Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000

    Marea-nadmuch ciepłego powietrza.

    Wydawało mi się że nadmuch podaje zbyt zimne powietrze. Dzisiaj dokonałem pomiarów. Nagrzałem silnik, regulacje nastawiłem na 18, pomiar temperatury wykazał 34 stopnie C, skala 24 - temp. 37 st., skala Hi-43 st. Czyli grzeje dobrze, może to ja jestem zmarżlak. Pomiary ponowiłem trzykrotnie, za każdym razem te same wyniki, i stabilna temperatura na tych trzech skalach.
    W związku z tym mam dwa pytania:
    1. Czy na skali 18 powinna być tak wysoka temperatura?
    2. Czy 10 stopni różnicy między 18 a Hi to pozytywny wynik?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    265
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    podepnę się:

    Mam podobnie,a mianowicie jak ustawię na HI i dam 26 później 22 to grzeje cały czas ciepłym powietrzem. Natomiast jak ustawię LO i zapodam 18,później 22 i 26 to zapodaje chłodnym wiatrem

    Spróbuj zrobić testy u siebie w jedną LO->HI jak i w drugą stronę HI->LO i porównaj wyniki.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Temat wielokrotnie wałkowany. Tam jest regulator PID , w związku z tym nie ma proporcjonalnego przełożenia między ustawioną temp. na pokrętle a tym co wylatuje z kratek( tak było w zwykłym ogrzewaniu bez klimatyzacji, ew. w klimatyzacji ręcznej). Zadaniem regulatora jest osiągnąć i utrzymywać w samochodzie temp. ustawioną pokrętłem, dlatego to co wylatuje z kratek może mieć różną temp. przy tym samym ustawieniu pokrętła, zależnie od kilku inntych parametrów, jak temp. w samochodzie, temp. silnika, temp. na dworze itd. Dlatego sugerowałbym zrobić inny test - ustawić sobie jakąś temp. pokrętłem, pojeździć troche i mierzyć temp. w aucie, oczywiście przy obecnych mrozach może być problem z osiągnięciem zadanej temp Jest jescze jeden szczegół - panuje pogląd, że tak działa to tylko w pozycji wentylatora "auto", w inncyh pozycjach temp. powietrza z nawiewów powinna być proporcjonalna do nastawionej, czyli jak w zwykłym ogrzewaniu bądź ręcznej klimatyzacji. Proponuje każdemu kto posiada tzw. półautomatyczną klimatyzację sprawdzić to we własnym zakresie. W moim przypadku niezależnie od pozycji wentylatora układ działa tak jak to opisałem wcześniej.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    TakiTam Jutro to sprawdzę.
    markshall Siłę nawiewu miałem ustawioną na 4, na AUTO nie ustawiałem. Zobaczę co mi pokaże przy tym ustawieniu AUTO. Z twojego postu wywnioskowałem że nic niepokojącego nie dzieje się z moim nadmuchem? Klime narazie mam nieuruchomioną.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Tak, wygląda na ok.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał spawacz Zobacz post
    markshall Siłę nawiewu miałem ustawioną na 4, na AUTO nie ustawiałem.
    To nie działa Ci w ogóle automatyczna regulacja - musi być na auto.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    To nie działa Ci w ogóle automatyczna regulacja - musi być na auto.
    Z tego co spawacz napisał w pierwszym poście wygląda, że jednak działa - ale niech porówna działanie w obydwu trybach i czekamy na wnioski.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mi się to nielogiczne wydawało, ale jakiś czas temu temat był poruszany i potwierdziło to parę osób że regulacja działa tylko w "auto". Na bbtp gość klimę zakładał to się przyglądał jak pracuje sterownik - też to potwierdził.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Szczerze mówiąc tez myślałem, że tak to działa dopóki nie zacząłem badać swojej klimatyzacji. A dodatkowo z workshop manuala wynika, że pozycja auto tyczy sie tylko wentylatora.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No chyba, że są różne centralki od klimy i różnie działają.. Nie wiem.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Może różny soft wgrywali do nich? Szkoda, że nie ma ogólnie dostępnego oprogramowania które umożliwiałoby komunikację z tym, może wtedy sprawa by się wyjasniła.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    33
    Postów
    19
    Auto
    Marea Weekend 1,9 TD 100
    ja u siebie zaobserwowalem ze nie wazne czy jest auto czy jakis inny bieg wentyratora to i tak temp dziala tak jaby to bylo auto czyli na poczatku jak w aucie zimno to to z nawiewow jeci gorace powietrze i potem i jak sie zrobi cieplej to leci chlodniejsze latwy test z np suszarka do wlosow nagrzac silnik ustawic jakis badz bieg wentyratora ustawic temp gdzies w polowie skali i chwile dmuchac suszarka w ta krateczke co jest cujnik temp i zobaczycie jak sie zmienia temp w nawiewach tylko wazne zeby w auvie bylo zimno i czasem trzeba chwile dmuchac suszarka a auto to wedlog mnie jest tylko do wentyratora zeby zmienial moc nadmuchu np jak w aucie zrobi sie cieplo to zmiejszy obroty z moich obserwacji tak to dziaja przynajmniej u mnie mam nadzieje ze zrozumiale jest bo troche mam problem z mysleniem dzisiaj

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Chciałem sprawdzić czy nagrzewnica nie wymaga czyszczenia lub wymiany. Nie chciałem pisać na forum, że ciepło lub zimno, bo są to odczucia subiektywne, a koledzy jak mniemam; szklanych kul nie mają i we wróżenie się nie bawią Dlatego dokonałem pomiary temperatury na wylocie kratki, po nagrzaniu silnika. Klimatyzacje mam niesprawną, więc interesował mnie sam nadmuch ciepłego powietrza. Prędkość wentylacji miałem ustawioną na 4, Wyniki podałem powyżej. Wydaje mi się że temperatura 43 stopnie na ustawieniu Hi jest wystarczającą, czy dobrą; tego nie wiem.

    markshall sprawdziłem dzisiaj funkcje AUTO, włączała się i wyłączała w zależności od ustawienia pokrętła z mocą grzania. Więc coś działa Ale czy prawidłowo, to nie wiem, nie mam pomysłu jak to sprawdzić "domowym sposobem". Dokonać pomiaru temperatury we wnętrzu? Jeżeli tak. to gdzie ustawić optymalnie termometr?

    TakiTam Nie mam takich objawów jak opisałeś, wszystko działa płynnie, bez różnicy w którą stronę manewruję pokrętłem.

    Czy nagrzewnica w Marysi jest wyposażona w dodatkową grzałkę?

    edit:
    Jak ktoś ma ochotę się pobawić pomiarami tem., nie tylko w aucie, to polecam tego typu termometry tablicowe:
    http://allegro.pl/termometr-tablicow...842059264.html

    Ja pomiaru dokonuje trochę innym.

    edit:
    Bez urazy kogokolwiek , ale to takich pomiarów nie nadają się termometry rtęciowe, w razie uszkodzenia, i wydostania się rtęci do kanałów, sytuacja stanie się niebezpieczna dla zdrowia.
    Ostatnio edytowane przez spawacz ; 12-12-2012 o 13:41

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał spawacz Zobacz post
    markshall sprawdziłem dzisiaj funkcje AUTO, włączała się i wyłączała w zależności od ustawienia pokrętła z mocą grzania. Więc coś działa Ale czy prawidłowo, to nie wiem, nie mam pomysłu jak to sprawdzić "domowym sposobem". Dokonać pomiaru temperatury we wnętrzu? Jeżeli tak. to gdzie ustawić optymalnie termometr?
    W sensie zmienia się temp. powietrza w zalezności od ustawienia pokrętła wentylatora? Proponuje umieścić termometr w okolicach kratki (tam gdzie klimatyzacja mierzy temp. wew. auta).

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    O ile dobrze zrozumiałem funkcja AUTO przy zwykłym nagrzewaniu (nie przy klimatyzacji) ma za zadanie, że przy ustawieniu pokrętła np. na 22 (czyli lekko ciepły nadmuch), będzie załączała automatycznie nawiew gdy temperatura w kabinie spadnie poniżej stałej? Oczywiście rozumiem że skala od LO do Hi przy normalnym nadmuchu nijak się ma do temperatury z kratek, czyli 22 na skali nie oznacza że 22 stopnie bedzie miało powietrze. Po prostu przy zwykłym nagrzewaniu pokrętło to spełnia zwykłą funkcje: zimniej-cieplej. To dla mnie logiczne.

    Ja przy sprawdzaniu czy funkcja AUTO w ogóle działa, bawiłem się pokrętłem LO-HI, i w zależności jak nim obróciłem to nadmuch pracował lub nie pracował. Czyli jakiś czujnik działa. I tu znowu proszę o korektę, jeżeli żle zrozumiałem wcześniejsze posty. Przy przykładowym ustawieniu mocy grzania na 22 i włączonej funkcji AUTO, nie oznacza że przy korygowaniu temperatury wewnątrz za każdym razem z kratek będzie lecieć powietrze o tej samej temperaturze?

    edit:
    dla mnie najważniejsze jest teraz to, że nagrzewnice mam wystarczająco wydajną
    Ostatnio edytowane przez spawacz ; 12-12-2012 o 14:41


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Na ciepłym nie wysprzegla?
    Napisany przez foxmaster na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-05-2012, 13:20
  2. Nadmuch nie działa
    Napisany przez JackDaniels na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-04-2011, 13:58
  3. Blokada kół w ciepłe dni
    Napisany przez adrianikus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-06-2010, 19:45
  4. [ukł. klimatyzacji] nadmuch powietrza
    Napisany przez jaca na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-01-2010, 00:21
  5. Marea 1.9TD - słabo pali na ciepłym sinliku - help
    Napisany przez Kubol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-08-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brak nadmuchu zimnego powietrza fiat brawo

fiat brava slabo grzeje nawiew

zimne powietrze bravo td

ogrzewanie kabiny marea td

wylot powietrza fiat marea w kabinie

nadmuch marea ile pali

fiat bravo nie ma cieplego powietrza

bravo cieple powietrze na lo

clio problem z nadmuchem powietrza cieplego

regulacja powietrza brawa

marea tylko grzeje

brava 1.6 grzeje sie brak nadmuchu

nadmuch powietrza bravo

zimne powietrze fiat marea

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl