Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Marea Weekend TD 100

    Marea 1.9TD - słabo pali na ciepłym sinliku - help

    Witam. Mam problem jak w temacie. Tzn, na zimno pali od kopa, natomiast na ciepło za 2-gim, 3-cim razem. Jakiś czas temu była regenerowana pompa, ale że było to w zimie to akurat samochód działał jak go odbierałem.
    Potem, jak się ociepliło, zaczęły się jazdy. Na początku, jak go odpalałem na ciepło to zaraz powyżej obrotów jałowych silnik zaczynał się dziwnie trząść, co ustepowało dość szybko, ale była taka dziura z 200-400 obr/min kiedy strasznie trzęsło. Potem to zjawisko ustapiło. Natomiast dalej pozostał problem startu na ciepło. Do tego samochód na zimno ma wyraźnie więcej mocy.
    Pytanie - o co biegać może ?
    Niestety wśród PDF-owych zasobów nie ma serwisówki dla silnika 1.9 TD 100. Najbliższy z pompą lucasa (a taką mam) jest 1.9D w "Sam naprawiam Bravo-Brava).

    Czy może to być np. efekt:
    1. Wody w filtrze paliwa ?
    2. Źle ustawionej pompy ? (ale była ustawiana w autoryzowanym serwisie, jest zaplombowana itp.)
    3. Wtryski ? ale to chyba od temperatury nie zależy
    4. Gdzieś dostaje się powietrze do układu zasilania ? ( ale jaki to może mieć związek z temperaturą ?)
    5. Słyszałem, że pompa jest połączona z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej i działa trochę inaczej na zimno niż na ciepło. Może coś z tym ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Jakie ma obroty jałowe na zimnym a jakie na ciepłym?
    Jesteś pewnie co do prawidłowego ustawienia pompy? Warunki zimowe ukrywają niejako jej niedomagania (gęstsze paliwo, częste starty na zimno).
    Nigdzie z niej nie cieknie? Koło wtrysków sucho?
    Sprwadzałeś błędy na kompie?
    Dymi ponadprzeciętnie? w jakich warunkach i jaki kolor?
    Ad.1. woda dałaby się we znaki niezależnie od temperatury.
    Ad.5. ....no i do tego właśnie potrzebuję znać jałowe obroty "z rana" i na ciepło.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Przyczyną moga być wtryski, aczkolwiek jest jeszcze kilka innych rzeczy mających wpływ na rozruch, np właściwe ustawienie kąta wtrysku.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Jak chodzi o kąt wtrysku to trochę się kiedyś napociłem przy R-19 1.9D.dwa razy ustawiali mi to w warsztacie gdzie niby wszystko wiedzą o dieslach.Latali z jakąś aparaturą srali,kichali a samochód mułowaty i ciężko odpalał i zimny i ciepły.Potem pojechałem do mechanika starej daty osłuchał silnik jak chodzi,padła diagnoza -zły kąt wtrysku.Dziadek zaznaczył śrubokretem pozycję wyjściową przekrecił delikatnie pompę do przodu i jazda próbna.Potem jeszcze dwie jazdy i korekty i Renia chodziła jak szwajcarski zegarek.Z prób zapamietałem to że diesel w Renault dobrze chodzi wtedy gdy przy prędkości 60-65 km/h po wciśnięciu gazu do oporu musi delikatnie zastukać na spalaniu stukowym przez 2-3 sek.Nie wiem czy wszystkie diesle tak mają w każdym razie po remoncie uszczelki pod głowicą ustawiłem tak kąt wtrysku sam i żadnych problemów z odpalaniem i jazda potem nie było.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Marea Weekend TD 100
    Na ciepło ma za niskie. Na zimno ma ok, jak pojadę trochu to nawet za wysokie, potem opadają. Ciekawe jest, że zapalony na ciepło ma obroty dużo za niskie. Jak dodam kilka razy gazu to wracają do prawie normalnych, ale dalej są nieco za niskie.

    Co do dymu to nie zauważyłem, żeby się coś zmieniło od czasu kiedy palił ok, czyli sprzed ponownego zamontowania pompy. Hint jest jeszcze taki, że jak mi tą popmę miśki zamontowały to mi nie podpięli kontrolki temperatury płynu ( w sensie na desce rozdzielczej mi się nie pokazywała ) - nie wiem po kiego grzyba w ogóle przy niej grzebali. Potem niby poprawili, przez chwilę palił co drugi raz ( na ciepło czy na zimno ), a potem było ok ... Zwaliłem to na słaby akumulator, bo długo bardzo stał, zreszta kilka tygodni później mi się całkiem rozładował, co w maryśce mi się nie zdarzyło nigdy wcześniej, niezaleznie od tego jaki był mróz.

    Dalej - z pompy nie cieknie. Koło wtrysków nie parzyłem - popatrzę. Jak mówiłem - nie dymi ponadprzeciętnie. Ale jest spora szansa, że może być źle ustawiona - w końcu mechanicy w naszym kraju to w większości przypadków ... no nie napiszę :-)

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2009
    Skąd
    wrocław
    Postów
    178
    Auto
    marea wekend 1.9td 74kw
    Chciałbym podłączyć się do tematu,mam podobny problem jak kolega Kubol.Moja maryśka ciepła czy zimna pali dobrze,tylko na ciepłym silniku jakby traciła trochę mocy,a podczas ruszania na chwilę ją zamula potem powoli wraca do normy.Co to może być?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Marea Weekend TD 100
    Super, dzisiaj mi chyba padła świeca, bo miga mi sprężynka. No i żeby go zapalić to hoho. Masakra


 

Podobne tematy

  1. [ukł. zapłonowy] brava jtd ciężko pali
    Napisany przez mario1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-10-2012, 12:13
  2. [silnik] Siena 1.6 16V [benzyna] Pali jak smok
    Napisany przez Pablito1988 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 31-01-2010, 15:54
  3. prawe swiatlo mijania nie pali
    Napisany przez Spych na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 07-04-2009, 00:23
  4. Bravo 1.9TD duzo pali :(
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-01-2009, 10:06
  5. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 17:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438marea-1-9td-slabo-pali-na-cieplym-sinliku-help-7811

megane 1.9 td nie odpala jak ciepla

sam naprawiam bravo 1.9td

1.9 jtd fiat ciezko odpala i stukowo

marea nie chce palic zimny i cieply

td 100 kat wtrysku

renault 1.9td rozruch zimnego silnika

renault 1.9 td cieply ciezko pali

marea 2 4 td ciezkie odpalanie na cieplym silniku

ciezko pali cieply 1.9 td

marea zle pali gdy jest cieply

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl