometrycznym czy zwykłym? Mi mechanik raz przykręcił zwykłym, koło pracowało nieprawidłowo, podczas pracy wyglądało jakby miało bicie, przejechałem 150 km, pasek pracując na boki został pocięty przez napinacz i naprawa stała się o wiele bardziej poważna niż tylko wymiana paska.


 

Podobne tematy

  1. Rwący się pasek wielorowkowy (klinowy)
    Napisany przez jarek526 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-10-2012, 20:34
  2. Pasek wielorowkowy od wspomagania 1.2
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-03-2012, 16:51
  3. pasek klinowy 1.7D
    Napisany przez bogdan-gos na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-12-2011, 10:56
  4. Pasek wielorowkowy Gates 6PK1225
    Napisany przez Bdm na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-07-2011, 20:29
  5. [alternator] Pasek
    Napisany przez radi. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 14-03-2011, 18:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea td jak zdjac kolo pasowe

ile kosztuje pasek wielorowkowy do fiat marea

marea 1.9 td schemat paska

nowy napinacz i tnie pasek fiat 1.9

wymiana paska marea 1.9td

kolejny zniszczony pasek wielorowkowy

jak odkrecic kolo pasowe fiat bravo 1.9 td

poszarpany pasek wielorowkowy

opis wymiany paska wielorowkowego marea 2.4 d

nowy pasek zniszczony

napinacz bravo 1.9 td uzywany

poszarpany nowy pasek klinowy

1.9 jtd postrzepiony pasek

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl